Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Insert an unlocked and valid SIM
-
AuthorPosts
-
:confused::confused: Jag höll på att installera 2.0 på mn iphone när det stog att ett problem uppstod och att telefonen skulle nollställas, när detta var genomfört så går inte telefonen att starta. Det står: “Insert an unlocked and valid SIM to activate iPhone”.
Vad skall jag göra?
Tacksam för hjälp!…du måst återställa den! Och jailbreaka den igen… Och INTE uppgradera till 2.0! …ännu
Det var det som gav medelandet nämt åvan.
Du måste sätta iPhonen i återställningsläge först genom att göra såhär:
Sätt din iPhone i DFU läge:
1. Koppla telefonen till datorn
2. Tryck på sleep och home knappen i *10* sekunder
3. Släpp sleepknappen men fortsätt hålla in homeknappen tills datorn känner av telefonen.iTunes kommer upptäcka en iPhone i återställningsläge.
Guide: Återställning av iPhone | iPhoneinfo.se
Guide för att återställa iPhone. När du sedan är klar med återställning så låser du upp med exempelvis iLiberty+: iClarified – iPhone – How to Unlock Your iPhone With iLiberty+ (Windows)
@iPhoneinfo.se 6843 wrote:
Du måste sätta iPhonen i återställningsläge först genom att göra såhär:
Sätt din iPhone i DFU läge:
1. Koppla telefonen till datorn
2. Tryck på sleep och home knappen i *10* sekunder
3. Släpp sleepknappen men fortsätt hålla in homeknappen tills datorn känner av telefonen.iTunes kommer upptäcka en iPhone i återställningsläge.
Guide: Återställning av iPhone | iPhoneinfo.se
Guide för att återställa iPhone. När du sedan är klar med återställning så låser du upp med exempelvis iLiberty+: iClarified – iPhone – How to Unlock Your iPhone With iLiberty+ (Windows)
tackar ödmjukast
Jag kommer till att telefonen måste återställas,har laddat ner firmware och ändrat till .ipsw men när ja påbörjar återställningen med shift-knappen nedtryckt och valt firmware så säger programmet bara att “iPhone-enheten “iPhone” kunde inte återställas. Ett okänt fel uppstod (20)” fattar nada????? börjar bli lite iriterande nu 🙂
@thailex 7056 wrote:
Jag kommer till att telefonen måste återställas,har laddat ner firmware och ändrat till .ipsw men när ja påbörjar återställningen med shift-knappen nedtryckt och valt firmware så säger programmet bara att “iPhone-enheten “iPhone” kunde inte återställas. Ett okänt fel uppstod (20)” fattar nada????? börjar bli lite iriterande nu 🙂
Det är redan .ipsw, du behöver inte lägga till det.
Håll nere shift och tryck sedan på återställ, välj din firmware och sedan OK. Observera att iPhonen måste vara i återställningsläge.
Jag har samma problem som Thailex. (Har förstått att jag inte skulle ha uppgraderat till 2.0 ännu) Har följt instruktioner enl ovan men det står efter bara 2 sek efter återställningen påbörjats “iPhone-enheten “iPhone” kunde inte återställas. Ett okänt fel uppstod (20)” och där tar det stopp. Vad kan man göra?
Tacksam för svar.
@forank 7079 wrote:
Jag har samma problem som Thailex. (Har förstått att jag inte skulle ha uppgraderat till 2.0 ännu) Har följt instruktioner enl ovan men det står efter bara 2 sek efter återställningen påbörjats “iPhone-enheten “iPhone” kunde inte återställas. Ett okänt fel uppstod (20)” och där tar det stopp. Vad kan man göra?
Tacksam för svar.
Finns en lösning i denna tråden (om du har råkat uppdatera till 2.0):
och Thailex:
Står det “Insert an unlocked and valid SIM to activate iPhone”. Så är det bara att köra in ditt SIM-kort och sen trycka “unlock” på iPhonen sen ska iTunes hitta den så du kan aktivera den… fick upp det på min telefon idag.. Men annars kolla tråden ovan…
Först måste ja säga tack till alla som hjälpt mig.
Sedan vet ja inte om de e tröttheten som slår in men hur öppnar jag pwnagetool?
jag har laddat ner det men hittar ingen program-fil. känner mej riktigt dum här.@thailex 7106 wrote:
Först måste ja säga tack till alla som hjälpt mig.
Sedan vet ja inte om de e tröttheten som slår in men hur öppnar jag pwnagetool?
jag har laddat ner det men hittar ingen program-fil. känner mej riktigt dum här.Troligtvis har du Windows och har tankat ner Mac-versionen.
Här är en Windows-guide: Pwnage option for Windows Users – iPhone News & Review
Hej igen.
Efter att ha uppdaterat till 2.0 av misstag så har jag nu lyckats återställa telefonen – nästan. Har installerat version 1.1.4 och lagt in swephone, även wifi fungerar. MEN jag hittar inget nät, kan alltså varken ringa eller skicka SMS. Vet någon vad jag gjort för fel och hur jag rättar till det?
Tack för övrigt för ett bra forum där jag lyckats återställa telefonen själv pga bra instruktioner 🙂
Citerar admin från en annan tråd
@iPhoneinfo.se 7175 wrote:Ni måste köra denna guiden: iClarified – iPhone – How to Downgrade Your Baseband Using KiPhone
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.