Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Hur stänga ner aktiva program?
-
AuthorPosts
-
Hej!
Då jag är ny med Iphone, alltid haft SE innan :eek:, undrar jag hur man kan se vilka program man kör i bakrunden utan att veta om det?
Jag menar om jag öppnar safari och surfar, sen trycker home knappen, körs safari i bakrunden då?
Tacksam för svar
Japp, på en standard iPhone körs iPod/mail/Safari/telefon i bakgrunden. Om du jailbreakar och installerar SBSettings från Cydia/Rock kan du se processerna, döda dem och frigöra lite minne men så fort du vänder andra kinden till så är de igång igen…
Hej och välkommen!
iPhone har ingen s.k mutitasking, förutom iPod/mail/Safari/telefon (dvs prgm kan inte köras i bakgrunden). Därför finns det inget sätt att se detta.
Dock kan du fixa multitasking mha jailbreak och programmet Backgrunder.edit. damn your fast Freebo..
Ok!
Strålande! Tack för hjälpen.
Gällande SBSettings så har jag installerat det MEN det visas inte på iphonen. Alla andra progz jag köper via appstore lägger sig i iphonen som programsymbol!
Ligger det “gömt” på något sätt så jag måste aktivera det?
Dra bara fingret (vä->höger eller tvärtom) över skärmens översta kant
Tusen tack….och framför allt för snabb respons
Mvh
err? safari kör väl inte i bakgrunden?, den sparar bara ner vilka sidor du var på precis som alla andra program.
Har backgrounder och proswitcher och ser att främst telefon och ipod körs i bakgrunden precis som du säger Freebo. Är det lugnt om man stänger ner tel telefon? Det blir inte att man avaktiverar telefonen då så att man inte kan då sms eller ta emot samtal?
Är antagligen en dum fråga men men:P
@leomessi 52576 wrote:
Har backgrounder och proswitcher och ser att främst telefon och ipod körs i bakgrunden precis som du säger Freebo. Är det lugnt om man stänger ner tel telefon? Det blir inte att man avaktiverar telefonen då så att man inte kan då sms eller ta emot samtal?
ifall du stänger ner telefonen kommer den ploppa upp automatiskt igen efter en kort stund. Så du kan inte bli av med den 😛
@leomessi 52576 wrote:
Nej det påverkar inte telefon-funktionen med samtal/sms/mms/surf/etc om du stänger ner den applikationen :P.
Men som tidigare talare säger så kommer den pluppa upp igen inom kort. -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.