Front page › Forums › Köp & Sälj › i-Smartphone unlock 3G – fungerar med iPhone 3G säljes!
-
AuthorPosts
-
Hej allihopa!
Jag har nu fått tag på den nyaste versionen utav kortet som tom ska visa rätt operatör i displayen!
Jag lovade ju att jag skulle få tag på de och meddela er! :p
De fungerar klockrent med samtliga svenska operatörer och med 3G data!
Fördelar:
– Du behöver inte klippa kortet, chippet är på baksidan
– Dessa kort kan du synca med iTunes!
– De tappar inte kontakten med masterna när du kör bil tex.
– Med i varje paket så ligger det en simkortshållare också.Jag är väldigt nöjd! Allt har fungerat perfekt hittills!
Är ni intresserade så maila till sim(at)efhs.se
Jag kan möta upp några från forumet i Stockholm så får dessa prova och bekräfta att de fungerar som utlovat!
Pris för ett kort ligger på 300kr men för de som är från forumet kostar det bara 250kr.
Kortet fungerar alltså klockrent med din iphone, du märker inte ens att du inte har telia förrän räkningen kommer och du betalar mycket mindre än de andra stackarna… 😉
Jag har använt mitt kort i över två veckor och det fungerar riktigt bra!!
Jag har ett Tele2 mobilt bredbandssimkort i den och jag kommer upp i hastigheter nära 5Mbit/s i centrala Stockholm! Det är väldigt kul att kunna ha tillgång till hela internet i sin telefon. Och ja, det är fri surf som gäller… 😀Kolla in mina inställningar på denna tråd:
https://www.iphoneinfo.se/forum/allt-om-iphone-3g/1468-iphone-3g-med-tele2-och-fri-data.htmlJag kan hjälpa till vid installationen av kortet också.
Hör av er ni som är intresserade!
Vänligaste hälsningar,elGreco
Använder Make it mine för att visa min egen operatör.
Men orkar människor verkligen köpa telias abonemmang och sedan använda en annan operatör? Eller är det om Italienska lurarna det pratas om?
@mossarelli 10698 wrote:
Använder Make it mine för att visa min egen operatör.
Men orkar människor verkligen köpa telias abonemmang och sedan använda en annan operatör? Eller är det om Italienska lurarna det pratas om?
Det är väl för oss som köpt telefoner som är låsta till amerikanska, eller andra operatörslåsta, operatörer. Jag har en kanadensisk på väg in, t.ex. som jag vill låsa upp.
Däremot är det tveksamt om dessa upplåsningssims verkligen fungerar.
elgreco – vad heter kortet? Kortet från MrGizmo.se och Dvddirect.net fungerar faktiskt bra 🙂
@iPhoneinfo.se 10702 wrote:
elgreco – vad heter kortet? Kortet från MrGizmo.se och Dvddirect.net fungerar faktiskt bra 🙂
Han ger ju ett väldigt oseriöst intryck tycker jag dock.
@johnfa 10704 wrote:
Han ger ju ett väldigt oseriöst intryck tycker jag dock.
Korten fungerar riktigt bra och jag har använt mitt i över två veckor utan något problem. Tråkigt att du får ett oseriöst intryck av mig, svårt att göra något intryck över huvud taget genom forum iof… 😉
Jag har ingenting med italienska iphones att göra, fastän det skulle vara nice att ha en iphone utan att behöva använda något upplåsningskort.
mossarelli: med detta kort så behöver du inte jailbreaka telefonen. Den funkar precis som vanligt ifall du skulle ha en telialåst telefon och påverkar inte alls garantin.
Jag köpte min på tjejens abonnemang som hade 4 månader kvar när de kom. Så jag slapp binda upp mig med telia. Köpte ett kontantkort från telia så att jag kunde leka med den så länge tills jag fick tag på ett kort som fungerar.
Jag har nu satt in ett tele2 kort i den och allt funkar prima! Fri surf är mumma!! 😀
iPhoneinfo.se: Kortet heter “i-Smartphone” och det är en nyare version än den som mrGizmo har om jag förstått det rätt. Jag och en polare köpte in ett gäng, han säljer sina i Göteborg och jag säljer här i Stockholm. Det är samma tillverkare bara att mitt kort är versionen efter. Funkar perfekt och jag säljer den billigare för att jag inte har lokalhyra som de andra affärerna. Plus att man kan få “forum-rabatt”… 😉
Har typ bara 30st kvar nu, maila mig så skickar jag oftast med posten samma dag.
