iAsh Testar Ännu Mer (från cydia)

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Apps iAsh Testar Ännu Mer (från cydia)

Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • Author
    Member
    Post count: 647

Efter flera requests så bestämmer jag mig för att göra en ny recensionstråd.
    Här kommer jag, precis som i förra att testa olika applikationer. Fast den här gången, från cydia.

Första recensionen blir kommer här:

Namn: QuickScroll 2

Betyg: :cool::cool::cool::cool:

Pris: Gratis

Det här är en applikationen från KennyTM~ som finns i BigBoss repon. Programmet underlättar när man är inne i olika program där man behöver scrolla. I safari får man mest användning för den enl. mig. Ofta är jag inne på stora trådar på olika forum. Det kan ta ca 30 sekunder att komma ner till sista posten genom att scrolla vanligt. Med QuickScroll 2 så trycker man 3 gånger snabbt på skärmen. Du får nu fram en extra ruta. Rutan är grå med en grön rektangel i. Den gråa rutan motsvarar webbsidan. Den gröna rektangeln motsvarar det som syns i iPhonen. Dra runt den gröna rutan för att navigera. Man sparar mycket tid och ändå är det gratis.
    Man kan även ändra hur man ska få fram QuickScroll 2.
    Aktivera genom:
    Single Tap
    Two-finger tap
    Triple tap
    Scrolling

Screenshots:
    2yy11u1.pngfxs5l0.png24xgw7k.png

Credits: BigBoss

Freebo
    Member
    Post count: 4365

Har kört quickscroll sedan release, underlättar småfrågetråden här i forumet och i PDFer. Gratis e guld

imported_iAsh
    Member

Recension nummer 2

Namn: ScreenRecorder v1.5

Betyg: :cool::cool::cool::cool:

Pris: $1.99

ScreenRecorder är en applikation som låter dig spela in en video av din skärm. (Kan man säga så? :S)
    ScreenRecorder är enl. mig otroligt hjälpfull då en bild säger mer än tusen ord. Det är väldigt lätt att använda, man trycker på knappen record, sen börjar en nedräkning till fem, så man hinner ta sig ur programmet och sen spelar den in allting som visas på skärmen. I den senaste uppdateringen, 1.5, som kom för 20 minuter sedan, så ändrades detta:
    *Du kan spela in så länge minnet tillåter
    *Videos nu i portättläge
    *Bättre interface
    Det är även smidigt att föra över filmerna till datorn. Allt du behöver göra är att ansluta iPhonen till datorn via WinSCP eller liknande program. Bläddra fram ScreenRecorder katalogen och kopiera in filmerna till datorn.
    Det här är en app som man defenetivt bör ha om man gör tutorials, recensioner eller dyl. och inte gillar och ta screenshots hela tiden.
    Tyvärr så är FPSen väldigt låg, men detta är något som jag tror kommer att uppdateras med tiden. Något som jag hoppas på att de lägger till, är så att man ser exakt var den som spelade in filmen, tröck. Tillexempel att det kommer upp ett blått fingeravtryck där inspelaren satt ner fingret. Har även mailat Elton Bolzanac (utvecklaren) om detta, så det är kanske något som dyker upp i någon uppdatering. Appen finns i BigBoss repon och kostar $1,99. Helt klart värd sitt pris.

Screenshots:
    Det går inte att spela upp inne i applikationen, så det blir screenshots istället
    v8lhls.pngothv0j.pngws1d3m.png

Credits går till
    Elton Bolzanac

/iA

Ponyboy
    Member
    Post count: 2331

Snyggt gubben, skönt med en Cydia tråd nu också.

Har en request, testade själv MewSeek 2.1 häromdagen och skrev mina tankar om den i cydia tråden, det blev ganska negativ pga av att jag hade väntat på den så länge och den var inte vad jag hade hoppats på. Skulle vara kul att höra dina tankar om den. Du behöver dock inte betala 9.99$ för att köpa den, den räcker med att du testar en oregisterad gratis och skriver vad du tycker om den.

Keep up the good work!

imported_iAsh
    Member

@ponyboy 61546 wrote:

Snyggt gubben, skönt med en Cydia tråd nu också.

Har en request, testade själv MewSeek 2.1 häromdagen och skrev mina tankar om den i cydia tråden, det blev ganska negativ pga av att jag hade väntat på den så länge och den var inte vad jag hade hoppats på. Skulle vara kul att höra dina tankar om den. Du behöver dock inte betala 9.99$ för att köpa den, den räcker med att du testar en oregisterad gratis och skriver vad du tycker om den.

Keep up the good work!

Självklart allt för dig <3

Namn: MewSeek

Betyg: :cool::cool::cool:

Pris: Gratis/$9,99 (Beror på om man registrerar eller inte)

Tyvärr kunde det inte bli en jättebra recension då applikationen inte fungerade helt, då det verkar vara lite problem med MewSeeks servrar just nu. Alternativt så är det något fel på clienten.
    MewSeek är en applikation som tillåter dig att ladda ner och även lägga över låtar till ditt iPod-bibliotek. Om man kör oregistrerat så kan man lägga in 10 låtar i biblioteket. Låtarna laddas ner väldigt smidigt och fort. Tar ca 10 sekunder att ladda ner en låt. Helt okej applikation för att ladda ner musik. Det finns ganska många låtar att ladda ner, dock inte så mycket av svenska artister. Hade nog betalat för den om jag hade varit säker på att den fungerar. För när jag försöker föra över musiken till mitt iPod-bibliotek så får jag ett felmeddelande som lyder:

An error occured
    MewSeek validation server is temporarily unavailable. Try again later.

Fixar dom detta problem, så kommer jag nog att betala för applikationen. Men annars helt okej att ladda ner och köra gratisversionen och ladda ner lite låtar.

Screenshots:
    nn3yg3.png511q85.pngke69le.png

Credits går till:
    Errrick

/iA

imported_iAsh
    Member

Namn: iAccounts

Betyg::cool::cool::cool::cool::cool:

Pris:$1.99

iAccounts är ett program som låter dig skapa olika användare till telefonen. Det är väldigt smidigt då många lånar mobilen och gärna vill surfa runt på internet, kolla filmer på youtube, smsa osv. Man skapar olika användare med eller utan lösenord. Man väljer vilka användare som ska ha tillgång till vilka program osv. Man kan även välja vilka användare som ska ha tillgång till wifi, sökningar, flytta på ikoner och använda nätverk. Man aktiverar programmet via activator, vilket är smidigt. Själv har jag valt så att man ska skaka till mobilen lite, så får man upp vilken användare man vill logga in på. Skitbra applikation för ca 20kr! Ett måste för dig med irreterande människor i din närhet som ofta vill låna din mobil.
    Finns inte så mycket mer att säga om den här applikationen.

Film:
    [YOUTUBE]lhKLaiP3r6w[/YOUTUBE]

Credits går till:
    TheZimm & EvilPenguin

mossarelli
    Member
    Post count: 1847

@iash 61589 wrote:

Namn: MewSeek

Betyg: :cool::cool::cool:

Pris: Gratis/$9,99 (Beror på om man registrerar eller inte)

Och så utgår vi självklart från att de låtar du laddar ner är köpta och redan ägs av personen ifråga, eller att låtarna är gratis.

imported_iAsh
    Member

@mossarelli 61621 wrote:

Och så utgår vi självklart från att de låtar du laddar ner är köpta och redan ägs av personen ifråga, eller att låtarna är gratis.

Självklart

Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.