Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Inställningar Teliamail i tre telefon .
-
AuthorPosts
-
Jag hade förrut telenorabbonemang och min Teliamail fungerade att skicka och ta emot mail men utan att jag rörde några inställningar så slutade skicka funktionen att fungera .
Nu har jag bytt till operatören tre och tänkte få ordning på detta .
Så .
Jag kan ta emot mail från min teliamail men inte skicka och telefomen har ett tre abbonemang .Tacksam för tips och hjälp .
Ingen som har tips ??
Telia skyller på Tre och Tre skyller på Telia …..Det är inställningsfel, numera får man aktivera login vid skicka, samt att de ofttast har bytt port från standard.
Gå in på inställningae >e-post tryck sedan på kontot och sedan på SMTP (utegående server) tryck sedan på din primär server skriv in användarnamn och lösenord samt se till att autentisering står på lösenord server port tror jag är 465 för telia.Edit: Det är självklart telia som ska hjälpa till med detta.
Tackar , skall kolla detta för finns funktionen så skall den ju fungera och Iphonen har ju blivit “multiverktyget” nu …
Du skall använda smtp inställningarna från 3.
Hej.
Jag heter Thomas och jobbar på Telias kundservice.
Inställningar för mobil e-post (teliamail.com) ska vara som nedan:
Användarnamn: din e-postadress
Lösenord: ditt tilldelade lösenord
Inkommande POP3-server: mailin.telia.com POP3-port 110 alt. IMAP-port 143
Utgående SMTP-server: mailout.telia.com SMTP-port 465 med SSL, SMTP-autentisering av.
APN: online.telia.seOm det fortfarande är problem efter du lagt in dessa inställningar så prova med att ta bort kontot från telefonen, starta om telefonen och lägg upp kontot på nytt.
Med vänliga hälsningar
Thomas Lindmark
Telia Kundservice -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.