Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Hur skaffar man inofficella apps till iPhone 3G?
-
AuthorPosts
-
Jag är ganska okunnig vad det gäller Iphone överhuvudtaget så jag vet inte ens hur man gjorde på den första versionen. Med inofficella apps menar jag sånt som t ex SNES emulatorn.
@zaladen 6088 wrote:
Jag är ganska okunnig vad det gäller Iphone överhuvudtaget så jag vet inte ens hur man gjorde på den första versionen. Med inofficella apps menar jag sånt som t ex SNES emulatorn.
Då måste telefonen vara jailbreakad, dvs. olagligt (antar jag?) plus att garantin försvinner. Än så länge är det ingen som har hackat iPhone 3G.
@morbidio 6091 wrote:
Då måste telefonen vara jailbreakad, dvs. olagligt (antar jag?) plus att garantin försvinner. Än så länge är det ingen som har hackat iPhone 3G.
nja olagligt är det väl inte ( i sverige), däremot ryker garantin, och det är emot apples villkor som du faktiskt accepterat iom att du använder telefonen
ungefär samma plicy som gäller för att köra mac os x på annan hårdvara än en mac. (ex. osx86)
@cybertron 6096 wrote:
nja olagligt är det väl inte ( i sverige), däremot ryker garantin, och det är emot apples villkor som du faktiskt accepterat iom att du använder telefonen
ungefär samma plicy som gäller för att köra mac os x på annan hårdvara än en mac. (ex. osx86)
Blir inte det kontraktsbrott, dvs olagligt då?:confused:
Aha ok, så det finns ingen chans att apple godkänner en emulator som en app? Det verkar iaf inte speciellt troligt.
@morbidio 6097 wrote:
Blir inte det kontraktsbrott, dvs olagligt då?:confused:
såvitt jag har förstått gäller inte detta i sverige till 100% (är som sagt inte helt säker på detta)
utan själva licensavtalet är endast 100 % giltigt i usa, då eu har andra lagar.men som sagt, det finns säkert någon som har mer juridik poäng än jag (har endast 10 :D)
@zaladen 6098 wrote:
Aha ok, så det finns ingen chans att apple godkänner en emulator som en app? Det verkar iaf inte speciellt troligt.
i dagsläget så är detta inte troligt då själva “bios” är olagligt, dessutom vet man väl inte hur man skall få över själva romsen?
samma läge som med min favvo spel/emulator: scummvm
de vet i dagsläget inte hur man skall få över själva spelen.Det är knappast olagligt att jailbreaka en iPhone. Men du kan säga hej då till garantin (eller inte, går ju att återställa telefonen ;))
Tycker inte Apple ska gnälla riktigt om man jailbreakar en telefon som är bunden till ett företag som Apple har godkänt (telia). Jag kommer lätt att låsa upp den när det kommer, och jag tycker inte någon ska klaga på det egentligen så länge jag använder abonemanget och betalar mobilen.
Sen alla dem som gjort appsen i första hand, tror säkert dem får pengar för programmen de gjort men de fick inga pengar när de släppte appsen som free, utanför Itunes. Piratkopiering är fel, men lurendrejeri på redan allt för fattiga 3G-användare är nästan värre.
Microsoft verkar inte klaga på att man kan ändra tema i Windows och Vista, borde det typ inte vara samma sak för Iphone då man måste ersätta systemfiler i båda fallen. -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.