Hur tar bort Apps

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Hur tar bort Apps

Viewing 12 posts - 1 through 12 (of 12 total)
  • Author
    Member
    Post count: 181

Hej!
    Ny iphone ägare och köpte min begagnad. Det är en 3g 16gig.

Låg en del appar (vissa funkar vissa inte) på den när jag fick den men nu får jag inte bort dem. Går inte att hitta dem i itunes heller. (Ja den är jailbrekad).
    Vet ej hur jag ska göra helt enkelt.

/ Fredda

MrCabelguy
    Member
    Post count: 461

@fredda-79 44875 wrote:

Hej!
    Ny iphone ägare och köpte min begagnad. Det är en 3g 16gig.

Låg en del appar (vissa funkar vissa inte) på den när jag fick den men nu får jag inte bort dem. Går inte att hitta dem i itunes heller. (Ja den är jailbrekad).
    Vet ej hur jag ska göra helt enkelt.

/ Fredda

Tryck på appen tills alla appar börjar skaka så ska det bli ett kryss på dem i högra hörnet.
    Tryck då på krysset och då tas den bort.
    Lycka till.

fredda-79
    Member

@mrcabelguy 44876 wrote:

Tryck på appen tills alla appar börjar skaka så ska det bli ett kryss på dem i högra hörnet.
    Tryck då på krysset och då tas den bort.
    Lycka till.

Det går inte! De apps jag har lagt till går att ta bort den vägen eller via itunes men inte på de apparna som låg på den från början.

Freebo
    Member
    Post count: 4365

Skumt, här kommer en kompott med förslag!

Har du SBSettings installerat? if so, gå in under Mobile Substrate Addons. Av/aktivera “Prevent App Delete” och “Hide Icon Lables”. Respring och testa att radera dem.

Kan du se om apparna ligger som .IPA-filer i iTunes programbibliotek? Om dom gör det så radera filerna och testa att synka igen. Kör sedan en “home” + “sleep/wake” knapp reset

Fungerar inte det så återstår nog bara att radera apparna direkt i filsystemet via SSH. Annars är nog en Restore den enda vägen ut…

ZiLi
    Member
    Post count: 216

Öppna cydia och ta bort de apps du vill ta bort

fredda-79
    Member

tackar!

Freebo
    Member
    Post count: 4365

men jösses, jag ger upp nu =/

fredda-79
    Member

@freebo 44912 wrote:

men jösses, jag ger upp nu =/

Sa ju att jag var ny på iphone. Varför sådan komentar? Ska man inte fråga när man inte vet? Tar bort mina inlägg och slutar fråga.

imported_pongo
    Member
    Post count: 893

finns flera sätt att radera på
    1:Tryck på appen tills alla appar börjar skaka så ska det bli ett kryss på dem i högra hörnet.
    2: Gå in på cydia, klicka på manage och sedan packages, välj det du vill radera
    3: Gå in på cydia, sök efter cydelete installera det, gå till springbord Tryck på appen tills alla appar börjar skaka så ska det bli ett kryss på dem i högra hörnet.

sedan så finns det app som ska finnas där och går inte att radera, eller går och går. du ska installera då en annan app från cydia som gör att du kan radera original apps som finns från början.

sedan hade jag varit du, så hade jag gjort en total återställning, då du har köpt en begagnad iphone, lika bra då och börja om från början så man får det som man vill.

fredda-79
    Member

@pongo 44915 wrote:

finns flera sätt att radera på
    1:Tryck på appen tills alla appar börjar skaka så ska det bli ett kryss på dem i högra hörnet.
    2: Gå in på cydia, klicka på manage och sedan packages, välj det du vill radera
    3: Gå in på cydia, sök efter cydelete installera det, gå till springbord Tryck på appen tills alla appar börjar skaka så ska det bli ett kryss på dem i högra hörnet.

sedan så finns det app som ska finnas där och går inte att radera, eller går och går. du ska installera då en annan app från cydia som gör att du kan radera original apps som finns från början.

sedan hade jag varit du, så hade jag gjort en total återställning, då du har köpt en begagnad iphone, lika bra då och börja om från början så man får det som man vill.

Jätte tack! Jag fick bort dem.

snook
    Member
    Post count: 2190

@fredda-79 44916 wrote:

Jätte tack! Jag fick bort dem.
    Nu letar jag efter hur jag lägger in apps jag tagit hem från en torrent sida.

https://www.iphoneinfo.se/forum/allt-om-iphone/434-regler-laes-detta-innan-ni-fragar-nagot.html

§8 Piratkopiering
    Du får inte sprida länkar med anknytning till piratkopierat material. Det är inte tillåtet att diskutera hur man kringgår kopieringsskydd eller olovligen kopierar upphovsrättsskyddat material. All antydan till innehav av piratkopierat material är förbjuden.

fredda-79
    Member

@snook 44917 wrote:

https://www.iphoneinfo.se/forum/allt-om-iphone/434-regler-laes-detta-innan-ni-fragar-nagot.html

§8 Piratkopiering
    Du får inte sprida länkar med anknytning till piratkopierat material. Det är inte tillåtet att diskutera hur man kringgår kopieringsskydd eller olovligen kopierar upphovsrättsskyddat material. All antydan till innehav av piratkopierat material är förbjuden.

Borttaget!
    Sorry för inlägget tänkte inte klart.

Viewing 12 posts - 1 through 12 (of 12 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.