Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Upplåsning och jailbreak › Ingen mottagning/täckning/ingen service efter upplåsning.
-
AuthorPosts
-
Hejsan!
Mitt namn är Linda.
I veckan så låste jag upp min iPhone 3GS i en butik, jailbreak.
Jag fick denna iPhonen av en kompis till mig, och den var tidigare låst till Telia.
Nu när jag skall använda den så har jag ingen mottagning/täckning alls, det står ibland, ingen service, och den har ingen täckning eller mottagning alls. Hur kommer det sig?
Jag är orolig över detta, är den sönder?
Kan det vara så att den är spärrad sen tidigare?
Skall jag kontakta butiken igen så att han kan hjälpa mig vidare eller finns det ngt jag kan göra?
Evigt tacksam för svar!
Tack på förhand!
Mvh/LindaHar exakt samma problem.. Vill jätte gärna också ha svar..
OBS! Jag har följt den guiden där man går in på cydia och installerar ett program, men det hjälper inte.
Mitt baseband är 06.15.00.
@puckoline 88193 wrote:
Hejsan!
Mitt namn är Linda.
I veckan så låste jag upp min iPhone 3GS i en butik, jailbreak.
Jag fick denna iPhonen av en kompis till mig, och den var tidigare låst till Telia.
Nu när jag skall använda den så har jag ingen mottagning/täckning alls, det står ibland, ingen service, och den har ingen täckning eller mottagning alls. Hur kommer det sig?
Jag är orolig över detta, är den sönder?
Kan det vara så att den är spärrad sen tidigare?
Skall jag kontakta butiken igen så att han kan hjälpa mig vidare eller finns det ngt jag kan göra?
Evigt tacksam för svar!
Tack på förhand!
Mvh/LindaIochmed att den är låst till telia.
Har du prövat med ett telia simkort?jag vet att du har jailbreakat men det kanske är nåt som inte fungerar.
Hej igen.
Jag var inne hos Telia idag, även Telenor, 3 & Phonehouse och Telia sa att dem behöver kvittot för att kunna skicka en beställning till Apple för att återställa iphonen och det skulle kosta 300:- men jag har ju inget kvitto på den eftersom jag fick den av en kompis som köpte den av en annan kompis som inte har kvar kvittot.
Vi testade även att sätta i ett telia simkort och det funkade inte heller, det stod bara: ingen service.
Jag förstår verkligen ingenting och jag är såå ledsen för att jag inte kan använda den. Det känns fruktansvärt tråkigt.
Skall kontakta butiken där dem jailbreakade iphonen och höra med dem och se vad dem säger.
Berätta gärna om ni får igång eran eller om ni vet ngt annat som man kan göra för att få igång den?
Mvh/Linda@joeliphone 88210 wrote:
Iochmed att den är låst till telia.
Har du prövat med ett telia simkort?jag vet att du har jailbreakat men det kanske är nåt som inte fungerar.
Hej igen.
Jag var inne hos Telia idag, även Telenor, 3 & Phonehouse och Telia sa att dem behöver kvittot för att kunna skicka en beställning till Apple för att återställa iphonen och det skulle kosta 300:- men jag har ju inget kvitto på den eftersom jag fick den av en kompis som köpte den av en annan kompis som inte har kvar kvittot.
Vi testade även att sätta i ett telia simkort och det funkade inte heller, det stod bara: ingen service.
Jag förstår verkligen ingenting och jag är såå ledsen för att jag inte kan använda den. Det känns fruktansvärt tråkigt.
Skall kontakta butiken där dem jailbreakade iphonen och höra med dem och se vad dem säger.
Berätta gärna om ni får igång eran eller om ni vet ngt annat som man kan göra för att få igång den?
Mvh/Linda@mcaan 88200 wrote:
Har exakt samma problem.. Vill jätte gärna också ha svar..
OBS! Jag har följt den guiden där man går in på cydia och installerar ett program, men det hjälper inte.
Mitt baseband är 06.15.00.
Hej igen.
Mvh/LindaNär du har löst problemet, var god och posta här för att jag sitter med exakt samma problem.
risken är att den är spärrad det va min efter ett tag köpte min på blocket med kvitto men det hjälpte inte nu står det ingen service det blev en dyr ipod 32 gb istället som det ser ut just nu
Finns det inget sätt och se ifall den är spärrad?
Hej,
Jag satt med samma problem igår: Telen låst hos 3, men jag gjorde om proceduren 2-3 ggr sen så fungerade allt som det skulle..det fungerade inte direkt, det tar några min innan telen kännde av allt
Jailbreakad med resn0w
Upplåst med redsn0w@devildriver 88327 wrote:
Hej,
Jag satt med samma problem igår: Telen låst hos 3, men jag gjorde om proceduren 2-3 ggr sen så fungerade allt som det skulle..det fungerade inte direkt, det tar några min innan telen kännde av allt
Jailbreakad med resn0w
Upplåst med redsn0wHur då upplåst med redsn0w? Det finns bara upplåsning med ultrasn0w väl?
@mcaan 88371 wrote:
Hur då upplåst med redsn0w? Det finns bara upplåsning med ultrasn0w väl?
redsn0w finns oxå..ang: ingen service så kan det ta ett par min innan telefonen känner av simkortet..men testa oxå att trycka ner powerknappen så den låser sig o starta igång den, det fick jag göra när jag bytte simkort på min tele
@devildriver 88392 wrote:
redsn0w finns oxå..ang: ingen service så kan det ta ett par min innan telefonen känner av simkortet..men testa oxå att trycka ner powerknappen så den låser sig o starta igång den, det fick jag göra när jag bytte simkort på min tele
Länka upplåsning till redsn0w då?
Jag har fått till Comviq där upe istället för no service men händer fortfarande inget, kan inte ringa.Kan det vara nåt fel på antennen ?
om du går in i inställningar och letar efter nät hittar den några ?@iPhoneReservdelar.se 88431 wrote:
Kan det vara nåt fel på antennen ?
om du går in i inställningar och letar efter nät hittar den några ?Nope, jag har gått in på Operatör i inställningar, då hittade jag Comviq,Telenor, och Telia. Valde t.om Comviq det fungerade fortfarande inte.
@mcaan 88436 wrote:
Nope, jag har gått in på Operatör i inställningar, då hittade jag Comviq,Telenor, och Telia. Valde t.om Comviq det fungerade fortfarande inte.
Jäkligt skumt det där, nu har jag gjort det på 2 telefoner och båda har funkat..även om det tar ett par min innan den känner av sim kortet. Har du testat att boota om telen?
@devildriver 88448 wrote:
Jäkligt skumt det där, nu har jag gjort det på 2 telefoner och båda har funkat..även om det tar ett par min innan den känner av sim kortet. Har du testat att boota om telen?
Flera gånger..
Jag undrar om du orkar chatta med mig sen säger du hur du gjorde asså vilken jailbreak osv. För det känns som det finns 1 liten detalj som jag har missat men ändå inte hittar.Vore snällt.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.