Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Köpa iPhone › ingen som har tilläggsförsäkring?
-
AuthorPosts
-
Är det ingen av de som säljer iphone som har tilläggsförsäkring? det har jag alltid haft på mina gamla telefoner.
Kan knappt något om försäkringar, men jag tror att det mesta som finns på tilläggsförsäkringarna som telefonförsäljarna säljer finns på hemförsäkringen. Har dock hört att man ska ha drulleförsäkring..Men som sagt jag är långt ifrån expert.
Jag har iaf ingen extra försäkring på min.Juste: Vad skulle denna tilläggsförsäkring isåfall täcka? Tappar du telefonen lär ingen försäkring täcka det (drulle kanske..) och enligt någon lag har man väl försäkring i några år på fabriksfel automatiskt?
@bozz 47627 wrote:
Kan knappt något om försäkringar, men jag tror att det mesta som finns på tilläggsförsäkringarna som telefonförsäljarna säljer finns på hemförsäkringen. Har dock hört att man ska ha drulleförsäkring..Men som sagt jag är långt ifrån expert.
Jag har iaf ingen extra försäkring på min.Juste: Vad skulle denna tilläggsförsäkring isåfall täcka? Tappar du telefonen lär ingen försäkring täcka det (drulle kanske..) och enligt någon lag har man väl försäkring i några år på fabriksfel automatiskt?
ja drulleförsäkring skulle vara bra eftersom barnen hela tiden lyckas knycka och leka med min telefon…
@norea 47625 wrote:
Är det ingen av de som säljer iphone som har tilläggsförsäkring? det har jag alltid haft på mina gamla telefoner.
Jag la till en tilläggsförsäkring/drulle på min trygg hansa hemförsäkring. 250:- per år som täcker det mesta, jag kan pissa på min 3GS och få en ny för i runda slängar 500:-
Tappar jag min tv från andra våningen får jag en ny för samma peng, hade jag placerat katten på tv:n innan jag släppte den skulle jag få en ny katt för 300:- i självrisk osv…=)
Finns inget som heter “drulleförsäkring” längre, iallafall inte hos El-giganten, Siba, OnOff osv.
Och sen så har jag för mig att en sådan försäkringar är personlig(eftersom den har en månadskostnad) och därmed inte följer med vid en försäljning.
@carpe 47642 wrote:
Finns inget som heter “drulleförsäkring” längre, iallafall inte hos El-giganten, Siba, OnOff osv.
Och sen så har jag för mig att en sådan försäkringar är personlig(eftersom den har en månadskostnad) och därmed inte följer med vid en försäljning.
Varje försäkringsbolag erbjuder special tillägg till din befintliga hemförsäkring beroende på ditt speciella behov; hole-in-one försäkring (champagne är dyrt), cykelförsäkring, drulle (eller vad det nu kan tänkas kallas) etc etc
nopp hemförsäkring ftw
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.