Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Inte auktoriserad att föra över apps
-
AuthorPosts
-
Har nyss skaffat en iPhone. I går laddade jag hem tre apps till iTunes som jag sedan tänkte föra över till min iPhone.
Då säger datorna att jag inte är auktoriserad. Och att man ska klicka på Affär och sedan Auktorisera datorn.
När man gör det så säger den att “du är redan auktoriserad”, men ändå så går det inte att få över objekten till telefonen. Gör jag på fel sätt, eller?
De som jag laddade hem hamnar i Program och jag har sedan klickat på telefonikonen och där valt fliken Program och synkroniserat vald mapp. Synkroniseringen påbörjas, men så kommer en ruta upp på datorna som säger att “xxx laddades inte ned till telefonen på grund av att du inte är auktoriserad”.
testa hämta en app på Appstore i iphonen. Kan funka
Ja, det fungerar helt utan problem att ladda hem direkt via iPhone.
Men när jag gjorde det via iTunes och sedan ville föra över till telefonen så vart det problem.
Kan det ha att göra med att vi lagt in två telefoner (och alltså har två konton i iTunes) på datorn?
Fick samma felmeddelande vid synkningen oavsett vilket av de två kontona vi loggade in på.
humm, vet inte om jag fattat dig rätt. Men du kan inte ha 2 olika iTunesAcc med samma iphone/ipod. Är du inloggad på samma itunes account på telefonen och itunes?
Laddar du hem appsen via iTunes eller nån hemsida?
Vi är två personer på samma dator.
Två iPhones, men också två olika iTunes-konton.
Men kanske trasslar det till sig då…?
Jag laddade hem apps via iTunes, inte någon annan sida.
Hej!
Har precis samma fel som du men jag har bara en iPhone och ett konto.
Blir inte klok på detta.
Har du hittat någon lösning?//
Hej!
Jag löste det på följande sätt
Avauktoriserade först datorn
Stängde av itunes
Av installerad itunes
Installerade itunes igen
Startade itunes
Sen gick allt bra
🙂EDIT: Gör man som Bizit.. Så funkar det 😮
Hej.
Har försökt allt som skrivits, men kan inte föra över apps från Itunes till min Iphone 3Gs 32Gb.
Har Itunes 8 och en massa apps hemtankade (Trodde det var smidigare så)
Men jag får bara upp att datorn inte är auktorserad, trots att den är det.
Har avauktoriserat datorn, installerat om Itunes, återställt Iphonen.
Jag vet inte vad mer jag kan göra?Snälla, mer tips…
@gugl1234 40318 wrote:
Kan någon admin radera detta. Länk till en bluff sida… Vill man göra riktiga IQ tester är det Mensa Sverige som gäller.
@javelin55 40303 wrote:
Hej.
Har försökt allt som skrivits, men kan inte föra över apps från Itunes till min Iphone 3Gs 32Gb.
Har Itunes 8 och en massa apps hemtankade (Trodde det var smidigare så)
Men jag får bara upp att datorn inte är auktorserad, trots att den är det.
Har avauktoriserat datorn, installerat om Itunes, återställt Iphonen.
Jag vet inte vad mer jag kan göra?Snälla, mer tips…
Stäng av itunes
Av installerad itunes
Installera itunes igen
Starta itunes
Sen gick allt bra för mig … Det är allt jag kan göra .. och gör man exat som det står här så går det.@pzych0 40341 wrote:
Stäng av itunes
Av installerad itunes
Installera itunes igen
Starta itunes
Sen gick allt bra för mig … Det är allt jag kan göra .. och gör man exat som det står här så går det.Japp fungerade för mig med. Typiskt att jag hann köra en Återställning på hela Iphonen innan. Tack för hjälpen 😀
@pzych0 40341 wrote:
Stäng av itunes
Av installerad itunes
Installera itunes igen
Starta itunes
Sen gick allt bra för mig … Det är allt jag kan göra .. och gör man exat som det står här så går det.Tack…det ska jag prova.
Men – är det någon som vet om det fungerar/inte fungerar att ha två olika konton på iTunes på samma dator (och två iPhones – en till vardera konto)?
@jorg 41771 wrote:
Tack…det ska jag prova.
Men – är det någon som vet om det fungerar/inte fungerar att ha två olika konton på iTunes på samma dator (och två iPhones – en till vardera konto)?
Jag har testat det där, två telefoner och en iTunesinstallation (på Mac). Det slutade med att jag tvingades konfigurera båda telefonerna till att använda samma konto på AppStore/iTunes (Telefonerna behöver inte vara döpta till samma namn) Fungerar klockrent att ladda hem och synka apps men det där med att dela kontakter med hustrun blir ju lite stökigt…:rolleyes:
Men, som alltid och om du har tid att lägga – “google is your friend”
Är det någon som vet om det fungerar/inte fungerar att ha två olika konton på iTunes på samma dator (och två iPhones – en till vardera konto)?
