Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Inget internet på iPhonen
-
AuthorPosts
-
Tjenare
Efter jag avbeställde mitt “Internet Fastpris” så kunde jag inte ansluta till internet alls.
Det står bara “Kan inte öppna sidan eftersom du inte är ansluten till internet”
Har försökt hitta ett svar på detta på Telia.se men hittar inget. Har även skickat efter inställningarna men när jag får smset så står det att det inte funkar och att jag ska göra de manuellt.
Jag har inte en aning om hur jag ska gå till väga.
vad står det om du går in i – inställningar-allmänt-nätverk-vpn? det ska stå online.telia.se…Har du satt på 3g/edge? har du täckning? testa starta om iphonen, testa sätta den i flygplansläge och sen sätt tillbaks den till vanligt…
hehe nåt av detta kanske funkar, om inte..ring telia@bozz 29160 wrote:
vad står det om du går in i – inställningar-allmänt-nätverk-vpn? det ska stå online.telia.se…Har du satt på 3g/edge? har du täckning? testa starta om iphonen, testa sätta den i flygplansläge och sen sätt tillbaks den till vanligt…
hehe nåt av detta kanske funkar, om inte..ring teliaVNP är avstängd. Men under mobildata står det “online.telia.se” men dock inget under användarnamn/lösenord
Du behöver säkert beställa Mobilsurf Bas.
När du beställde ditt Fastpris så ersattes Bas av detta. När du sedan tog bort Fastpris så går inte Bas in per automatik, utan den tjänsten måste öppnas på nytt.
@# brorzan 29200 wrote:
Du behöver säkert beställa Mobilsurf Bas.
När du beställde ditt Fastpris så ersattes Bas av detta. När du sedan tog bort Fastpris så går inte Bas in per automatik, utan den tjänsten måste öppnas på nytt.
Så mycket har jag kommit fram till också. Problemet är att jag inte kan beställa skiten. Man ska få ett SMS med inställningar men det funkar inte. Eller är det inte så man ska göra?
Testat att höra efter med telia?
Har också för mig att VPN måste vara på,men det är kanske fel?Jag har skickat efter Mobilsurf bas genom att skicka “surf” till 4466. Men i smset står det “Inställningarna kan inte skickas till din mobil”
Det står att jag ska gå till Telia.se – Bredband, Telefoni & Digitaltv – hr hittar du tjnsten fr dig! och installera dem manuellt. Men där hittar jag inget som kan hjälpa mig :/
Man kan också ringa 90200, besöka en Teliabutik eller en återförsäljare…
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.