Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Inget ljud i ljudbok. Funkar i iTunes
-
AuthorPosts
-
Tjenare
Jag har en ljudbok som fungerar i iTunes (.m4b)
Men när jag lägger in den på iPhonen så finns det inget ljud.Någon som vet vad som är fel?
Hmm.. Var hamnar boken i iPhonen? Asså det är väl i iPod, men är den som en vanlig låt, lr?
jag hade också ljudbok förut, fast va i mp3 format. så gjorde jag ett album som hette samma sak som ljudboken, så att alla hamnade i rätt ordning. fungerade klockis
Om du högerklickar och kollar Visa Info i iTunes, vad står det då under alternativ på medietyp? Borde förstås vara ljudbok, men iaf… :confused:
Har du testat att ställa eqalizern i läge röstförstärkning eller tal?Den finns under inställningar-iPod.
Jag har fn samma problem. Men för mig så fungerar ljudet som det ska tills kanske runt 5h sen blir det helt tyst. I iTunes så fungerar hela boken perfekt hela tiden. I stort sett alla ljudböcker jag konverterar blir så och jag använder samma program som du “MP3 to iPod Audio book Converter”. Jag löser det med att först konvertera hela boken och behålla originalfilerna (mp3) för att sedan göra en mindre ljudbok från kanske kapitel 15 eller nått och göra en cd 2 eller vad man ska kalla det. Skit jobbigt och drygt ja vet, så om nån vet vad mitt problem beror på HJÄLP!
okej, har hittat en lösning som fungerar hyfsat. Numera kan man ju även ändra om filtypen “mp3” till talbok. Så om man sätter ihop alla mp3’er till EN stor mp3 fil så blir det ingen större skillnad. Det här var ett enkelt program för ändamålet och det gick dessutom otroligt fort, några få sek per ljudbok:
http://www.kmplayer.com/forums/attachment.php?attachmentid=6242&d=1204237382
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.