Importera

Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • Author
    Member
    Post count: 76

Jag har funderat ett tag på att åka ner till något land som säljer billiga iphones upplåsta och bara köpa med mig en massa, och sedan sälja dom här i sverige… min fråga är då, vilket land är det som har bäst pris på iphones och är det bara att dra med dom i bagaget eller om man måste betala tull/moms för dom? eller liknande? Äre värt ens?
    -trött på alla dåliga företag o privatpersoner som håller på o lurar folk här o där…blev själv lurad på 4000 kr av nån tattare.

Så mkt tacksam för svar:D

snook
    Member
    Post count: 2190

@djudju 25390 wrote:

Jag har funderat ett tag på att åka ner till något land som säljer billiga iphones upplåsta och bara köpa med mig en massa, och sedan sälja dom här i sverige… min fråga är då, vilket land är det som har bäst pris på iphones och är det bara att dra med dom i bagaget eller om man måste betala tull/moms för dom? eller liknande? Äre värt ens?
    -trött på alla dåliga företag o privatpersoner som håller på o lurar folk här o där…blev själv lurad på 4000 kr av nån tattare.

Så mkt tacksam för svar:D

Du ska deklarerar i tullen.

Så det ska tullas och betalas moms.

generuss
    Member
    Post count: 285

Ja, det “ska” man göra, men behöver inte. Bilar du någonstans är det inte så svårt att få med sig hem telefonerna utan att tulla för de.

Hur många som bilar ner till Tyskland stannar till vid Öresundsbron för att tulla? ;D

steffe
    Member
    Post count: 2452

Rätt,men tullen och skatteverket har lite koll på nätet,så om man kränger för många den vägen så lär man riskera att torska.
    Om det bara handlar om nåt tiotal telefoner så är det en riktigt bra idé,men jag tror inte att det går att tjäna så mycke på detta.

DjuDju
    Member

@steffe 25413 wrote:

Rätt,men tullen och skatteverket har lite koll på nätet,så om man kränger för många den vägen så lär man riskera att torska.
    Om det bara handlar om nåt tiotal telefoner så är det en riktigt bra idé,men jag tror inte att det går att tjäna så mycke på detta.

Okej… men det kanske kommer en ny iphone snart som man kan satsa på?`:D
    och den där ideen med att åka bil ner gillade jag:D men hur blir det om dom skulle komma på en med typ 20 iphones i bilen? får man då betala tull då? och vad skulle den gå på? eller om det är någon annan avgift som man får betala?

tack så jätte mkt för alla svar:D

steffe
    Member
    Post count: 2452

Såvitt jag vet blir väl momsen 25%,och sen tillkommer straffavgifter och böter.
    Sannolikheten att bli haffad vid interna eu-gränser är kanske inte så stor.
    Om du ändå är orolig och vill ha bra tips,så kan du googla på Algot niska,gräskökungen eller lill-john jansson,dessa snubbar kunde allt om att blåsa tullen!
    Ps:du behöver en snabb båt också!

DjuDju
    Member

@steffe 25474 wrote:

Såvitt jag vet blir väl momsen 25%,och sen tillkommer straffavgifter och böter.
    Sannolikheten att bli haffad vid interna eu-gränser är kanske inte så stor.
    Om du ändå är orolig och vill ha bra tips,så kan du googla på Algot niska,gräskökungen eller lill-john jansson,dessa snubbar kunde allt om att blåsa tullen!
    Ps:du behöver en snabb båt också!

Hahaahah kollade upp dom:D o tack för svaren…

Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.