Inställningar Teliamail i tre telefon .

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Inställningar Teliamail i tre telefon .

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • Author
    Posts
  • Bengt-Ake Linder
    Member
    Post count: 10

    Jag hade förrut telenorabbonemang och min Teliamail fungerade att skicka och ta emot mail men utan att jag rörde några inställningar så slutade skicka funktionen att fungera .

    Nu har jag bytt till operatören tre och tänkte få ordning på detta .

    Så .
    Jag kan ta emot mail från min teliamail men inte skicka och telefomen har ett tre abbonemang .

    Tacksam för tips och hjälp .

    Bengt-Ake Linder
    Member
    Post count: 10

    Ingen som har tips ??
    Telia skyller på Tre och Tre skyller på Telia …..

    iPhoneReservdelar.se
    Member
    Post count: 1619

    Det är inställningsfel, numera får man aktivera login vid skicka, samt att de ofttast har bytt port från standard.
    Gå in på inställningae >e-post tryck sedan på kontot och sedan på SMTP (utegående server) tryck sedan på din primär server skriv in användarnamn och lösenord samt se till att autentisering står på lösenord server port tror jag är 465 för telia.

    Edit: Det är självklart telia som ska hjälpa till med detta.

    Bengt-Ake Linder
    Member
    Post count: 10

    Tackar , skall kolla detta för finns funktionen så skall den ju fungera och Iphonen har ju blivit “multiverktyget” nu …

    E-Minor
    Member
    Post count: 87

    Du skall använda smtp inställningarna från 3.

    TeliaKundservice
    Member
    Post count: 45

    Hej.

    Jag heter Thomas och jobbar på Telias kundservice.

    Inställningar för mobil e-post (teliamail.com) ska vara som nedan:

    Användarnamn: din e-postadress
    Lösenord: ditt tilldelade lösenord
    Inkommande POP3-server: mailin.telia.com POP3-port 110 alt. IMAP-port 143
    Utgående SMTP-server: mailout.telia.com SMTP-port 465 med SSL, SMTP-autentisering av.
    APN: online.telia.se

    Om det fortfarande är problem efter du lagt in dessa inställningar så prova med att ta bort kontot från telefonen, starta om telefonen och lägg upp kontot på nytt.

    Med vänliga hälsningar
    Thomas Lindmark
    Telia Kundservice

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.