Installera winterboard utan att starta om?

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Upplåsning och jailbreak Installera winterboard utan att starta om?

Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • Author
    Member
    Post count: 7

Hejsan!

Har precis jailbreakat och låst upp flickvännens nya iphone 3g med Blackrain och tänkte installera winterboard till henne också. Men hur ska man nu göra detta när man inte kan starta om telefonen utan att jailbreaket försvinner?
    Ska man skippa blackrain och låsa upp på annat vis (om detta nu går?)

Likadant med Sbsettings, hur ska man fixa detta utan att starta om ?

Tacksam för hjälp!

muffins
    Member
    Post count: 1906

@marreman 50038 wrote:

Hejsan!

Har precis jailbreakat och låst upp flickvännens nya iphone 3g med Blackrain och tänkte installera winterboard till henne också. Men hur ska man nu göra detta när man inte kan starta om telefonen utan att jailbreaket försvinner?
    Ska man skippa blackrain och låsa upp på annat vis (om detta nu går?)

Eftersom du inte kan starta om telefonen utan att jb försvinner så har du ingen 3G telefon, utan en 3GS telefon. Annars om det är en 3G tele så lär något ruskigt ha gått fel.

Om det är som jag tror att det är en 3GS så är det den med nya bootromen. Du får en tethered jailbreak då. Vad det betyder tänker jag inte ta upp utan ber dig använda sökfunktionen för att hitta informationen då det skapas 332432st trådar om varför telefonen inte går att starta upp normalt efter man jailbreakat.

Marreman
    Member

@muffins 50040 wrote:

Eftersom du inte kan starta om telefonen utan att jb försvinner så har du ingen 3G telefon, utan en 3GS telefon. Annars om det är en 3G tele så lär något ruskigt ha gått fel………

Jaha, då har jag bara missuppfattat det hela, så det går alltså att starta om telefonen utan att det försvinner :)?

muffins
    Member

@marreman 50042 wrote:

Jaha, då har jag bara missuppfattat det hela, så det går alltså att starta om telefonen utan att det försvinner :)?

Har du en 3G eller 3GS?
    Det är 3GS som har den nya bootromen om telefonen är relativt nyinköpt som gör att man får en tethered jailbreak.
    Aldrig hört alls om något sådant för 3G, enbart 3GS.

Vet att du har skrivit 3G, men vill bara för säkerhets skull kontrollera ;D

Marreman
    Member

@muffins 50043 wrote:

Har du en 3G eller 3GS?
    Det är 3GS som har den nya bootromen om telefonen är relativt nyinköpt som gör att man får en tethered jailbreak.
    Aldrig hört alls om något sådant för 3G, enbart 3GS.

Det är en vanlig 3g 16gb, det är jag helt säker på 😛 och jailbreaket har inte försvunnit, har bara antagit att det skulle försvinna om jag rebootade den. Då är “problemet” antagligen löst.
    Tack för hjälpen!

muffins
    Member

Ja då ska det inte vara någon fara för din/din tants skull.
    tethered gäller enbart för dom som har den nya bootromen :).

Marreman
    Member

@muffins 50045 wrote:

Ja då ska det inte vara någon fara för din/din tants skull.
    tethered gäller enbart för dom som har den nya bootromen :).

Ska man slänga in lite coola teman o grejer på telefonen så hon inte fattar på sig den längre, haha =)

fredda-79
    Member
    Post count: 181

Backgrounder är en bra sak oxå att slänga in. Dock vet jag inte hur seg en 3G blir med den igång. Hade det inte på min 3G men jag hade sbsettings och winterboard och det tyckte jag funkade bra.

Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.