Hur stänger man av ordlistan i iPhone 3G?

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Hur stänger man av ordlistan i iPhone 3G?

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • Author
    Member
    Post count: 21

Det var det första jag tog bort på min gamla iPhone men har ju sjävklart glömt hur jag gjorde. Så irriterande när man skriver sms och den ploppar upp och förstör.. För det första; går det att ta bort den? och för det andra; Hur?

Halle
    Member
    Post count: 837

@johnolle 7791 wrote:

Det var det första jag tog bort på min gamla iPhone men har ju sjävklart glömt hur jag gjorde. Så irriterande när man skriver sms och den ploppar upp och förstör.. För det första; går det att ta bort den? och för det andra; Hur?

Tror inte det går, tyvärr.

iPhoneinfo.se
    Member
    Post count: 1973

För tillfället går det inte i firmware 2.0 och det är grymt irriterande. Om inte någon släpper någon App i App Store som tar bort det. Men det lär ju annars komma en App som fixar det i Cydia – men då krävs det att du har en jailbreakad iPhone.

johnolle
    Member
    Post count: 21

Ahh, okej.. Vore ju även gött om man kunde få fram åäö så man slapp hålla in o eller a för att få fram dom…

Halle
    Member
    Post count: 837

@johnolle 7865 wrote:

Ahh, okej.. Vore ju även gött om man kunde få fram åäö så man slapp hålla in o eller a för att få fram dom…

Sant, men det är ju just för sådana saker ordlistan är till för. Tycker den fungerar relativt bra och träffar rätt iaf 90% av orden. Dom gångerna den inte funkar så bra är när man ska skriva “är”. Vill man skriva “är” kommer alltid “år” upp för mig. Vore bättre om det kom upp en smidig lättöverskådlig lista med alternativa ord så trycker man bara på ordet man vill ha.

Hexenhammer
    Member
    Post count: 165

Jag tycker att ordlistan funkar sinnessjukt bra. Dock skriver jag lite för fort, så
    ibland hinner jag trycka på mellanslag, och telefonen registrerar fel ord. Fast
    det var värre i början. Jag lider inte av att ÅÄÖ-funktionen är som idag heller.
    Däremot tog det jävligt lång tid innan jag fattade hur man gjorde. Satt med min
    iPod Touch och surfade utan att kunna skriva ÅÄÖ och jag blev helt förbannad
    över att dom inte hade lagt in en sådan funktion (trodde jag).

Först när jag skaffade min iPhone, så fattade jag hur man gjorde. Lite pinsamt
    nu i efterhand. Men ja. Så kan det gå! 😉

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.