@freebo 41791 wrote:
Jag har testat det där, två telefoner och en iTunesinstallation (på Mac). Det slutade med att jag tvingades konfigurera båda telefonerna till att använda samma konto på AppStore/iTunes (Telefonerna behöver inte vara döpta till samma namn) Fungerar klockrent att ladda hem och synka apps men det där med att dela kontakter med hustrun blir ju lite stökigt…:rolleyes:
Men, som alltid och om du har tid att lägga – “google is your friend”
Ingen annan som har några tips? Eller är det bara att göra som Freebo säger: vi får göra om och ha ett gemensamt iTunes-konto på datorn och använda samma konto för båda telefonerna?
Borde funka om man har separata inloggningar i windows (eller OS X..)
Ominstallationen fungerade tyvärr inte för mig… Så jag tänkte följa råden från:
Apple – Support – iTunes -> Authorization -> Troubleshooting authorization problems -> iTunes repeatedly prompts to authorize computer to play iTunes Store purchases
Men grejen är att jag kör som Admin direkt, har ingen användare. Hur ska jag följa deras då? Någon som vill hjälpa?
ex:
Authorize your purchases from an administrator account
To authorize your purchases from an administrator account, follow these steps:
Log in to the administrator account.
Note: If you do not have access to an administrator password, you will need to contact the………….Jag är ju redan på det ffs.
hej har gjort enligt FAQ och enligt denna tråd, men får det inte att fungera. Det jag tycker är konstigt är att alla program och musik finns där när jag startar itunes efter installationen.:confused:
Eftersom musik- och programfilerna är placerade i Apples/iTunes “standardkataloger” hämtas de in i iTunes med automatik efter ominstallationen
Vad är det du inte får att fungera?
att den klagar på att datorn inte är auktioriserad men den är det till samma konto som iphonen är aktiverad
när jag ska föra över program från itunes
enligt FAQ ska man avinstallera i denna ordning
men samma program finns ju två gånger någon som vet när man ska avinstallera det programmet
1. iTunes
2. QuickTime
3. Apple Software Update ______________
4. Apple Mobile Device Support
5. Bonjour
6. Apple Application Support (finns i iTunes 9 eller senare)
7. Apple Software Update ______________
8. Reboot!kolla de två sträcken
Ok, jag raderar #7 för den ligger helt fel
har gjort enligt den men fungerar inte den säger att den inte är auktoriserad datorn
jag har avauktioserat datorn och avinstallerat itunes enligt FAQ, och sen startat om datorn och auktoriserat den igen, Men får det inte att fungera att föra över program från datorn till iphone. någon som vet var problemet är?
har gjort det flera gånger.
@frodo_74 53778 wrote:
jag har avauktioserat datorn och avinstallerat itunes enligt FAQ, och sen startat om datorn och auktoriserat den igen, Men får det inte att fungera att föra över program från datorn till iphone. någon som vet var problemet är?
har gjort det flera gånger.
Prova att ladda ner en app från appstore i din iphone, koppla din iphone till itunes och välj överför inköp. Efter att du överfört ditt inköp så borde du kunna synkronisera igen.
har testat det med men fungerade inte det heller
vi har återställt mobilen med
Samma problem här!
Har också gjort helt enligt FAQ…
Någon annan som har ett tips på eventuell åtgärd?Löste det nu genom att följa felsökningen i denna guide:
Apple – Support – iTunesGenomförde alla åtgärderna, nu funkar det! 😀
Hej jo ja har oxå stött på problemet fast på min ipod touch då..
Det står att man ska auktorisera för att kunna överföra appsen till ipoden men när man väll auktoriserar datorn så händer de inget, utan varning meddelandet kommer upp igen..Skulle gärna vilja veta en lösning på detta och varför problemet uppstår!
Har testat lite av de ni säger i tråden bl.a att installera om och avauktorisera men detta har inte givit resultat.
Tacksam för ett bra svar!
Mvh
@bihaz 60702 wrote:
Hej jo ja har oxå stött på problemet fast på min ipod touch då..
Det står att man ska auktorisera för att kunna överföra appsen till ipoden men när man väll auktoriserar datorn så händer de inget, utan varning meddelandet kommer upp igen..Skulle gärna vilja veta en lösning på detta och varför problemet uppstår!
Har testat lite av de ni säger i tråden bl.a att installera om och avauktorisera men detta har inte givit resultat.
Tacksam för ett bra svar!
Mvh
Har du provat att göra tvärtom först? Ladda ner en app i din iphone och överföra den till din itunes genom att välja Överför inköp.
@ponyboy 60759 wrote:
Har du provat att göra tvärtom först? Ladda ner en app i din iphone och överföra den till din itunes genom att välja Överför inköp.
Har laddat ner en app i ipoden och sedan kopplat ipoden till datorn men då får jag meddelandet typ att ja måste auktorisera för att appsen inte ska försvinna o då finns de ju inget val eftersom inget händer när ja väljer att auktorisera
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.