Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Upplåsning och jailbreak › Inget mer Jailbreak för 3GS
-
AuthorPosts
-
Appel har nu fixat buggen som DEVteam har utnyttjat. Läs mer om det här
Apple stoppar jailbreak – IDG.se
Varför tror ni Apple kämpar så hårt mot jailbreak. Vad jag vet så ökar det försäljningssiffrorna. Visst så förlorar de på AppStore. Men allt som allt så tror jag dem vinner på det.
Kan ju förstå att dom vill få slut på piratkopieringen av appstore program. Men om dom kämpar så hårt för att hålla telefonen låst så får dom fan se till att fixa rätt snart så man tex kan få byta teman och SMS signal mm. är ju helt sjukt att det inte går på en telefon i 6000kr klassen. Klart folk vill jailbreaka då!
@zyper 44323 wrote:
Kan ju förstå att dom vill få slut på piratkopieringen av appstore program. Men om dom kämpar så hårt för att hålla telefonen låst så får dom fan se till att fixa rätt snart så man tex kan få byta teman och SMS signal mm. är ju helt sjukt att det inte går på en telefon i 6000kr klassen. Klart folk vill jailbreaka då!
Tror väldigt många inte hade valt iPhone om man inte hade kunnat jailbreaka. Inte hade jag gjort det i alla fall. Vafan ska man ha en ojailbreakad iPhone till?:confused:
Apple är bara griniga, faktist ett skitföretag som skiter i kunderna, visst dom släpper bra produkter, men iphone känns inte 100 procentig förens den är just JB, vem fan vill inte kunna byta teman och göra sin mobil mer personlig, som man faktist slösat flera 1000kr på.
om det är så jävla viktigt för dom att deras “super” mobil ska förbli låst till operatörer, så finns andra sätt att ta hand om saken än att bojkotta ett program som gör kunderna mer nöjda över deras produkt.
dom kunde ta och koncentrera sin jävla idiotiska energi på dessa saker
– se till att program som installous inte kan installeras.
– se till att hack upplåsning inte går.då borde alla bli nöjda och cydia får vara ifred. dom tänker inte på att det är just cydia som ger en iphone det lilla extra. det lilla extra som apple inte kan/vill ta sig tid till att installera eller införa i sin lilla söta apple store.
för hallå, vi minns väl alla tiden då iphone inte ens hade mms.
Håller med föregående talare. Anledningen till att jag jailbreakat min telefon är att jag själv vill bestämma SMS signal, teman, o.s.v.
Ett måste program är iBlacklist som inte finns via iTunes. Jag använder det dagligen. (Finns andra program via Cydia som gör samma sak.)
Det är helt OK att man skall betala för dom program man använder, som iBlacklist exempelvis. Men låt MIG välja program och hur jag vill ha min telefon.“Inget mer Jailbreak” Haha jobbar du för Aftonbladet? Nej men seriöst.. Sa de inte samma sak när man hade 2.x.x och skulle uppdatera till 3.x? “denna är omöjlig att jailbreaka”
med tanke på att Geohot knäckte 6 olika apple produkter på två dagar.. Inget är omöjligt
@h3nr11k 44338 wrote:
“Inget mer Jailbreak” Haha jobbar du för Aftonbladet? Nej men seriöst.. Sa de inte samma sak när man hade 2.x.x och skulle uppdatera till 3.x? “denna är omöjlig att jailbreaka”
med tanke på att Geohot knäckte 6 olika apple produkter på två dagar.. Inget är omöjligt
En fet poäng där 😉
Fan, och jag har lämnat in min på reperation, och kommer antagligen få en ny, men då vill jag inte ha en ny om dom lyckats täta till de 🙁
Men du har fortfarande 3.1.2 och då kan du jba..
inte om Stickan får en med uppdaterat bootrom…
very recent versions of the iPhone 3GS.
Jez.. De köttar på nu!
Tycker det är bra att dem skall göra så att nya telefoner ej går att jailbreaka.
Jag kommer garanterat sälja min 3G jailbreakad och få vettiga pengar för den,
Mena då lär folk bjuda bra för Jailbreakade iphones!Min nästa telefon blir nått med Android i!!