Frågor kan jag svara på här, men jag har inte möjlighet att hänga här utan tittar in nån gång om dagen!
vänligaste hälsningar,
elGreco
hur kan du komma upp till 5mbit/s när iphones hårdvara bara klarar 3.2mbit? (är intresserad av kortet) 😛
Skrev någonstans innan där,
Får man ett nytt nummer med dessa korten?
Det jag inte förstår är:
“Jag har nu satt in ett tele2 kort i den och allt funkar prima! Fri surf är mumma!! “
Om du redan har ett tele2 kort, hur kan du då använda detta upplåsningskort samtidigt?
@joalof 10740 wrote:
Det jag inte förstår är:
“Jag har nu satt in ett tele2 kort i den och allt funkar prima! Fri surf är mumma!! “
Om du redan har ett tele2 kort, hur kan du då använda detta upplåsningskort samtidigt?
om jag har förstått dig rätt så tror du att man får med ett nytt simkort å det är inte fallet utan det är ett tunt simkortlikande sak som du har imellan ditt simkort å iphonen svårt att förklara med du måste ha ett vanligt simkort också
@joalof 10740 wrote:
Det jag inte förstår är:
Som Dibb sa. Man lägger det på originalsimkortet och för in samtidigt.
Vad menas med “Tele2 mobilt bredbandssimkort”? Verkar som man inte kommer upp i mer än 0,384Mbit/s med Tele2s datapaket: Datapaket – Tele2
Han menar antagligen det simkort som man använder i modemet för det mobila bredbandet, alltså inget riktigt mobiltelefonabonnemang utan bara ett internet abonnemang…
Annars är det precis som du säger, på ett vanligt telefonabonnemang från tele2 kan du aldrig få mer än 0,384 mb/s.. Det kan du bara få på deras mobila bredband..
@chippen 10770 wrote:
Han menar antagligen det simkort som man använder i modemet för det mobila bredbandet, alltså inget riktigt mobiltelefonabonnemang utan bara ett internet abonnemang…
Annars är det precis som du säger, på ett vanligt telefonabonnemang från tele2 kan du aldrig få mer än 0,384 mb/s.. Det kan du bara få på deras mobila bredband..
Precis! Det fina med tele2 är att man kan ringa med deras kort också, telia har låst sina för telesamtal men sms funkar. Telenor och tre vet jag inte något om hur de funkar.
@elgreco 10775 wrote:
Precis! Det fina med tele2 är att man kan ringa med deras kort också, telia har låst sina för telesamtal men sms funkar. Telenor och tre vet jag inte något om hur de funkar.
Ledsen om jag lät negativ. Bara det att jag sett många såna här reklamposter som privat personer gjort, och det har visat sig vara halvdana grejer.
Däremot så var jag och köpte ett i-Smartphone-kort idag för att testa själv. Skulle vara intressant att se vad folk säger om ditt kort.
Hur länge har du använt det nu? Har det varit några problem?@elgreco 10775 wrote:
Men… är det inte lite dyrt att ringa med det mobila bredbandet? Eller handlar det om “normala” kostnader?
Kanske lite off topic, men informativt 😉
Kollade just upp vad det kostade, man klarar sig relativt bra om man ringer inom Tele2… en liten sammanfattning:
Samtal till fasta nätet: 0,17 kr/min
Till tele2: 0 kr
Till andra operatörer: 1,69 kr/min
SMS inom tele2: 0,19 kr
SMS till övriga: 0,69 krFrågan är om det inte blir billigare än telia ändå, speciellt om man ringer inom Tele2 mest 😛
Månadsavgiften blir ju bara 189 kr.. för fri surf och ett “telefonabonnemang” vilket är billigare än vad telia erbjuder 🙂
Fullständig prislista: http://www.tele2.se/files/Prislista-PLMBT3Gb.pdf
lr så kör man sms kompis + 99 frisurf så får man skicka 3000 sms till alla nät å ringer till andra nät för 99 öre min ( om man är student så blir det ännu billigar 39+99 annars 99+99)
@dibb 10787 wrote:
lr så kör man sms kompis + 99 frisurf så får man skicka 3000 sms till alla nät å ringer till andra nät för 99 öre min ( om man är student så blir det ännu billigar 39+99 annars 99+99)
Om du läser tidigare i tråden så är haken med 99 kr fri surf att du inte får turbo 3g(7,2 mbit/s) utan endast 0,384 mbit/s. Hos tele2 får du aldrig turbo 3g på ett mobiltelefonabonnemang, utan endast på det mobila bredbands-abonnemanget.
