Ingen mottagning med 3GS

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Upplåsning och jailbreak Ingen mottagning med 3GS

Viewing 9 posts - 1 through 9 (of 9 total)
  • Author
    Member
    Post count: 72

Tjena!

Det är såhär att min käre vän har en iPhone 3GS, antar att den har 3.1.2..

Men det har hänt något konstigt, han får nämligen ingen mottagning. Ibland försvinner Tele2 där uppe och inga pluppar alls..
    Den är upplåst, hur vet jag dock inte

Vad kan ha hänt tror ni?

Den har funkat i ca 1½ månad utan liknande problem!

Freebo
    Member
    Post count: 4365

Err… Min vän har en bil (kan vara en cykel också). Ibland så lyser motorlampan, eller om det är helljuset – vad kan det vara för fel?

Svaret blir liksom lika korrekt som frågan är ställd… 🙂

Lucien.R
    Member
    Post count: 27

Jag har samma problem. Hade varit skönt med en lösning

Freebo
    Member

Återställ till 3.1.2, JBa och lås upp på nytt. Om vi inte får mer info är det enda rådet

Lucien.R
    Member
    Post count: 27

Jag försökte med det men fick this device isnt ready/eligble for the requested build när jag försökte återställa telefonen. Jag har även testat med den metoden att lägga till 74.208.10.249 gs.apple.com men funkade inte, jag är admin på min egen dator, och jag har sparat 3.1.2 SHSH i cydia. Vad kan vara problemet. Jag har för mig att man skall testa med andra datorer, men jag är rädd om att Itunes inte kommer att funka med min dator efter återställning. Jag vill ju helst styra allt från min dator och inte på en annan dator. Går det alltså att återställa telefonen på en annan dator men ändå kunna konfigurera telefonen med Itunes på min dator?

H3NR11K
    Member
    Post count: 1433

@freebo 58115 wrote:

Err… Min vän har en bil (kan vara en cykel också). Ibland så lyser motorlampan, eller om det är helljuset – vad kan det vara för fel?

Svaret blir liksom lika korrekt som frågan är ställd… 🙂

Pappa? Hittar du inte glasögonen?

Phone 3GS, antar att den har 3.1.2..

Freebo
    Member

Här antages ingenting, vi jobbar med fakta m1n s0n

H3NR11K
    Member
    Post count: 1433

@freebo 58134 wrote:

Här antages ingenting, vi jobbar med fakta m1n s0n

Äh! 3.1.3 har han däremot inte 😛

Jag vill ha en Lancia Delta integrale HF tack 🙂 (På tal om bilar)

nimren
    Member
    Post count: 250

Har du 3G påslaget?

Jag har också tele2. Men när jag har 3G påslaget så tappar den mottagning. Inga “bars” alls. Så jag rekommenderar dig att stänga av 3G och bara använda det när du verkligen vill se nått på nätet. Så gör jag. Sparar även på batterier 🙂

Har du inte 3G påslaget så vettefan vad du kan ha för problem.

Viewing 9 posts - 1 through 9 (of 9 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.