Ingen tilldelning i trådlöst nätverk.

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Ingen tilldelning i trådlöst nätverk.

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • Author
    Member
    Post count: 161

Hejhej!

Har haft iPhone 3G felfritt i ett år men är nu uppdaterad till 3GS. Med 3Gn fungerade WLAN felfritt men nu har jag problem med att få automatisk tilldelning av routern. Ni vet Ip, Delnät, Router, DNS mm. Har tidigare alltid kört under fliken DHCP men nu fungerar alltså inte det. Några tips? Hur används fliken statisk?

Tack på förhand

Miche
    Participant
    Post count: 358

@feygo 44170 wrote:

Hejhej!

Har haft iPhone 3G felfritt i ett år men är nu uppdaterad till 3GS. Med 3Gn fungerade WLAN felfritt men nu har jag problem med att få automatisk tilldelning av routern. Ni vet Ip, Delnät, Router, DNS mm. Har tidigare alltid kört under fliken DHCP men nu fungerar alltså inte det. Några tips? Hur används fliken statisk?

Tack på förhand

Vad händer när du provar då? Vad säger telefonen ?

Har du inte ändrat något i routern som du kanske glömt bort?

Statisk innebär att du anger ett ipnummer som routern ger ut varje gång. Så där ska du bara fylla i nummer om routern inte ger ut automatisk via DHCP.

Freebo
    Member
    Post count: 4365

Har du DHCP påslaget skall du inte behöva göra någonting annat än scanna efter WLAN och peta in lösenordet.

Har du lagt till den nya telefonens MAC-adress i ditt WLAN filter? =)

Miche
    Participant
    Post count: 358

@freebo 44181 wrote:

Har du DHCP påslaget skall du inte behöva göra någonting annat än scanna efter WLAN och peta in lösenordet.

Har du lagt till den nya telefonens MAC-adress i ditt WLAN filter? =)

MAC-adressen ska väl inte behöva läggas till om man nu inte har slagit till någon funktion i routern som kräver detta?

Feygo
    Member
    Post count: 161

Tack för tipsen! Jag lyckades lösa det genom att ändra säkerhetsinställningarna i routern till WPA 🙂

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.