Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Idag 1.1.4 vill till senaste verison
-
AuthorPosts
-
har en 2g med 1.1.4 körde ziphone när jag köpte den från USA. funkade kanon och telefonen fungerar idag perfekt.
Funderar på att uppgradera… är det värt det?
Vad blir skillnaden?Men framför allt, Hur skall jag göra? Steg för steg?
Tack på förhand
//Pontus
som sagt, googla 🙂 google är guld värt i sådana här tillfällen.
bra sökord
upgrading to 2.0.2 firmware
DFU mode
winpwnlycka till!
har absolut gjort detta redan. men jag är sååååå osäker då jag inte vet exakt hur jag skall göra och i vilken ordning.
skall jag uppdatera via itunes först och sedan köra jailbrake osv……därför tänkte jag kolla om det var någon som hade gjort precis det jag vill göra och hittat någon sida på nätet som steg för steg går igenom momenten.
är inte så jätte van vid datorer osv….:( och känner mig därför osäker.
kanske skall jag strunta i att uppgradera då min nuvarande iphone funkar perfekt……hoppades på att ett så här bra forum skulle vara till hjälp och inte bara svara att man skall söka på google….
//P
Personligen tycker du gör ett stort misstag om du uppdaterar telefonen, den blir segare och du förlorar alla 1.1.4 apps samt åäö tangentbordet.
vänta säjer jag.Men om du verkligen vill finns det en jättebra guide på forumet, den ska heta någon som 114 till 2,0 eller nåt sånt
ja tjena. jag har en iphone inte 3g den modellen som gjordes innan. när jag kopplar den med datorn så står det så här på itunes: The SIM Card inserted in this iphone does not appear to be supported. Först använde jag ziphone och den funkade utmärkt. sedan skulle j ag uppdatera den så var jag tvungen att återställa den. nu försöker jag använda ziphone fast inget fungerer. min iphone visar bara en usb-kabel fast upp och ner den smala sidan visas. vet inte vaad jag ska göra
när jag trycker på Do It All så blir det såhär : Checking ZiPhone integrity…
Searching for iPhone…
Copying Inga.dat…
Entering recovery mode.
Strax efter det så kmr det upp en ruta på itunes och det står följande: Itunes har hittat en iphone i återhämtningsläge återställ för att den ska funka med itunes har gjort det flera ggr och det blir samma varje gång:?Vill också uppdatera min iphon 1.1.4 till senaste versionen, men är osäker på hur. Speciellt när det verkar vara många som testat och deras iphone craschat.
Ripperoo: vad är det du menar vi ska vänta på, vi som vill uppdatera våra 1.1.4? Det var sjukt lätt att låsa upp, när jag köpte den, men att uppdatera verkar vara sjukt svårt!
Eller?
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.