ingen service

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone ingen service

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • Author
    Member
    Post count: 2

Jag har sökt lite i forumet men hittar bara problemet med “ingen service” på jailbreakade telefoner.

Jo, jag har köpt en 3GS och blev varse om att mitt simkort var för gammalt, så jag gick till butiken och fick ett nytt. Det funkade i ett par timmar, klockrent, sen står det bara “ingen service”.

Telefonen är telenor-låst och jag har telenor. Jag vet inte om den är jailbreakad någon gång (hur ser man det?) men han jag köpte den av sa att den inte var det.

Jag har gjort återställning osv på telefonen men inget hjälper, i bästa fall får jag meddelandet “ditt nätverk är begränsat” men oftast “ingen service”.

Har ni några tips, innan jag går till butiken med den?

Freebo
    Member
    Post count: 4365

Du skall inte behöva göra något speciellt för att få det att fungera så om du redan har återställt den till 3.1.3 i iTunes och har redan testat ett nytt SIM-kort så skulle jag gå tillbaka med den. Jag utgår från att du köpt den begagnad och har orginalkvitto?

superbird
    Member
    Post count: 2

Jo, jag får väl gå till butiken med den, men är det inte konstigt att det fungerade klockrent i ett par timmar och sedan inte alls?

När detta hände så stoppade jag tillbaka simkortet i min gamla telefon, och där stod det SIM Inaktivt – jag fick starta om min gamla telefon tre-fyra gånger, sen hoppade det igång. Ringde telenorsupport, men de ser inget fel.

aaberg
    Member
    Post count: 85

Kanske kan mitt inlägg på denna länk vara till hjälp?
    Ingen service / telefonen tillåts inte – iPhoneinfo.se – iPhoneforum i Sverige

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.