Ingen säkerhetskopia vid uppdatering till iOS 4.0.1

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Ingen säkerhetskopia vid uppdatering till iOS 4.0.1

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • Author
    Member
    Post count: 2

Jag har en iPhone 3G och uppdaterade nyligen till iOS 4.0.1. i senaste iTunes-versionen (system i datorn: Mac OS X 10.6.4).

iTunes meddelade säkerhetskopiering, etc. Sedan uppmanades jag att koppla ur iPhone-enheten och därefter koppla i den igen för slutförande av installation. Efter installationen kom meddelandet att ingen säkerhetskopia fanns att tillgå.

All min information var försvunnen. Apps kunde jag återställa men innehållet i dem var försvunnet.

Har googlat både på svenska och engelska men inte hittat någon ledtråd. Har också sökt i User>Library>Application support>Mobile Sync, men ingen säkerhetskopia från detta datum finns. Försökte även hämta en backup via TimeMachine men utan att lyckas.

Någon som har några tips?

Mvh / Marie FK

mossarelli
    Member
    Post count: 1847

Du var troligtvis för snabb med säkerhetskopian. Gå in i inställningar och kontrollera så att iTunes verkligen sparar info från din iPhone.

Om du tänker köra jailbreak så finns det ett manuellt sätt att säkerhetskopiera vilket ger dig mer kontroll.

Just nu får du gråta lite och slå på någon kudde och hoppas att de flesta av dina kontakter fortfarande finns på ditt sim-kort.

Sen kan man köra facebooktricket: Har ny mobil, vänligen pma erat nummer.

mattiL
    Member
    Post count: 53

Kontakterna har du nog (kanske) kvar i Adressboken på Macen.

mariefk
    Member
    Post count: 2

Tack för svar. Som tur är har jag MobileMe så kontakter, etc. gick lätt att återskapa. Värre är med apps som inte har något inbyggt backup-system.

@mossarelli: Du har rätt, säkerhetskopieringen gick ovanligt snabbt. Tänkte på det. Har kollat i inställningar iTunes och det verkar inte vara något konstigt där.

Vad som nu händer varje gång jag kopplar in telefonen i datorn är att följande meddelande kommer: “iTunes avbröts när innehållet återskapades på iPhone-enheten ‘iPhone’. Vill du återskapa denna iPhone igen nu?” Alternativ: “Avbryt/Radera säkerhetskopia/Fortsätt återställning”

Jag vågar inte fortsätta någon återställning eftersom det uppenbarligen inte finns någon säkerhetskopia från före “kraschen”. Däremot är det tjatigt att få samma meddelande varje gång.

Tips?

/Marie

mattiL
    Member
    Post count: 53

Du borde bli av med meddelandet om du återställer telefonen som en ny telefon istället för att återställa en gammal, obefintlig/inkomplett, backup.

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.