ingen service

Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • Author
    Member
    Post count: 7

Hej alla
    Jag skulle använda min iphon 3g efter natten när jag upptäckte att jag inte kan ringa ut, ingen service står det där det ska stå operatörs namn och 3g har, provat med ett antal sim kort lika dant med alla. Är det någon som har en lösning på mitt problem

Minglarn
    Member
    Post count: 343

operatör? iOS? JB? Mer info om telefonen så kanske vi kan lösa det… Kolla även på din operatörs hemsida om det är driftstöringar just där du bor. Oftas samsas många operatörer på samma mast. Om masten blir “strömlös” så drabbas all. :-/

hardboy
    Member
    Post count: 7

operatör: comviq
    IOS:4.0
    JB:ja

Carrion
    Member
    Post count: 2

Jag har haft samma problem med min iphone 4, ibörjan fungerade den utmärkt utan några problem med täckningen, dock närmaste dagarna har jag haft en jävla strul med att få nån täckning överhuvudtaget. dock så bor jag på Gotland och i min ort är 3g täckning ganska usel.. så vet inte om det hjälper dig, men jag slog av min 3G täckning i telefonen och slog på den igen efter några sekunder, direkt fick jag full pott på GSM nätet, så nu håller den sig på GSM nätet iaf och mitt problem blev löst.. men vet inte om det går att styra på nått sett att den helst skall köra på 3pinnar GSM än 1 pinne på 3G nätet…

swag
    Member
    Post count: 357

samma idag för mej ingen service har telenor kan det vara fel på min jailbreakade iphone 4?

muffins
    Member
    Post count: 1906

@swag 77401 wrote:

samma idag för mej ingen service har telenor kan det vara fel på min jailbreakade iphone 4?

Testa andra simkort från andra operatörer först, för att felsöka.

SomethinG
    Member
    Post count: 363

Jag har inga problem och ringer med TELIA!

Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.