Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Upplåsning och jailbreak › Inga staplar bara operatören namn på Iphone 3G
-
AuthorPosts
-
Har ett stort problem, har en iphone 3g som är jb. Jag använder telia som operatör men får inga staplar (mottagning) uppe i vänstra hörnet. Bara Telia står det. Tele2 och operatören 3 funkar klockrent. Jag har provat många andra teliasim o får samma problem där. Nån som har tips ? 🙂
@arte 77067 wrote:
Har ett stort problem, har en iphone 3g som är jb. Jag använder telia som operatör men får inga staplar (mottagning) uppe i vänstra hörnet. Bara Telia står det. Tele2 och operatören 3 funkar klockrent. Jag har provat många andra teliasim o får samma problem där. Nån som har tips ? 🙂
Vilken operatör är telefonen eventuellt låst till från början ?
eller är den fabriksupplåst?@arte 77067 wrote:
Kan det vara som så att Telia kan ha dålig täckning där du befinner dig just då när det blir utan staplar?
Har du testat en annan telefon med Telia-kort och se om det blir samma visa på den?Kan det vara så att telia har spärrat imei ?
@iPhoneReservdelar.se 77121 wrote:
Kan det vara så att telia har spärrat imei ?
Om IMEI-nr skulle vara spärrat så skulle inte något annat kort fungera heller.
Hej ! Telefonen är inte spärrad. Den är teliaköpt av förre ägaren. Jag va nyligen i turkiet. där funkade mitt teliakort perfekt, den gick automatiskt om till deras AVEA operatör. Har gjort många ominstallationer utan resultat. Bor i Örebro så täckningen ska det inte va nåt fel på. Jag misstänker att det kan va nåt antennfel i telefonen. jag vet inte……Lätt att byta den tro ?;):confused:
@arte 77130 wrote:
Hej ! Telefonen är inte spärrad. Den är teliaköpt av förre ägaren. Jag va nyligen i turkiet. där funkade mitt teliakort perfekt, den gick automatiskt om till deras AVEA operatör. Har gjort många ominstallationer utan resultat. Bor i Örebro så täckningen ska det inte va nåt fel på. Jag misstänker att det kan va nåt antennfel i telefonen. jag vet inte……Lätt att byta den tro ?;):confused:
Antennfel för enstaka simkort?
Låter väldigt otroligt isf. Eftersom du säger att det funkar klockrent med 3 & Tele2.Ang imei spärr, så är det operatören som spärrar, så rent teoretiskt så skulle telia kunna spärra utan att andra gör det.
@iPhoneReservdelar.se 77197 wrote:
Ang imei spärr, så är det operatören som spärrar, så rent teoretiskt så skulle telia kunna spärra utan att andra gör det.
Jag förstår inte poängen att spärra telefonens imei-nr för en enstaka operatör.
Är ju bara isf att byta kort och kunna använda telefonen med ett annat simkort.@muffins 77198 wrote:
Jag förstår inte poängen att spärra telefonens imei-nr för en enstaka operatör.
Är ju bara isf att byta kort och kunna använda telefonen med ett annat simkort.Ja men det är som sägs innan , om telia har spärrat telefonen så kan telia endast låsa för att kunna användas med Telia. dom har ina befogenheter att kunna låsa en telefon för att ej kunna använda sig utav tele2 och telenor etc
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.