Importera iPhone via kompis?

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Importera iPhone via kompis?

Viewing 14 posts - 1 through 14 (of 14 total)
  • Author
    Member
    Post count: 8

Hej.
    Till att börja med har jag läst igenom eran FAQ, men allt har inte blivit riktigt klart för mig.

Jag har en kompis som ska åka till New York. Tänkte be honom köpa en iPhone till mig.
    Ser att 16gbare ligger på 499$ och en 8 ligger på 399$ detta enligt apples hemsida. Dollarkursen ligger under 6kr, men jag räknade ändå på 6kr Då fick jag fram priserna 3000kr(16gb) och 2400(8gb).

Nu undrar jag, är det samma priser i apples affärer eller ligger priserna högre? Om dom gör det, vart kan jag hitta dessa priser?

Jag såg att ni skrev lokal skatt 6%… Måste jag lägga till 6% på priserna?

Vad tror ni att slutpriset kommer hamna på?
    Är det något annat jag (han) borde tänka på? Det är första gången han far till USA och han är heller ingen gud när det gäller tekniska prylar.

Är det några andra tillbehör som man inte kan köpa i sverige till iPhone som är nödvändiga att beställa med honom? Kablar eller sånt..

Vart köper jag laddare som jag kan använda i sverige?`

Nu kan jag tänka mig att jag egentligen kan hitta dessa svar i anda trådar, men jag känner mig lite stressad och behöver svar så snabbt som möjligt.

MVH

JOe
    Member
    Post count: 3

Ja, Apple har 399$ & 499$ på 8 Gb & 16 GB.
    Hittar han en 16 så tycker jag att du ska ta en sån, en polare till mig ska dit nu i veckan och det ryktas om att det är slut 16 GB lite överallt i New York, så får du tag på en, tipsa gärna mig om i vilken affär det finns.
    Kablar och ssånt ska följa med i kartongen.
    Laddaren funkar inte i europe men det går att lada via USB och om du har typ en ipod nano eller liknande.
    Annars finns billiga adaptrar att köpa billigt i Sverige.
    http://img374.imageshack.us/img374/9452/220vclaesolsonhf6.jpg
    http://img377.imageshack.us/img377/5835/220vmotiphoneadabterneo6.jpg

16 GB hamnar väl slutnigen på 3200 :- ungefär.

jumpcut
    Member
    Post count: 201

@fratts 1764 wrote:

Hej.
    Till att börja med har jag läst igenom eran FAQ, men allt har inte blivit riktigt klart för mig.

Jag har en kompis som ska åka till New York. Tänkte be honom köpa en iPhone till mig.
    Ser att 16gbare ligger på 499$ och en 8 ligger på 399$ detta enligt apples hemsida. Dollarkursen ligger under 6kr, men jag räknade ändå på 6kr Då fick jag fram priserna 3000kr(16gb) och 2400(8gb).

Nu undrar jag, är det samma priser i apples affärer eller ligger priserna högre? Om dom gör det, vart kan jag hitta dessa priser?

Jag såg att ni skrev lokal skatt 6%… Måste jag lägga till 6% på priserna?

Vad tror ni att slutpriset kommer hamna på?
    Är det något annat jag (han) borde tänka på? Det är första gången han far till USA och han är heller ingen gud när det gäller tekniska prylar.

Är det några andra tillbehör som man inte kan köpa i sverige till iPhone som är nödvändiga att beställa med honom? Kablar eller sånt..

Vart köper jag laddare som jag kan använda i sverige?`

Nu kan jag tänka mig att jag egentligen kan hitta dessa svar i anda trådar, men jag känner mig lite stressad och behöver svar så snabbt som möjligt.

