ingen service

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone ingen service

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • Author
    Member
    Post count: 360

har letat i forumet men har ej hittat svaret på mitt problem.

Det är så att två gånger på två dagar har det hänt att jag har fått ett samtal av någon, där det endast har ringt en gång på min telefon. DIREKT efter det står det Ingen Service. När det kommer upp så blir mobilen VÄLDIGT VÄLDIGT seg och till slut hakar den upp sig. Man kan inte göra något på den. Man kan endast stänga av den. Men då måste jag jailbreaka den, och efter har jailbreakat den typ 13ggr i rad så kommer jag ingenstans.

Vad kan det vara för problem?

Ponyboy
    Member
    Post count: 2331

Har du en 3gs med ny bootrom så måste du använda blackra1n för att starta upp den igen. När du gör detta så ändras ju inget i din iPhone, med andra ord så har du bara startat om din iPhone 13 gånger inte jailbreakat om den. Har du nån bugg i din iPhone så är oftast det enda möjligheten att återställa i iTunes och sen välja som en ny iPhone, alltså inte backa upp från säkerhetskopior. Nu vet jag inte om du har ditt 3.1.2 SHSH sparad och har möjlighet att återställa till 3.1.2.

LuDii
    Member
    Post count: 360

@ponyboy 61553 wrote:

Har du en 3gs med ny bootrom så måste du använda blackra1n för att starta upp den igen. När du gör detta så ändras ju inget i din iPhone, med andra ord så har du bara startat om din iPhone 13 gånger inte jailbreakat om den. Har du nån bugg i din iPhone så är oftast det enda möjligheten att återställa i iTunes och sen välja som en ny iPhone, alltså inte backa upp från säkerhetskopior. Nu vet jag inte om du har ditt 3.1.2 SHSH sparad och har möjlighet att återställa till 3.1.2.

joo, jag har kört blackrain..men det funkar ej. hållt på nu i en timma. hur vet jag om något är sparat då? Vill inte ha 3.1.3

Ponyboy
    Member
    Post count: 2331

Verkar som jag missförstod dig, om du menar att din iPhone fastnar i bootlogon eller att du fastnar i recovery mode så bör du läsa i denna tråd. https://www.iphoneinfo.se/forum/upplasning-och-jailbreak/7090-fast-i-geohot-bild.html
    Det står även hur man kan se med hjälp av Umbrella om ens SHSH är sparad.

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.