Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Upplåsning och jailbreak › Ingen "Internet Tehtering-meny"
-
AuthorPosts
-
Har uppdaterat till 3.0 och jailbreakat under dagen. Upplåsning i form av Ultrasn0w visade sig inte behövas då mitt Tele2-simkort funkade direkt (är inte köpt i Italien:)).
Har dock ett problem, det finns inte ens en meny för “Internet Tehtering”, vet någon hur man fixar till detta? Har läst guider om hur man aktiverar den för olika operatörer, men ingen där det står hur man får fram menyn om man saknar den!
För att få igång tethering, starta Safari i din iPhone, och gå till:
http://dev.fb.se/tele2_se.mobileconfigInstallera när det dyker upp, starta om telefonen. Gå in under inställningar, allmänt, nätverk, internetdelning. Slå på.
Varsågod 😀
@hampe10 35698 wrote:
Har uppdaterat till 3.0 och jailbreakat under dagen. Upplåsning i form av Ultrasn0w visade sig inte behövas då mitt Tele2-simkort funkade direkt (är inte köpt i Italien:)).
Har dock ett problem, det finns inte ens en meny för “Internet Tehtering”, vet någon hur man fixar till detta? Har läst guider om hur man aktiverar den för olika operatörer, men ingen där det står hur man får fram menyn om man saknar den!
Om du ändå har jailbreakat tycker jag du ska prova PdaNet som finns i Cydia, med det kan du dela ut internet via wifi istället, tethering som kommer i OS3 kan inte det… när du installerat PdaNet så skapar du ett nytt trådlöst nätverk i din bärbara (tar för givet att det är en bärbar du vill dela ut till. 😛 ) och sedan ansluter du iphone till det och startar PdaNet så är du igång.
@hampe10 35698 wrote:
Vad är de där tethering som alla pratar om?, va använderman de till?:o
Hmm, jag körde med pfa-ner ett tag men då var jag tvungen att ha en fil installerad på datorn för att den skulle kunna känna av telefonen,men har man filen så går det hela väldigt smidigt 🙂 men föredrar dock tethering sättet då man kan köra på alla datorer utan filen… Vet knte man kanske inte ens behöver filen men det behövde jag iaf 🙂 !!
Internet tethering gör så att man kan använda tfnen som trådlöst bredband, riktigt smidigt 🙂
( help.BenM.at ) installera sen går du in på inställningar>Allmänt>nätverk>internetdelning ! Puss
@zili 35699 wrote:
Varsågod 😀
Tackar 🙂 Vad var skillnaden mellan denna inställning och den man kan hämta från help.BenM.at. ?:) (Genom iClarifieds guide iClarified – iPhone – How to Enable Tethering for iPhones Using MobileSafari)
@bmode 35734 wrote:
Hmm, jag körde med pfa-ner ett tag men då var jag tvungen att ha en fil installerad på datorn för att den skulle kunna känna av telefonen,men har man filen så går det hela väldigt smidigt 🙂 men föredrar dock tethering sättet då man kan köra på alla datorer utan filen… Vet knte man kanske inte ens behöver filen men det behövde jag iaf 🙂 !!
Internet tethering gör så att man kan använda tfnen som trådlöst bredband, riktigt smidigt 🙂
( help.BenM.at ) installera sen går du in på inställningar>Allmänt>nätverk>internetdelning ! Puss
Ponera att nätverkskortet i min stationära dator gått sönder, kan jag då på denna datorn surfa på mitt trådlösa nätverk med iphonen med hjälp av “tethering”? Eller funkar de bara via 3G?
Någon som har en lösning på detta då det gäller 3.1.2? Min meny försvann och iClarified – iPhone – How to Enable Tethering for iPhones Using MobileSafari vill sig inte.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.