Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Ingen Service efter återställning av Telefonen sen JB med Blackr1
-
AuthorPosts
-
Hej!
Telefonen strulade så jag gjorde en återställning efter konstens alla regler. Första problemet var att Jag inte hade fliken mobilt datanätverk, åtgärdade detta med en ny blåsning av telen.
Nu till det stora problemet. När jag låser upp telen med JB funkar det bra, laddar hem cydia o allt sånt. sen när jag sätter i Tele2 kortet får jag “ingen service” problemet.
Den stänger genast ner samtalen där det står samtal misslyckades,
går jag in på /inställningar/telefon/Om/ Nätverk – Ej Tillgängligt.
Vad gör jag för fel?
Någon som har lust att hjälpa en förtvivlad själ?
Vänligen,
3gs eller 3G? Har du installerat Blacksn0w? Har du uppdaterat till 3.1.3 rakt av så är möjligheten till upplåsning borta. Kolla vad som står intill Modem Firmware under Inställningar-Allmänt-Om
modernfirmware 05.11.07
jag återställde till 3.1.2
Version 3.1.2 (7D11)
Testa att slå av 3G, fungerar inte det så blir det till att göra om hela proceduren. Tele2 och iPhone är ingen lyckad kombination – det har vi ett otal trådar som bevisar.
är inte det heller. har gjort det. har återställt telefon flera gånger med. När jag kör in ett telia kort går det.
Längst upp bredvid batteriindikatorn eller klockan om man ställt ett alarm är det en konstig symbol. en liten lur med massa prickar under sig.
En lur med 7 prickar under sig betyder att du aktiverat TTY (Hjälpmedel)
Testa ett annat SIM-kort från en annan operatör i telefonen
okej.
Telia funkar.
Vad kan vara felet?
tack för din länk men det hjälper inte mig mycket.
Tele2 har funkat klanderfritt under ett tag.
ahaa ser nu vid jämförelse att jag inte har fliken Operatör på inställningar
det ska se ut-
Flygplansläge
Wi-FI
Operatör
NotiserMen den ser ut
Flygplansläge
Wi-FI
NotiserVilken operatör är telefonen låst till? Om du kan skall du aktivera telefonen med rätt SIM-kort innan du jailbreakar, anledning är att en “Hacktivering” under jailbreak tenderar att göra att Operatörsmenyn samt Mobilt Datanätverk saknas
Edit: strunta i Blackra1n, testa Spirit istället
Okej så jag ska jb med spirit med tele2 simkort i?
Kan du länka en jb till spirit?
Tack för din hjälp!
https://www.iphoneinfo.se/forum/upplasning-och-jailbreak/7826-3-1-3-jailbreak-spirit-ute.html
aktivera med rätt sim-kort först
@wallden_66 64442 wrote:
Okej så jag ska jb med spirit med tele2 simkort i?
Kan du länka en jb till spirit?
Tack för din hjälp!
Du ska endast jailbreaka med Spirit om du kan aktivera din iPhone först. För att kunna aktivera så måste du ha den rätta simkortet i, alltså den simkort som din iPhone är låst till. Har du inte den eller inte kan låna av nån så måste du hacktivera den, använd då blackra1n. Blackra1n kan hacktivera en iPhone med fw 3.1.2 och baseband 05.11.07. Vad du än gör uppdatera inte till 3.1.3 för då mister du dina upplåsnings chanser.
Edit: 7 min för sent. :mad2:
okej, då kör jag spirit. behöver jag blåsa telen för att köra eller kan jag bara plugga i med telia kort och köra spirit?
@wallden_66 64448 wrote:
okej, då kör jag spirit. behöver jag blåsa telen för att köra eller kan jag bara plugga i med telia kort och köra spirit?
Återställ till 3.1.2, aktivera i iTunes med rätt simkort, jailbreaka med Spirit och installera med blacksn0w från cydia.
ops, försent. Får försäka igen då…
var hittar jag blacksn0w i cydia`?
Tack Frebo men som du säkert har sett är jag cp när det gäller teknik.
Kan du berätta vart jag lägger in det i cydia? i filken flik/map/ ska jag trycka in mig i?
Förlåt för min okunskap men jag är grymt tacksam.
Vänligen, R
grymt! känns som om de är du som har byggt dessa underbara saker 😉
Hör av mig sen och ser om det funkar!
föresten, behöver jag göra något mer nu?
V
Nä, bara hoppas på att det börjar fungera nu. Tack för beröm – vi är många som hjälper till här 🙂
Vet inte om det hjälper, men prova återställ i DFU-mode.
Ingen mottagning/täckning/ingen service efter upplåsning.
19/2
Hejsan!
Mitt namn är Linda.
I veckan så låste jag upp min iPhone 3GS i en butik, jailbreak.
Jag fick denna iPhonen av en kompis till mig, och den var tidigare låst till Telia.
Nu när jag skall använda den så har jag ingen mottagning/täckning alls, det står ibland, ingen service, och den har ingen täckning eller mottagning alls. Hur kommer det sig?
Jag är orolig över detta, är den sönder?
Kan det vara så att den är spärrad sen tidigare?
Skall jag kontakta butiken igen så att han kan hjälpa mig vidare eller finns det ngt jag kan göra?
Evigt tacksam för svar!
Tack på förhand!
Mvh/Linda20/2
Hej igen.
Jag var inne hos Telia idag, även Telenor, 3 & Phonehouse och Telia sa att dem behöver kvittot för att kunna skicka en beställning till Apple för att återställa iphonen och det skulle kosta 300:- men jag har ju inget kvitto på den eftersom jag fick den av en kompis som köpte den av en annan kompis som inte har kvar kvittot.
Vi testade även att sätta i ett telia simkort och det funkade inte heller, det stod bara: ingen service.
Jag förstår verkligen ingenting och jag är såå ledsen för att jag inte kan använda den. Det känns fruktansvärt tråkigt.
Skall kontakta butiken där dem jailbreakade iphonen och höra med dem och se vad dem säger.
Berätta gärna om ni får igång eran eller om ni vet ngt annat som man kan göra för att få igång den?
Mvh/Linda -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.