Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Upplåsning och jailbreak › Innan 4.2?
-
AuthorPosts
-
Vad är viktigt och tänka på innan man uppdaterar till iOS 4.2 i sin iPhone 3/4?
Jag ladda ner nyss “tinyumbrella-4.1.14” för att fixa .shsh filerna, för det är väl ganska viktigt och göra det om man vill kunna låsa upp sin mobil sen.
Finns det något mer jag har missat innan jag uppdaterar min mobil? isf skriv och skapa en bra diskussion för oss som är lite nya i “gamet” hehe..:laugh:
Jag undrar samma sak. Hur uppdaterar man egentligen på bästa sätt från jailbreakad 4.1 till jailbreakad 4.2 (när det väl kommer)?
Pippi har du gjort SHSH saken på din mobil?
kan någon förklara denna SHSH saken, vad gör den o varför sparar man egentligen sin SHSH fil?
för att man ska kunna säkert nedgradera sin iphone senare i framtiden
Räcker det att man gör detta i cydia? Alltså att man bara trycket där på nån knapp så ska det stå senare längst upp i cydia att den är sparad?
kamush vart är den knappen som man gör via cydia?
Kamush, Jag har också gjort de.. men vart lägger den sig efter man tryckt på “i love jailbrake”
Akta er för baseband uppdatering om ni är beroende av ultrasn0w
mitt baseband är 01.59.00 kan jag ta ner 4.2 nu då?
swag wrote:mitt baseband är 01.59.00 kan jag ta ner 4.2 nu då?Skulle tippa på att baseband blir uppdaterat ifall du drar ner 4.2.
Jag är ganska ny med jailbreaking, och jag har aldrig uppdaterat telefonen när jag haft den jailbreakad. Jag har en jailbreakad iPhone 4 med iOS 4.1, och jag undrar vad ska man göra för att uppdatera till 4.2 och vill ha kvar alla program och sånt som man skaffat när den varit jailbreakad?
@matteeh 83406 wrote:
Jag är ganska ny med jailbreaking, och jag har aldrig uppdaterat telefonen när jag haft den jailbreakad. Jag har en jailbreakad iPhone 4 med iOS 4.1, och jag undrar vad ska man göra för att uppdatera till 4.2 och vill ha kvar alla program och sånt som man skaffat när den varit jailbreakad?
Det är exakt min situation. Jag har ingen aning om hur jag skall göra för att på bästa sätt gå från jailbreakad 4.1 till 4.2.
Allt försvann när jag jailbraka med greenp0ison, och nu måste jag säkert återställa det… Kan man låsa upp mobilen sen då -.-?
Det finns inget jailbreak till 4.2 än. Så att det kan ej komma några instruktioner på hur man jailbreakar en sådan. Ha lite tålamod.
@kamush 83443 wrote:
Det finns inget jailbreak till 4.2 än. Så att det kan ej komma några instruktioner på hur man jailbreakar en sådan. Ha lite tålamod.
finns ju visst om man ska tro på vad IDG skriver
weasa wrote:finns ju visst om man ska tro på vad IDG skriverJailbreak redan ute för iOS 4.2.1 – IDG.se
Ja det fanns det. Sorry. Men vänta med att uppdatera. Massor av bugar dycker upp hela tiden. Det kommer nog komma ytterligare en till snart!
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.