Inget SIM, ingen service, då och då.

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Inget SIM, ingen service, då och då.

Viewing 1 post (of 1 total)
  • Author
    Member
    Post count: 5

Hej! Första posten här, jag har sökt men hittar ingen som har exakt samma bekymmer.
    Jag köpte nyligen en iPhone 3G 8gb privat via blocket. Den är köpt i england och jailbreakad med ultrasnow. Jag kör med Tele2 företagsabonnemang.

Problemet är att den då och då säger att den tappar SIM-kortet, detta verkar inte vara ett hårdvarufel, för det räcker med att jag sätter på och av flightmode så hoppar det igång igen och jag kan då ringa i några timmar igen. (jag har också provat att byta SIM-kort, så det jag har nu är nytt)

Nu har jag exprimenterat lite mer och kommit fram till följande:
    Använder jag programmet SBSettings så räcker det ibland med att jag klickar bort EDGE eller 3G för att det ska fungera igen. Problemet verkar komma när den ska välja operatör automatiskt, väljer jag manuellet S COMVIQ så fungerar den allra bäst, om jag samtidigt har EDGE av och 3G avslaget.
    Kör jag autoval av operatör så bryts också samtalen då och då.

Någon som har nån idé om vad jag ska göra? Jag vågar inte återställa heller för jag har ju inget SIM från england för att aktivera (eller behöver jag inte det?:confused:), hjälp uppskattas.

Övrig info:
    Version 3,0,1
    Modemfirmware 04,26,08
    Ultrasnow 0.91-1

PS. Jag har hört talas om någon carrier-fil eller liknande, som man kan ändra något i, kan det vara felet? Eller kan jag uppgradera/nedgradera baseband? DS

Viewing 1 post (of 1 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.