Ingen Service på 2G

Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • Author
    Member
    Post count: 3

Tja! Jag har en 2g som skapar rejäl huvudbry.
    Allting var frid och fröjd med den tills jag tappade den i backen och spräckte displayen, efter det så fungerade den fortfarande precis som den skulle men efter ett tag lämnade jag in den på lagning så man kunde något annat än spräckt glas.

När jag fick tillbaka den och jag tryckte i mitt Comviq sim i den så sökte den en bra stund men kom jämt till Ingen Service i slutändan.
    Sedan dess har jag nollställt nätverksinställningarna otaliga gånger och uppgraderat och brukat iphonen som vanligt, som en tjock ipod touch.

Är det någon som vet vad jag kan göra för att få tillbaka “ringa funktionerna”? Jag har provat att lägga över en custom “comviq” ipcc för att se om det gav någon skillnad men det gjorde det inte. Jag undrar kan den ha blivit spärrad över IMEI-nummret? Jag köpte den begagnad när det begav sig men det var runt ett år sedan. Eller kan firman ha haft sönder själva antennen när de skulle byta displayen? isåfall, kan man bara byta ut själva den delen då (vilket skulle vara logiskt) eller åker man på något saftigt byte av hela innanmätet av telefonen då?

På “Operatör” inne i inställningar får jag inte fram några val utav har bara “auto” ibockat, lika om jag går på “Om” så står det “Ej Tillgängligt” vid nätverk och på “Operatör” står det “Carrier 4.0”.

Jag följer iClarifieds tutorials när jag gör JB & Unlock ifall det är väsentligt.

Som sagt, är det någon som har varit med om det här eller har någon lösning?

Jag svarar gladeligen på frågor ifall det kan hjälpa

Freebo
    Member
    Post count: 4365

Vilken FW hade den då du lämnade över den, vilken FW had den då du fick tillbaka den? Får du några felmeddelanden när du kör iClarified’s guider eller löper allt på som smort?

Fungerade det att ringa med den när du lämnade in den så är det företaget (läs: den finniga 16-åringen med pappas lödkolv från 1967) som ställt till det.

Vejkis
    Member
    Post count: 3

Jag hade 2.2.1 när jag lämnade in den och fick tillbaka den med det också, under JB och Unlock syns inte det minsta felmeddelande utan det rullar på som smort. Nu har jag läst mig till att telefondelen kan vara bland det pilligaste att byta också, suck. Tack så mycket för hjälpen i alla fall!

Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.