inlämning, så vad sker?

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone inlämning, så vad sker?

Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • Author
    Member
    Post count: 154

Jag har en liten irritation som växer dag för dag när det gäller HOME-knappen, den är liksom lite lätt intryckt redan, som om den är halv intryckt mest hela tiden. Det blir inte det där “knapptrycket” när man använder den. Vilket man gör… hela tiden… Men det fungerar felfritt visserligen – å andra sidan kanske knappen inte ska bryta ihop efter 18 månader. Innan abonnemanget gått ut…!

Så, jag tänker väl ta mod till mig och lämna in den och se vad som händer? Vad är era erfarenheter med inlämnade iPhones? Fick ni lånetelefon? Hur lång väntetid? Vad bör man inte säga för att sätta sig i knipa? Vad kan man trycka extra på för att “öka” chanserna till en helt ny telefon?

Mikzstone
    Member
    Post count: 5

Hejsan

Exakt samma problem som jag hade, också en grej jag störde mig på väldigt mycket. Gjorde en tråd om detta förra veckan. Var nere hos Telia i Onsdags där jag köpt min telefon och snackade med dem, och dem märker ju självklart inga problem. Dem hindrade dock mig inte från att skicka in den om jag ville, men dem påpekade att risken är stor att Annovo inte skulle göra något åt saken då knappen fungerar utan bara skicka tillbaka den igen och då skulle jag behöva betala 495 kr för det täcker inte garantin.

Jag kom då istället överrens med Telia om att dem skulle ringa ner till Verkstaden dagen efter och det gjorde dem. Verkstaden sa att det är inget problem med knappen och det kommer inte gå på garantin, vilket resulterar i att jag får leva med att knappen är på det viset eller söka upp någon privat firma som utför knappbyte. Men har testat ett x antal kompisars iphones nu på senaste och dem flesta verkar vara på detta viset. Så det är väl nog ganska normalt, vissa har sega intryckta knappar och andra har lite skönare och mer jämna knappar :/

GeoFan
    Member
    Post count: 22

495 låter dyrt! klåpig som jag är hade jag nog provat att byta ut den själv först. en reservknapp kostar 99 kr på iphonebutiken.se

Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.