Hur stora blir filmer/serier på iphone?

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Hur stora blir filmer/serier på iphone?

Viewing 2 posts - 1 through 2 (of 2 total)
  • Author
    Member
    Post count: 40

Hej, vill först och främst bara säga vilken grym sida det här är, har fått svar på nästa alla min frågor. Ska antagligen köpa en iphone om några veckor från IO men har två frågor (har försökt att söka på det men har inte hittat något).

1) Om man konverterar en dvd-film på 700mb eller 4,4gig hur stora blir de då? Jag antar att det de blir en hel del mindre. Undrar också hur stort ett vanligt serieavsnitt blir som typ simpsons eller liknande på ca 300mb ursprungligen.

Skälet till att jag frågar är jag inte vet om det ska bli en 8 eller 16 gigare.

2) Har läst men inte riktigt förståt hur internet funkar. EDGE kan man alltså bara ha om man har telia? Om man nu inte har det, kan man gå in på internet via wap eller liknande (noll koll på sånt här så ni får gärna förklara). Om man fixar ett telia abonemang, surfar man fritt för en månadskostnad då eller betalar man för hur mycket? Vad är kostnaden om man använder något annat sätt om nu sådant finns? Hur snabbt uppkopplingshastighet är det då?

Om man surfar på vanligt trådlöst nätverk, vad är uppkopplingshastigheten då?

Hoppas att ni orkar svara, tack på förhand!

haren
    Member
    Post count: 200

1) 700mb blir för mig 466mb, men det beror helt på vilken komprimering man kör.

2) Hos telia kan du använda EDGE hastighet. Andra operatörer så gäller vanlig wap via GPRS.

Och sista frågan beror ju på hastigheten på nätverket. När jag lägger över filer via mitt 54mbps nätverk så kommer jag upp i ca 300kb/s

// h

Viewing 2 posts - 1 through 2 (of 2 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.