Så, sammanfattat:
Klarar du dig utan turbo 3g, så är 99 kr fri surf och ett vanligt abonnemang hos Tele2 perfekt eftersom du kommer billigt undan. Exempelvis 198 kr/mån som du förklarade 🙂
Vill du dock ha turbo 3g och Tele2 som operatör, så är det ett mobilt bredbands-abonnemang som gäller, vilket du även kan ringa från med den prislistan jag förklarade i mitt tidigare inlägg. 189 kr/mån blir det då, och då får du turbo 3g också 🙂
Så har jag iallafall jag förstått allt efter flera samtal till Tele2 🙂
@chippen 10788 wrote:
Om du läser tidigare i tråden så är haken med 99 kr fri surf att du inte får turbo 3g(7,2 mbit/s) utan endast 0,384 mbit/s. Hos tele2 får du aldrig turbo 3g på ett mobiltelefonabonnemang, utan endast på det mobila bredbands-abonnemanget.
Så, sammanfattat:
Klarar du dig utan turbo 3g, så är 99 kr fri surf och ett vanligt abonnemang hos Tele2 perfekt eftersom du kommer billigt undan. Exempelvis 198 kr/mån som du förklarade 🙂
Vill du dock ha turbo 3g och Tele2 som operatör, så är det ett mobilt bredbands-abonnemang som gäller, vilket du även kan ringa från med den prislistan jag förklarade i mitt tidigare inlägg. 189 kr/mån blir det då, och då får du turbo 3g också 🙂
Så har jag iallafall jag förstått allt efter flera samtal till Tele2 🙂
bättre med turbo 3g än vanligt om man sitter vid datan men iphonen stöder bara upp till 3,2mbit? då är det ju helt onödigt å köra på 7,2? å sen fanns det ett bra erbjudande hos csn 7,2 mbit för 99 kr månaden å lite rabbater hit å dit
Hos Tre så får du fri surf 7,2MB för 99:- i månaden.
@dibb 10789 wrote:
bättre med turbo 3g än vanligt om man sitter vid datan men iphonen stöder bara upp till 3,2mbit? då är det ju helt onödigt å köra på 7,2? å sen fanns det ett bra erbjudande hos csn 7,2 mbit för 99 kr månaden å lite rabbater hit å dit
Helt onödigt är det inte, för du får ju fortfarande 3,2 isåfall 🙂 Utan turbo 3g får du ju bara 0,384
Tele2 ökade väl priserna på sina datapaket häromdagen? Blev lite väl offtopic nu 🙂
@iPhoneinfo.se 10829 wrote:
Tele2 ökade väl priserna på sina datapaket häromdagen? Blev lite väl offtopic nu 🙂
Precis, det som verkar gälla nu är 159 kr/mån för fri surf(hastighetsbegränsning efter 5 gb). Dock fortfarande endast 0,384 mbit/s 🙁
@johnfa 10783 wrote:
Ledsen om jag lät negativ. Bara det att jag sett många såna här reklamposter som privat personer gjort, och det har visat sig vara halvdana grejer.
Däremot så var jag och köpte ett i-Smartphone-kort idag för att testa själv. Skulle vara intressant att se vad folk säger om ditt kort.
Hur länge har du använt det nu? Har det varit några problem?Det är lugnt! 🙂
Idag, fredag, så har jag använt kortet i tre veckor! Funkat klockrent hela tiden! Har sålt många kort (58st) men inte till någon i forumet än. Så den första får gärna skriva sitt omdöme när han/hon testat! 🙂@elgreco 10899 wrote:
Det är lugnt! 🙂
Idag, fredag, så har jag använt kortet i tre veckor! Funkat klockrent hela tiden! Har sålt många kort (58st) men inte till någon i forumet än. Så den första får gärna skriva sitt omdöme när han/hon testat! 🙂Vad hette kortet du sålde? Jag har tjackat i-Smartphonekortet.
Hej elgreco, vi hade en liten diskussion för ett par veckor sedan.
Kan vi mötas upp i Stockholm så får jag testa hur det funkar med ett vanligt Tele2 abonnemang, typ Kompis SMS, jag är intresserad om jag anser att internet är tillräckligt snabbt, jag är inte så jättekräsen där dock men man vill ju att App Store och sådant skall funka bra…
@rotkiv 10952 wrote:
Hej elgreco, vi hade en liten diskussion för ett par veckor sedan.
