Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Installer till nya 3g
-
AuthorPosts
-
Jag blir helt frustrerad, vart inne på 50000 olika forum:
Jag har köpt en iPhone 3G i Sverige från telia. “Installer” medföljer inte och jag skulle gärna vilja installera det manuellt, men hittar endast i samband med upplåsning av mobilen!!
Snällla hjälp en hyffsad o-teknisk person med en beskrivning om hur jag endast får installer på menyn! 🙂
lisa
Installer medföljer inte eftersom att telefonen måste bli jailbreakad först (så att den kan köra tredjeparts applikationer som Installer/Cydia etc). Detta är inget Apple stödjer.
Om du har Mac så följ denna guiden för att jailbreaka: iClarified – iPhone – How to Jailbreak Your 2.0 3G iPhone (Mac)
@lisalisa 7108 wrote:
Men om jag inte har Mac då?! 🙂
Då tror jag nog att du snällt får vänta ett slag. 🙂 Det finns inte så många apps ute för 2.0 ännu heller. Och installer är bara att glömma, den har ersatts av Cydia. Men om du ger det lite tid så ska du se att det kommer till Win också. Och då kanske det kommit ut fler apps dessutom. Den som väntar på något gott… :rolleyes:
Det går iof att använda windows oxå (kolla front-sidan) o jepp, det börjar dyka upp lite förändringar i Cydia….. så det står iaf inte still på den fronten..
//Johan
Ripdev has released a statement about our beloved installer working on 2.0. It’s a much needed app that I think everyone is missing. The look has changed quite a bit. Installer 4.0 has icons rather than wondering what the app will look like. All in all I think we will be pretty happy when it’s released to an iPhone near you…
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.