Ibluetooth

Viewing 23 posts - 1 through 23 (of 23 total)
  • Author
    Member
    Post count: 181

hur och vart hittar man musik mm som man har tagit i mot från andra via Ibluetooth?
    varför kan man inte tex spela den i spelaren?

Mekke
    Member
    Post count: 2271

Den sparas där du väljer att den ska sparas i inställningarna för iBluetooth. Ladda ned iFile från Cydia för att hitta filerna och spela upp dom 🙂

imported_Iphone
    Member

Tack för ditt svar.

kan du svara mig varför går det inte och aktivera ibluetooth? bara 15dagar?!!

vad använder man app (terminal) till?

Miche
    Participant
    Post count: 358

@iphone 30640 wrote:

Tack för ditt svar.

kan du svara mig varför går det inte och aktivera ibluetooth? bara 15dagar?!!

vad använder man app (terminal) till?

1. För att det kostar att använda programmet, du har bara 15 dagars “prova på” licens först, sen måste du pröjsa för att kunna använda det, helt enkelt.

2. Terminal är till för “power users”, man kan skriva in kommandon i terminalen för att göra lite allt möjligt. Bläddra i telefonen, ändra lösenord, editera, installera, ta bort saker. Alltså inget program för den oerfarne.

imported_Iphone
    Member

men finns inga andra bluetooth app som inte kostar?

Mekke
    Member

Det skulle vara SweetTooth då, men den kan bara hitta andra enheter… Den kan inte göra nått 🙁 Men som MeDevil skriver:

“Implementing a complete and stable stack (with all the bluetooth profiles) is nearly impossible for me in a short time, so i’ve considered the idea of buying a complete (and well-tested) stack. Now, there are only 3 stack that supports almost all bluetooth profiles: BlueMagic, BCHS, ClarinoxBlue and, of course, all of these are VERY EXPENSIVE.
    So, i’ve decided to make you pay* this application, so i can buy one of those stack for ALL the community and implement a background daemon that will provide a full-featured stack for ANY developer out there.

Please, understand that the “free way” is not the right way. If you want this application “for free” then take the “a cracked version”, but you’re essentially removing yourself the possibility to have more features, such as: A2DP (Audio stereo), Serial Port (needed for bluetooth gps), DUN & LAP (internet navigation), implemented in a small time and used by all of the developer out there: think at navigation apps adding support for bluetooth gps devices or other free developers adding bluetooth functionality to native apps like contacts, photos… or any other infinite idea that developer can have!” 😉

carpe
    Member
    Post count: 904

iBluetooth funkar inte ens för mig, andra hittar mig, men verkar inte kunna connecta. Medans jag själv inte hittar någon…

Mekke
    Member

Det enda problemet jag har upplevt med iBluetooth är att den ibland stannar mitt i överföringar av lite större låtar (5Mb>)… Men så är det bara till SE, bl.a. Nokia och Motorola funkar :confused: MeDevil kanske inte gillar SE 😛

carpe
    Member

Hjälp mig då mekke? 😛

Mekke
    Member

Hmm.. Den är intställd på att vara synlig, lr? 😛

Du kanske har PIN på? Kanske inte funkar för alla…

Du har skrivit ett namn, lr? Annars blir det ju svårt 😛

carpe
    Member

Den är synlig(dom hittar ju mig, men kan inte skicka)
    Ett namn har jag inte skrivit, men den har ett? “Olas iPhone”
    PIN, nop

steffe
    Member
    Post count: 2452

Har du sett till så att ibluetooth vet att den heter olas iPhone? Detta sköts inte automatiskt,eftersom ibluetooth inte är ett fullständigt och av apple sanktionerat program.
    Kolla i inställningarna i programmet!

carpe
    Member

Det var i ibluetooth som jag såg att det stod “olas iphone”…

steffe
    Member
    Post count: 2452

Konstigt.Verkar vara nåt fel med programmet.

Mekke
    Member

Prova starta om din iPhone. Eller att slå på “system bluetooth” innan du startar. Eller installera om iBluetooth 😉

carpe
    Member

Om jag har System Bluetooth ifrån så säger iBlutetooth “vänta medans system bluetooth stängs ned”

Installera om har jag gjort flertalet gånger, även provat att hämta hem iBluetooth ifrån flera olika sorces..

jasifil
    Member
    Post count: 300

Hur funkar iBluetooth eller rättare sagt hur upptäcker jag andra enheter? Startar jag appen så finns ju endast Home som visar ingenting, Images som visar bilderna i luren samt File system som visar filinnehållet. Därutöver finns activity och när jag trycker på den så stängs programmet medan bluetooth fortfarande är aktivt. Var hittar jag andra enheter? Andra enheter hittar min lur men det går inte att skicka något trots att jag inte har aktiverat lösenord.

Kungen
    Member
    Post count: 985

@jasifil 36214 wrote:

Hur funkar iBluetooth eller rättare sagt hur upptäcker jag andra enheter? Startar jag appen så finns ju endast Home som visar ingenting, Images som visar bilderna i luren samt File system som visar filinnehållet. Därutöver finns activity och när jag trycker på den så stängs programmet medan bluetooth fortfarande är aktivt. Var hittar jag andra enheter? Andra enheter hittar min lur men det går inte att skicka något trots att jag inte har aktiverat lösenord.

Du går in i ex images, väljer en bild, väljer ”mitten pilen”, då kommer det upp en lista om vilka enheter som är anslutna 🙂

jasifil
    Member

@kungen 36216 wrote:

Du går in i ex images, väljer en bild, väljer ”mitten pilen”, då kommer det upp en lista om vilka enheter som är anslutna 🙂

Å fan! Var det så enkelt? Tack för det!

Kungen
    Member
    Post count: 985

@jasifil 36217 wrote:

Å fan! Var det så enkelt? Tack för det!

Jupp 😀

Mekke
    Member

Är det bara jag som inte får iBluetooth att funka med 3.0?

jasifil
    Member

@mekke 36226 wrote:

Är det bara jag som inte får iBluetooth att funka med 3.0?

Vete tusan! Tycker mycket strular sedan jag jailbreakade. Återställde rubbet nyss och insåg att itunes inte säkerhetskopierar vid återställning. H-e!! Installerade Icy men inte Cydia eftersom Cydia krashade hela jävla tiden. Ska testa iBluetooth nu så fort synkningen är klar.

Edit: Jag får inte heller iBluetooth att funka. Så fort jag ska sända en fil så stängs programmet. Trots att jag sedan stänger av hela programmet så lyser bluetooth-symbolen. Bluetooth är dessutom avstängt i luren i övrigt.

Mekke
    Member

@jasifil 36230 wrote:

Edit: Jag får inte heller iBluetooth att funka. Så fort jag ska sända en fil så stängs programmet. Trots att jag sedan stänger av hela programmet så lyser bluetooth-symbolen. Bluetooth är dessutom avstängt i luren i övrigt.

Då har vi samma problem!! Hoppas det löser sej snart, gillar OBEX-bluetooth… :laugh:

Viewing 23 posts - 1 through 23 (of 23 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.