Hur stänger man av 3G? (Rookie…)

Front page Forums Övriga ämnen Hur stänger man av 3G? (Rookie…)

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • Author
    Member
    Post count: 2

Hej!

Jag är nybliven 3GS-ägare med Telia-abbonemang. Jag har en fråga som jag inte lyckats hitta svaret till, och hoppas att någon av er mer erfarna har lust att lägga en minut på att hjälpa mig 🙂

Räcker batteriet längre om jag stänger av 3G när jag inte direkt använder det?

Hur kan jag isåfall stänga av 3G? Jag har valt Telia S under Inställningar/Operatörer, men telefonen kör hela tiden på Sweden 3G. :confused:

Tacksam för alla tips!!

kenjon
    Member
    Post count: 64

@curlpower 54164 wrote:

Hej!

Jag är nybliven 3GS-ägare med Telia-abbonemang. Jag har en fråga som jag inte lyckats hitta svaret till, och hoppas att någon av er mer erfarna har lust att lägga en minut på att hjälpa mig 🙂

Räcker batteriet längre om jag stänger av 3G när jag inte direkt använder det?

Hur kan jag isåfall stänga av 3G? Jag har valt Telia S under Inställningar/Operatörer, men telefonen kör hela tiden på Sweden 3G. :confused:

Tacksam för alla tips!!

Japp, ganska stor skillnad.
    Under Inställningar:Allmänt:Nätverk finns Aktivera 3G, den ska stå på 0 om du inte vill ha det påslaget.

H3NR11K
    Member
    Post count: 1433

@kenjon 54165 wrote:

Japp, ganska stor skillnad.
    Under Inställningar:Allmänt:Nätverk finns Aktivera 3G, den ska stå på 0 om du inte vill ha det påslaget.

Kan inte säga att jag märker världens skillnad.. Stänger av 3G när jag är inom wifi nätverk eller hemma i källaren för då tappar den kontakt 24/7 vilket är lite stötigt..

Curlpower
    Member
    Post count: 2

Aha, då fattar jag! Tack ska ni ha!

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.