Kan vi mötas upp i Stockholm så får jag testa hur det funkar med ett vanligt Tele2 abonnemang, typ Kompis SMS, jag är intresserad om jag anser att internet är tillräckligt snabbt, jag är inte så jättekräsen där dock men man vill ju att App Store och sådant skall funka bra…
Hej!
Det kan vi göra, maila mig på sim(at)efhs.se.
Hastigheten på internet har inget med kortet som jag säljer att göra, utan med ditt abonnemang och operatör. Men jag har oxo tele2 och kan visa dig alla inställningar på plats.
App store fungerar jättebra på min, både när jag har turbo3G och vanlig 3G. (turbo 3G är över 0,384Mbit/sec om jag inte minns fel)Jag är i stan på jobb hela helgen så det passar mig bra på eftermiddagarna.
mvh,
elGreco
elgreco:
Vi flyttade din tråd till Köp & Sälj-delen 🙂
Hej återigen elgreco.
Jag kan konstigt nog inte maila dig, men hur som helst är jag fortfarande intresserad. Om du har något nummer man kan nå dig på kan du PMa mig så kan vi träffas i Sthlm ngn dag och testa kortet.
Tack på förhand
Tjenare, är det någon som lyckats på detta kort att funka tillfredställande en längre tid med Tre som operatör?
Ja, vad kan man säga? Fungerar klockrent! Sitter i skrivande stund på bussen på väg hem till lilla Norrtälje. (För er som inte klurat ut det själva så ja, jag surfar på internet med mitt tele2 kort)
Operatör visas som det ska, och alla telefonfunktioner fungerar som dom bör!
Återigen, tack elGreco! 🙂
Bara en liten fråga, hur tar jag ut sim-kortet? Köpte min från Kanada och ska byta (sim kort), men vet inte hur 🙁
@iPhoneinfo.se 11711 wrote:
Följde med en liten “nål” (sitter i den svarta “broschyren” du fick med). Kör ner nålen i trayen längst upp:
hehe, vilken pedagogisk bild du hittade… 😛
kanske ska photoshopa den lite och lägga in mitt kort också emella simkortet och hållaren… 😀
ps. borde de inte ha sitt “Sim removal tool” där istället för “paperclip” egentligen? :rolleyes:
@elgreco 11893 wrote:
hehe, vilken pedagogisk bild du hittade… 😛
kanske ska photoshopa den lite och lägga in mitt kort också emella simkortet och hållaren… 😀
ps. borde de inte ha sitt “Sim removal tool” där istället för “paperclip” egentligen? :rolleyes:
Den bilden är gammal, den är till iPhone 2G 😎
Hmm, ja lade sim unlock kortet först i släden o sen simkortet på.
Nu säger den, “Inget SIM-kort installerat” :mad2:
Vad har jag gjort för fel?
@elgreco 12202 wrote:
Mailat dig! 🙂
OMG! Jag läste på themobilestore.se och där stod det:
Alternativ2: Är däremot inte telefonen aktiverad med ett abonnemang måste du jailbreaka telefonen innan du kan använda den med smart kortet, tex. du har importerat enIphone 3G.
Först Jailbreakar du telefonen med Pwnage Tool.
Sedanstoppar du in smartkoret mellan valfritt SIM-kortoch telefonens läsare ochsedan är den klar att använda med valfri operatör.Jag har inte jailbreakat den, bara aktiverat genom itunes. Var det därför det inte funkade? 🙁
Det borde inte behövas en jailbreak.. Pröva att sätta på flygplansläge, och sedan stänga av det.. Hjälper inte det kan du alltid prova med att ta ut kortet och sätta i det igen.. (STÄNG AV MOBILEN FÖRST!)
@robertaxin 11489 wrote:
Tjenare, är det någon som lyckats på detta kort att funka tillfredställande en längre tid med Tre som operatör?
Är med nyfiken!!! 🙂
Finns det någon som kör med Tre ?@trigger_killer 12483 wrote:
Är med nyfiken!!! 🙂
Finns det någon som kör med Tre ?Jag har själv köpt ett kort av elgreco och det funkade fint med Tre.
Det funkade det lilla jag testade, men jag byter inte helt förrän om ca: 2 veckor, då vi får ny operatör på jobbet (Tre).
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.