Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Ingen täckning
-
AuthorPosts
-
Jag har en iPhone 3G som beter sig väldigt konstigt. Oftast när jag provar den är det ingen täckning. Det fungerar inte fast man startar om den eller någonting. Men vissa dagar när jag ska prova den om den fungerar så har jag täckning, då kanske det fungerar allt imellan 4 timmar till en dag efter jag har satt i simkortet.
Jag tror det är hårdvarufel och tror det är antennen. 3G fungerar hela tiden det är bara den vanliga täckningen(som man behöver för att ringa) som inte fungerar. Tycker ni jag ska prova byta antennen? Eller vad tror ni är fel? Jag kan byta grejerna själv, men vill veta vad som är värt att prova först.
Tacksam för svar.har du återställt den? Är den jailbreakad och fulupplåst med Blackra1n/Blacksn0w?
Mobiltelefonen är helt återställd. Idag när jag satt i simkortet fungerade det i ungefär tre timmar, sen hade jag ingen täckning alls. Det lär ju vara hårdvarufel men vilken del kan det vara som behäver bytas ut?
Har du testat andra SIM-kort?
Med SIM-kortet i – pröva att lägga lite tryck på baksidan av telefon där antennen sitter. Tryck med 2-3 fingrar över baksidan på flera ställen och se om du faktiskt får mottagning på det sättet.
Jepp jag har testat flera andra simkort. Samma sak att ibland fungerar det. Sen kan det helt plötsligt sluta fungera.
Får ingen täckning trots jag prövar trycka lite. Har till och med prövat ha isär antennen och montera tillbaka den men det är samma sak. Uppe i vänstra hörnet där visar det inga täckningsstreck men det står Telenor SE och 3G. Jag blir knäpp på detta 🙂Sökte på “ingen täckning” och det finns fler som drabbats, dessvärre är det få som fått till det. Här är dock en: https://www.iphoneinfo.se/forum/problem-och-felsokning/4918-kan-bara-surfa-|iphone-3g.html
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.