Hur stänga ner aktiva program?

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Hur stänga ner aktiva program?

Viewing 14 posts - 1 through 14 (of 14 total)
  • Author
    Member
    Post count: 11

Hej!

Då jag är ny med Iphone, alltid haft SE innan :eek:, undrar jag hur man kan se vilka program man kör i bakrunden utan att veta om det?

Jag menar om jag öppnar safari och surfar, sen trycker home knappen, körs safari i bakrunden då?

Tacksam för svar

Freebo
    Member
    Post count: 4365

Japp, på en standard iPhone körs iPod/mail/Safari/telefon i bakgrunden. Om du jailbreakar och installerar SBSettings från Cydia/Rock kan du se processerna, döda dem och frigöra lite minne men så fort du vänder andra kinden till så är de igång igen…

bozz
    Member
    Post count: 1199

Hej och välkommen!

iPhone har ingen s.k mutitasking, förutom iPod/mail/Safari/telefon (dvs prgm kan inte köras i bakgrunden). Därför finns det inget sätt att se detta.
    Dock kan du fixa multitasking mha jailbreak och programmet Backgrunder.

edit. damn your fast Freebo..

xslyyx
    Member

Ok!

Strålande! Tack för hjälpen.

Gällande SBSettings så har jag installerat det MEN det visas inte på iphonen. Alla andra progz jag köper via appstore lägger sig i iphonen som programsymbol!

Ligger det “gömt” på något sätt så jag måste aktivera det?

Freebo
    Member

Dra bara fingret (vä->höger eller tvärtom) över skärmens översta kant

xslyyx
    Member

Tusen tack….och framför allt för snabb respons

Mvh

TruB
    Member
    Post count: 476

err? safari kör väl inte i bakgrunden?, den sparar bara ner vilka sidor du var på precis som alla andra program.

Freebo
    Member

@trub 52494 wrote:

err? safari kör väl inte i bakgrunden?, den sparar bara ner vilka sidor du var på precis som alla andra program.

Öppna en sida i safari, stäng ned safari och öppna processhanteraren i SBSettings. Är den där?

TruB
    Member
    Post count: 476

@freebo 52495 wrote:

Öppna en sida i safari, stäng ned safari och öppna processhanteraren i SBSettings. Är den där?

får väl tro på det då jag inte har jailbreak. finner det underligt dock.

leomessi
    Member
    Post count: 49

Har backgrounder och proswitcher och ser att främst telefon och ipod körs i bakgrunden precis som du säger Freebo. Är det lugnt om man stänger ner tel telefon? Det blir inte att man avaktiverar telefonen då så att man inte kan då sms eller ta emot samtal?

Är antagligen en dum fråga men men:P

bozz
    Member
    Post count: 1199

@leomessi 52576 wrote:

Har backgrounder och proswitcher och ser att främst telefon och ipod körs i bakgrunden precis som du säger Freebo. Är det lugnt om man stänger ner tel telefon? Det blir inte att man avaktiverar telefonen då så att man inte kan då sms eller ta emot samtal?

ifall du stänger ner telefonen kommer den ploppa upp automatiskt igen efter en kort stund. Så du kan inte bli av med den 😛

muffins
    Member
    Post count: 1906

@leomessi 52576 wrote:

Nej det påverkar inte telefon-funktionen med samtal/sms/mms/surf/etc om du stänger ner den applikationen :P.
    Men som tidigare talare säger så kommer den pluppa upp igen inom kort.

leomessi
    Member
    Post count: 49

Okej tack för svaren:)

Freebo
    Member

Jag kan meddela att det inte går att slå ihjäl telefon-processen under ett pågående samtal. Ja, det var ett ruggans trist konferenssamtal…

Viewing 14 posts - 1 through 14 (of 14 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.