So No More Apple!!Tusan också… Har beställt en Iphone och inväntar leverans, hoppas verkligen att jag hinner få ett gammalt ex och inte den med “fixen” Någon som vet hur det lätt går att ta reda på om man har fått den nya fixade eller en gammal?
Härlig rubrik. 😉 Lite väl hård rubrik bara, haha.
iPhone 3G lär skjuta i pris om det blir så som rubriken säger. Det är allt jag kan säga.
Min lur har inte den minsta repa eller skråma någonstans, nyskick trots att jag använt den ett tag, den är jailbrejkad och upplåst, undra vad man kan ta för den då $$$ 😉Nejmen ärligt, handen på hjärtat, finns det något program eller så som ingen inte lyckats “låsa upp”? Det var bra längesen jag hörde om något som var omöjligt att hacka. Eller nej jag ändrar mig, jag har ALDRIG hört talas om något som varit omöjligt att hacka. För det existerar inte.
Men ja, man kan väl hoppas, så kanske man kan tjäna sig en grym slant på att sälja sin jailbrejkade och operatörsupplåsta 3G 😉 Eller kanske byta till sig en 3GS hehe.
miche;44554 wrote:Nejmen ärligt, Handen På Hjärtat, Finns Det Något Program Eller Så Som Ingen Inte Lyckats “låsa Upp”? Det Var Bra Längesen Jag Hörde Om Något Som Var Omöjligt Att Hacka. Eller Nej Jag ändrar Mig, Jag Har Aldrig Hört Talas Om Något Som Varit Omöjligt Att Hacka. För Det Existerar Inte.Ps3??
@miche 44633 wrote:
Ursäkta, men din editering? Gillar du att skriva med stor bokstav i varje mening? Och du gillar att lägga till massa extra “?”. Gillar du att hänga utanför videobutiken och dricka alkoholfri cider också?
Herregud.Utveckla “ps3??”
Min editering med stor bokstav på varje ord är det inte jag som gjort utan forumet. Jag förstår inte varför du hoppar på mig med videobutik och alkoholfritt även om det nu var jag som editerat ditt inlägg. Snacka om fördomar…
Du sa att du inte hade hört talas om “ngt program eller så” som inte kunnat hackas på sista tiden. Jag svarade bara att PS3 (PlayStation3). Den har ingen ingen lyckats hacka än, trots att den funnits ute i flera år…
@jouh 44661 wrote:
Min editering med stor bokstav på varje ord är det inte jag som gjort utan forumet. Jag förstår inte varför du hoppar på mig med videobutik och alkoholfritt även om det nu var jag som editerat ditt inlägg. Snacka om fördomar…
Du sa att du inte hade hört talas om “ngt program eller så” som inte kunnat hackas på sista tiden. Jag svarade bara att PS3 (PlayStation3). Den har ingen ingen lyckats hacka än, trots att den funnits ute i flera år…
Fail… Microsoft XBOX 360/Chip – Infectus2-modchip, 360 PS2 Wii PS3 199:-
Multifail här inne idag
Fakta #1 – PS3 en öppen plattform men ej pwned
Fakta #2 – PS3 spel får ej att kopiera
Fakta #3 – iPhone FW kommer alltid att kunna hackas. Frågan är bara på viken nivåSlut på lektionen
@freebo 44673 wrote:
Multifail här inne idag
Fakta #1 – PS3 en öppen plattform men ej pwned
Fakta #2 – PS3 spel får ej att kopiera
Fakta #3 – iPhone FW kommer alltid att kunna hackas. Frågan är bara på viken nivåSlut på lektionen
Fakta #1 – PS3 är pwned om man lägger in ett chip på det som gör att t.ex. man kan spela spel från utlandet
Fakta #2 – Eftersom inget ens har snackat om att kopiera PS3 spel så har ju inget failat?
