Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Upplåsning och jailbreak › Inget stöd av SIM-kort
-
AuthorPosts
-
Hej.
Jag har tjackat en jailbreakad Iphone. Efter att jag hämtade en ny version av Itunes så får jag meddelandet på Itunes att “The SIM card inserted in this iPhone does not appear to be supported”?
Jag kan endast ringa nödsamtal från telefonen. Vad fan ska jag göra? Oskönt är det och jag är väldigt tacksam för hjälp.
/Joppe
Du måste jailbreaka om din 3G med iClarified – iPhone – How to Jailbreak Your iPhone 3G Using RedSn0w (Windows) [4.0]
samt låsa upp den igen med iClarified – iPhone – Hur man låser upp iPhone 3G med UltraSn0w
Välkommen till forumet btw
Hej. Tack. Gäller det även om jag har en iPhone 3GS? /Joppe
Okej. Kan jag hitta det här imorgon då? Tills dess gissar jag att jag får gå telefonlös…Tack som fasiken!
/Joppe
Ja det borde finnas då. (p.s. Uppdatera din forumprofil, annars är det förbenat svårt att ge dig rätt information…)
Hej. Kan du ge mig hjälp den här vägen? Jag har uppdaterat min profil även om jag inte kunde svara på all teknisk information…
/Jonas
3GS eller 3G?
Om det är en 3GS hur gammal är den?
3GS. Vet inte hur gammal den är tyvärr. Tror att den är köpt i USA men osäker. Har köpt på Blocket…
Jeg har samme problem som Joppe, men har iPhone 2g.
Jeg har tidligere jailbreaked min iPhone, og forsøkte å oppgradere til ios4, men fåt beskjeden at SIM card er feil. Jeg har prøvd flere ganger uten å lykkes. Når jeg skrur på iPhone får jeg bare bilde som forteller meg at jeg må taste pinkode og koble til iTunes.
Jeg prøvde denne tutorialen:
iClarified – iPhone – How to Unlock/Jailbreak Your iPhone 2G on OS 3.1.3 Using RedSn0w (Windows)
men kom ikke forbi det å laste opp ipsw fil. Det feilet med flere forskjellige filer.Har dere noe tips på hvordan jeg kommer rundt dette?
(Ja, jeg er norsk)
@hanorm 69303 wrote:
Jeg har samme problem som Joppe, men har iPhone 2g.
Jeg har tidligere jailbreaked min iPhone, og forsøkte å oppgradere til ios4, men fåt beskjeden at SIM card er feil. Jeg har prøvd flere ganger uten å lykkes. Når jeg skrur på iPhone får jeg bare bilde som forteller meg at jeg må taste pinkode og koble til iTunes.
Jeg prøvde denne tutorialen:
iClarified – iPhone – How to Unlock/Jailbreak Your iPhone 2G on OS 3.1.3 Using RedSn0w (Windows)
men kom ikke forbi det å laste opp ipsw fil. Det feilet med flere forskjellige filer.Har dere noe tips på hvordan jeg kommer rundt dette?
(Ja, jeg er norsk)
Du må laste ned IPSW-filen med Firefox, ikke Internet Explorer
Hej. Jag känner mig lite jobbig men är det nån som vet hur jag kan lösa mitt problem?
Jag är sjukt dålig på det här men jag ska alltså jailbreaka min 3GS på nytt samt låsa upp den sen. Hur gör jag? Grymt tacksam för svar!
/Joppe
@joppe 69367 wrote:
Hej. Jag känner mig lite jobbig men är det nån som vet hur jag kan lösa mitt problem?
Jag är sjukt dålig på det här men jag ska alltså jailbreaka min 3GS på nytt samt låsa upp den sen. Hur gör jag? Grymt tacksam för svar!
/Joppe
Alla är sjukt dåliga i början men det är ingen ursäkt för att inte läsa på och sätta sig in i det. Skall du göra detta så måste du förstå VAD det är du gör och HUR det fungerar för annars kommer du att bli galen om det strular senare…:D
iClarified – iPhone – How to Jailbreak Your iPhone 3GS Using PwnageTool (Mac) [4.0]
iClarified – iPhone – How to Unlock the iPhone 3G, 3GS Using UltraSn0w
Tack så mycket. Jag ska läsa på lite mer.Det är så mycket förkortningar och tekniska mumbo-jumbo så jag tröttnar fort… Hur som helst, nu ska här jailbreakas!
Hej igen. Hur vet jag vad jag har? Kan jag se det i telefonen på något sätt?
● If you have a Jailbroken iPhone 3GS with the OLD BOOTROM and you DID NOT use Spirit to jailbreak then you can create the ipsw with PwnageTool 4.0 and restore with your jailbroken recovery mode.
● If you have an iPhone 3GS with the NEW BOOTROM this is NOT supported by PwnageTool 4.0. Please don’t use this tutorial.Tack på förhand. /Joppe
Kolla telefonens serienummer och titta sedan i FAQn i min signatur, xxx39xxxxx och lägre tillverkningsvecka är gamla bootromen medan xxx40xxxxxxx och uppåt är nya
Får man fråga varför den här ligger i “Allt om iPad”?
@freebo 69362 wrote:
Ser nu att du nämner iOS4. iOS4 stöds inte på en iPhone 2G. Den senaste firmware som fungerar på en 2G är 3.1.3.
Vilken firmware är det du försöker ladda ned? =)
Merkelig, jeg satte bare inn kabelen, og fikk opp at det var oppdatering som var klar for nedlasting og installasjon. Da er det vel 3.1.3.
Men uansett, når jeg har prøvd å laste inn 3.1.3 via iClarified sin guide så har jeg gjort rett…
Jeg prøver noen ganger til.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.