I väntan på min Iphone4

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Upplåsning och jailbreak I väntan på min Iphone4

Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • Author
    Member
    Post count: 8

Hej alla!

Första inlägget och har verkligen sökt och läst många trådar och det skall tilläggas att jag är i väntans tider efter att ha best. en Iphone4, och de prognoser man läst på Telias sidor så kommer man att få vänta ett tag, men den som väntar på något gott, väntar alltid för länge!

Innan jag hittade hit så var man runt på både amerikanska och engelska forum och försökte få sig en uppfattning om vad Iphone handlar om, är en gamer och har väl haft nästan alla konsoler och skiftat grafikkort och datorer för att hänga med.

Tycker att jag har fått svar på hur man går tillväga oavsett om man väljer att JB/UL eller bara det förstnämda, MEN som Tony säger =)

Läser även om att det går att bricka och göra en dyr pappersvikt och undrar då om HUR man kan lyckas med detta och om det verkligen kan komma till att vara helkört?

Går det inte bara att återställa till fabr.inst. ifall olyckan är framme?

Skall man/kan man ge sig på JB så fort man får hem den utan att riskera det ovannämda?

Även om det inte är av ekonomiska skäl så verkar tredjepartens prg. en mycket intressantare värld.

Jobbar som IT Tekniker och hjälper folk med sina datorer/system och telefoner hela dagarna så rookie anser jag mig inte vara, även om man aldrig lär bli fullärd.

amko
    Member
    Post count: 258

att bricka din iphone har ja inte hört folk riktigt lyckas med, men det finns väl säkert någon som lyckas, dock skulle ja säga att detta är sällsynt. där imot att din telefon blir obrukbar och bara kan andvänads som en ipod är om du har telefonen låst till en operatör men vill ha en annan operatör i telefonen och inget unlock finns till just den versionen av IOS. men har man samma kort som telefonen är låst till så räcker
    det oftast med att återställa i iTunes. och så är mardrömmen över 🙂

firefox
    Member

Ok, då förstår jag bättre, och stort tack för svaret, och med “samma kort som telefonen är låst till” betyder väl inte till ett specifikt sinkort utan operatör?

Jag har nämligen ett arbetsabb hos telia och kommer att köra på det simmet istället för det abb jag tecknat, allt för att företaget inte köper in Iphones ännu, men båda är Telia!

amko
    Member
    Post count: 258

brukar inte va några problem det e samma operatör. dock vet ja inte om telia har några skillnader på abonnemangskorten o privat, ja gissar på att det funkar iallfall men detta lär du själv se 😉

firefox
    Member

thx again amko =)

firefox
    Member

Då har det landat en Iphone4 på posten, skall man ladda den i 12h först kanske, nån som vet?

qwee
    Member
    Post count: 15

@firefox 84166 wrote:

Då har det landat en Iphone4 på posten, skall man ladda den i 12h först kanske, nån som vet?

Lär väl stå i bruksandvisningen?

http://manuals.info.apple.com/sv_SE/iPhone_iOS4_Anvandarhandbok.pdf

Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.