MVH

Dollarkursen ligger väl ändå på 6,1*?

jumpcut
    Member

@joe 1765 wrote:

Ja, Apple har 399$ & 499$ på 8 Gb & 16 GB.
    Hittar han en 16 så tycker jag att du ska ta en sån, en polare till mig ska dit nu i veckan och det ryktas om att det är slut 16 GB lite överallt i New York, så får du tag på en, tipsa gärna mig om i vilken affär det finns.
    Kablar och ssånt ska följa med i kartongen.
    Laddaren funkar inte i europe men det går att lada via USB och om du har typ en ipod nano eller liknande.
    Annars finns billiga adaptrar att köpa billigt i Sverige.
    http://img374.imageshack.us/img374/9452/220vclaesolsonhf6.jpg
    http://img377.imageshack.us/img377/5835/220vmotiphoneadabterneo6.jpg

16 GB hamnar väl slutnigen på 3200 :- ungefär.

Det finns även adaptrar för en tredjedel av det där priset, även om 30 kronor för en sladd (inte adapter) inte är någonting att bråka om.

Kirtap
    Member
    Post count: 11

@jumpcut 1769 wrote:

Dollarkursen ligger väl ändå på 6,1*?

5,942 just nu.

JOe
    Member

Nån som har koll på om det är slut 16 GB i New York ?

jumpcut
    Member

@kirtap 1774 wrote:

5,942 just nu.

Jojo, pysslar man med valutahandel så funkar det ju. Men tror du att man någonsin får dollar för köpvärdet när man växlar in deg? 😉 Får du minutpris på dollarn utan valutakonto så berätta gärna var du växlar, skulle vara intressant att veta hur de går runt… :p

Forex tar 6,1 per dollar :eek::D

Fratts
    Member
    Post count: 8

Om man far till USA och betalar med VISA kort, blir dollarn dyrare även då elleR?

jumpcut
    Member

@fratts 1782 wrote:

Om man far till USA och betalar med VISA kort, blir dollarn dyrare även då elleR?

Ja, du köper inte bara dollarn av banken för rådande säljkurs (antagligen en bit över också), utan du betalar även 1,65 % påslag på valutakursen som en avgift.

mackans
    Member
    Post count: 20

@joe 1775 wrote:

Nån som har koll på om det är slut 16 GB i New York ?

min kompis kom hem från NY i söndags han sa att iphone var slut i hela NY/ new jersey området?
    kan det stämma 😮

haren
    Member
    Post count: 200

@mackans 1809 wrote:

min kompis kom hem från NY i söndags han sa att iphone var slut i hela NY/ new jersey området?
    kan det stämma 😮

Ja det kan stämma, Har en bekant som precis kom hem från usa och han fick leta sig fram till en 8gigare och fick en tillslut. 16gigarn var bara att glömma.

// h

JOe
    Member

@haren 1816 wrote:

Ja det kan stämma, Har en bekant som precis kom hem från usa och han fick leta sig fram till en 8gigare och fick en tillslut. 16gigarn var bara att glömma.

// h

Gah, det låter ju inte bra alls.
    Isåfall missar jag 2 tillfällen då bekanta varit i New York och kommit hem utan.

screamm
    Member
    Post count: 1

Någon som har koll på om det finns iPhones kvar på någon Hawaii Apple store?

Ska dit om 1 vecka 🙂

r2d2
    Member
    Post count: 134

nån som har lite koll på NY har en kompis syster som ska dit nämligen, hur många affärer det finns som säljer den tex ..( vid kända gågator tex där alla turister går omkring) tror inte hon åker runt hela n.y för att köpa till mig som hon inte känner annars, men om dom ändås fanns i närheten så tänkte jag …:D
    och om nån nyss varit där eller hört om dom är slut?

nåt särskilt man ska tänka på?
    vet om att:
    *man ska säga att det är en present
    *sladd kan man köpa här i sverige

man kanske ska va iskall o vänta på eventuell version 2.0 som jag läste om nyss i första sidan….men den är ju inte spikad så kan ju ta hur låååång tid som helst.

tycker inte http://www.international.orders.com var så billig som jag hade trott o hört först

Viewing 14 posts - 1 through 14 (of 14 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.