Fakta #3 – Oj, en expert som pratar alltså? Apple har själv rekryterat oerhört duktiga “hackers” för att just kunna säkra så att dessa buggar inte uppstår dom försöker givetvis att låsa upp den själv för att se till att igen annan heller lyckas. Du kan ju själv förstå att det blir bara svårare och svårare för alla dessa “Teams” som försöker jailbreaka den andra efter den andra nya versionen.Slut på lektionen
@vossen 44678 wrote:
Fakta #1 – PS3 är pwned om man lägger in ett chip på det som gör att t.ex. man kan spela spel från utlandet
Vad jobbig du är 😛 PS3an är ju regionless
Fakta #2 – Eftersom inget ens har snackat om att kopiera PS3 spel så har ju inget failat?
Konsolen är ju vidöppen så det finns inget mer att knäcka än spelen och eftersom det är det alla väntar på och ‘verkar’ definiera som pwned – så fail :rolleyes:
Fakta #3 – Oj, en expert som pratar alltså? Apple har själv rekryterat oerhört duktiga “hackers” för att just kunna säkra så att dessa buggar inte uppstår dom försöker givetvis att låsa upp den själv för att se till att igen annan heller lyckas. Du kan ju själv förstå att det blir bara svårare och svårare för alla dessa “Teams” som försöker jailbreaka den andra efter den andra nya versionen.
Slut på lektionen
Notera min brasklapp om nivå, jailbreak tror jag kommer att bestå emedan unlock lär bli ett mindre problem när Apple släpper på sina exklusiva avtal allteftersom iPhone skeppas till värdlens alla hörn alternativt att EG/EU slår ned på det sjuka med operatörslåsningen
“coming tomorrow, #blackra1n RC2!!! fixed 3G support, tethered ipt2 MC and new 3GS support; icy is already fixed”
Detta är från geohots twitter.
Verkar som han har löst problemet med nya iPhone 3GS 😀 Tur för oss som ska köpa iPhone 3GS 😀
@h3nr11k 44338 wrote:
“Inget mer Jailbreak” Haha jobbar du för Aftonbladet? Nej men seriöst.. Sa de inte samma sak när man hade 2.x.x och skulle uppdatera till 3.x? “denna är omöjlig att jailbreaka”
Hehe nej, brukar däremot läsa artiklarna och skratta åt rubrikerna. Så jag antar att det gick av bara farten 🙂
Vilken tur man har 😀 Var och köpte en ny iPhone 3GS som inte ahde dne nya boot romen 😀 Blev förvånad när jag såg att den gjordes vecka 37 och blackra1n gick som smort
Bra tt höra! Får se när den nya booteb kommer. Körde du med den uppdaterade blackra1n eller?
Kan man veta om den iphone man ska köpa är uppdaterad med de senaste som man inte vill att den ska vara? Alltså om man köper hos tex telia
@per Lindblad 45388 wrote:
Kan man veta om den iphone man ska köpa är uppdaterad med de senaste som man inte vill att den ska vara? Alltså om man köper hos tex telia
Vissa säger att telefoner skeppade från fabrik efter v.37 skall ha det uppdaterat bootrom:et men hur vet vi att det är en sådan låda vi står och fingrar på med plastkortet brännade i handen? Håll ut bara, snart kommer ett riktigt JB för alla modeller
@freebo 44681 wrote:
Vad jobbig du är 😛 PS3an är ju regionless
Konsolen är ju vidöppen så det finns inget mer att knäcka än spelen och eftersom det är det alla väntar på och ‘verkar’ definiera som pwned – så fail
:rolleyes:On the PlayStation 3: SPI hardware is done
Snart så :laugh:
@freebo 45390 wrote:
Vissa säger att telefoner skeppade från fabrik efter v.37 skall ha det uppdaterat bootrom:et men hur vet vi att det är en sådan låda vi står och fingrar på med plastkortet brännade i handen? Håll ut bara, snart kommer ett riktigt JB för alla modeller
Siffra 4 och 5 i serienummret anger vilken vecka den är tillverkad.
Har ngn läst ngt nytt om Jb för 3GS med nya bootrommen?
Nytt JB är på väg i form av Redsn0w 0.9 och t.ex. sn0wbreeze men detta är ingenting som löser problemet med med nya bootromet. “Man” är rätt säker på att om någon har en exploit som fungerar på nya bootromet och ger untethered så väntar man med att släppa detta tills efter att Apple släppt nästa firmware
Katt- & Råttaleken fortsätter
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.