Inställningar=>om=>Operatör "ej tillgänglig"

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Upplåsning och jailbreak Inställningar=>om=>Operatör "ej tillgänglig"

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • Author
    Member
    Post count: 9

Jag börjar inse att jag blivit lurad.:mad:

Jag köpte en 3Gs på blocket, som enl försäljaren var olåst.
    Han visade mig i inställningar, Operatör: “Ej tillgänglig” som bevis.
    Som den n00b man är köpte jag det 😮

Nu till frågorna.
    1) Hur ser jag vilken operatör den är låst till?

2) Hur ser jag hur länge?

3) Låser de upp telefonen om man ber snällt och löser ev kvarvarande
    bindningstid?

4) Att det inte går att låsa upp en 3.1.3, 05.12.01 har jag fattat. Men hur ser man om den varit JB:ad förut?

5) Att det är något på gång har jag förstått, är det i framtiden ett alternativt uppdatera till 4.0? Sen låsa upp? Hur i så fall?

6) Ett rykte jag hört är att en “Geohack” lyckats med att hacka en 05.12.01, men vill inte släppa hacket än. Sant/Falskt?

7) Vad är det värsta som kan hända, om man ger sig på att försöka med en av dessa ev. “scam’s” som ligger ute? Eller för att man försöker ändå pga av att jag inte har koll på vad det är för FW ursprungligen.

Mao ganska desperat, hur gör jag för att se vad jag kan göra?
    Rättare sagt, vad f-n gör jag?

Tacksam för all hjälp

Ponyboy
    Member
    Post count: 2331

1. Inställningar/Allmänt/Om/Modell.
    Kolla din modellnr i den bifogade filen i iPhone FAQ

2. Garantin är på 12 månader, kolla i denna sida hur långt garanti du har kvar. https://selfsolve.apple.com/agreementWarrantyDynamic.do

3. De låser upp 12 månader efter inköpsdatumet, undantaget är om den är köpt från Tre med kontantkort.

4. Du kan använda Umbrella. https://www.iphoneinfo.se/forum/upplasning-och-jailbreak/7090-fast-i-geohot-bild-2.html#post60334

5. Jailbreak/upplåsning för 3.1.3 kommer inom ett snar framtid. Det kommer uppdateringar hela tiden, viktigaste är att inte uppdatera innan man vet att det går att jailbreaka/låsa upp.

6. Sant, han kommer att releasa det så fort han tycker att det är lämpligt. Får lita på hans omdöme om det då han kan mycket mer än oss om sånt.

7. Det som händer är att du betalar en massa pengar i onödan, installerar man dessutom program som man inte känner till så kan man totallt döda sin iPhone. ALLA DESSA SAJTER ÄR FALSKA, UTAN UNDANTAG!

Crappy
    Member

Stort tack.
    Dock dök det upp en fråga till…..
    Kan jag se om den är stulen? Garantin går ut 11 Feb.
    DET är inte 12 månader efter det att den är köpt enl säljaren och enl kvittot….
    Kvittot är dessutom i riktigt dåligt skick, och inte komplett, övre delen saknas.

Vad f-n gör jag om den är stulen, polisanmäler, och blir av med den?

Crappy
    Member

Hittade det här, och de lovade på telefon att de kan låsa upp 05.12.01

AA-MOBILCENTER

(Tillåtet med länkar till blocket? Annars får ni radera.)

H3NR11K
    Member
    Post count: 1433

@crappy 63058 wrote:

Hittade det här, och de lovade på telefon att de kan låsa upp 05.12.01

AA-MOBILCENTER

(Tillåtet med länkar till blocket? Annars får ni radera.)

Fake alla dagar

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.