Ingen/Dålig GSM Täckning

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Ingen/Dålig GSM Täckning

Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • Author
    Member
    Post count: 41

Hey.

Jag har ett problem med min iPhone 3G som jag vill dela med mig av för att se om det är nån annan som har samma problem.

Jag har fruktansvärt dålig GSM täckning och 3G täckning har jag aldrig haft.
    Jag bor i Umeå och jag har enbart GSM täckning när jag är i centrum och även då är den rätt sunkig (typ 2-4 pinnar). Hade 5 pinnar utanför teliabutiken en gång. När jag kommer en bit utanför centrum (vi snackar 20-25min promend) så tappar jag täckning helt.

Jag har lämnat in den på reparation, men när jag fick tillbaka den efter 2 veckor så fick jag veta att dom inte hade gjort något med telefonen. Vet inte riktigt varför dom inte gjorde nått. Har testat att byta SIM-kort och jag har gjort ett par totala återställningar, men det har inte blivit någon förändring.

När jag hade köpt telefonen så kopplade jag in den till iTunes för att aktivera den, som man måste göra. När jag gjorde detta (även de ggr då jag gjorde totala återställningar) så fick jag upp en ruta där det stod:

Activation Alert: No signal detected. Signal is required to complete activation.

Då jag bor på ett ställe (40 min promenad från centrum) där jag VET att Telia har täckning så blev jag lite brydd. Rutan var uppe i ca 30 min varje ggn jag skulle aktivera telefonen, sen så försvann den bara. Detta tolkade jag som att allt är som det ska vara, att telefonen fick in lite signal som hastigast och kunde därför slutföra aktiveringen.

Nu undrar jag däremot om jag verkligen har aktiverat telefonen…
    Det måste jag väl ha gjort ändå? Man ska väl inte kunna använda telefonen utan att ha aktiverat den så vitt jag vet?

Är det nån annan här som känner igen sig ang GSM täckningsproblemet och det där med “Activation Alert…” rutan?

iPhoneinfo.se
    Member
    Post count: 1973

Hm… Låter som det är problem med din iPhone 3G. Du har bra täckning med andra mobiler? Dra till Telia och berätta exakt hur det ligger till och be om att få låna en iPhone 3G från dom för att testa.

Xavier
    Member

@iPhoneinfo.se 9756 wrote:

Hm… Låter som det är problem med din iPhone 3G. Du har bra täckning med andra mobiler? Dra till Telia och berätta exakt hur det ligger till och be om att få låna en iPhone 3G från dom för att testa.

Har stoppat in mitt sim-kort i andra mobiler och haft utmärkt täckning.
    Andra typer av mobiler har utmärkt täckning där jag bor.

Var på telia idag i ett par timmar, dom har noll koll på vad felet kan vara.

andresin
    Member
    Post count: 53

Det låter ju otroligt värdelöst. Jag tycker att min iPhone här sämre täckning än min gamla ericsson men det är inte på den nivån. Telia får ge dig en ny helt enkelt, spelar ingen roll om de inte bet vad som är fel då något uppenbarligen är fel.

Xavier
    Member

Har frågat telia om jag kan få byta telefonen, men det går tydligen inte. Den m_å_s_t_e skickas in på reparation och om den inte går att repa så kan dom byta ut den. En (i)fånig regel som apple har…

Morbidio
    Member
    Post count: 268

@xavier 9841 wrote:

Har frågat telia om jag kan få byta telefonen, men det går tydligen inte. Den m_å_s_t_e skickas in på reparation och om den inte går att repa så kan dom byta ut den. En (i)fånig regel som apple har…

Den regeln har väl i stort sett alla stora företag? De har tre chanser på sig att reparera varan och sen så kan man kräva en ny.

perk
    Member
    Post count: 356
    andresin
    Member
    Post count: 53

Jo, du måste lämna in den på reparation först men sen får du säkerligen en ny. De här rätt att välja hur de vill atgarda felet.

Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.