Ingen fungerande touch.

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Ingen fungerande touch.

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • Author
    Member
    Post count: 91

Tappade min Iphone idag på golvet och det blev en spricka i vänsta hörnet men displayen lyser som den ska men tochen fungerar inte och jag kan inte låsa upp den. Jag har testat att starta om den men ingen hjälper.

Finns det något jag kan göra?
    Om inte täcker hemförsäkring på detta?

Inköpt från telia Oktober 2008

muffins
    Member
    Post count: 1906

Om inte hemförsäkringen täcker det så kan du själv bekosta dig att byta touch-delen hos någon som reparerar iPhones.

Fa1ly
    Member
    Post count: 58

@rebinrr 48633 wrote:

Tappade min Iphone idag på golvet och det blev en spricka i vänsta hörnet men displayen lyser som den ska men tochen fungerar inte och jag kan inte låsa upp den. Jag har testat att starta om den men ingen hjälper.

Finns det något jag kan göra?
    Om inte täcker hemförsäkring på detta?

Inköpt från telia Oktober 2008

borde du inte ha garanti kvar? Garantin täcker ju de flesta tekniska felen förutom fuktskada.

Anniie
    Member
    Post count: 27

@fa1ly 48697 wrote:

borde du inte ha garanti kvar? Garantin täcker ju de flesta tekniska felen förutom fuktskada.

Jag har också fått en tjolablänga på telefonen. Spricka i vänster övre hörn så Touchen funkar inte längre. Men går det på garantin?.. har för mig att man får lägga ut hur mycket som helst för att skicka in och laga den? 🙁

Freebo
    Member
    Post count: 4365

@anniie 59185 wrote:

Jag har också fått en tjolablänga på telefonen. Spricka i vänster övre hörn så Touchen funkar inte längre. Men går det på garantin?.. har för mig att man får lägga ut hur mycket som helst för att skicka in och laga den? 🙁

Sådant går aldrig på garantin. Alternativen du har är att ta det på din försäkring (antagligen förutsatt att du har någon form av utökad hemförsäkring eller specifik mobilförsäkring), lämna in den till en reparatör som byter glas och ev. LCD för ca 1500:- eller köpa prylarna via t.ex. MrGizmo – Selected Gadget & Unika Prylar Tillbehör och göra jobbet själv

Anniie
    Member
    Post count: 27

@freebo 59186 wrote:

Sådant går aldrig på garantin. Alternativen du har är att ta det på din försäkring (antagligen förutsatt att du har någon form av utökad hemförsäkring eller specifik mobilförsäkring), lämna in den till en reparatör som byter glas och ev. LCD för ca 1500:- eller köpa prylarna via t.ex. MrGizmo – Selected Gadget & Unika Prylar Tillbehör och göra jobbet själv

Haha, kom på att jag redan har bytt glas en gång så det finns ju veeeerkligen inte en chans att det går när dom ser att det är ett reservglas 😛
    Men det är tur som fan att man typ kan beställa hem allt själv! Blir att göra det igen! (Jag är för klantig för att äga en iPhone egentligen. haha)

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.