Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Operatörer & abonnemang › Internetanvändning vid sms?
-
AuthorPosts
-
Hej! Hoppas jag postar den här tråden rätt nu!
Jag har stängt av allt internet via Allmänt>Nätverk>Mobildata av.
Jag gjorde det för att jag fick skyhöga mobilräkningar, och jag visste inte vad det var som använde internet, och jag var aldrig inne och surfade vid annat än med wifi. Men nu har jag märkt att när jag skriver och skickar sms så kommer det upp en ruta där det “Mobildata är av, Aktivera mobildata eller använd Wi-Fi för dataåtkomst.” Sen finns det en “Inställningar” och en “Ok”-knapp. Vad är det som skickas förutom sms:et? Någon data via internet? Hur kan man stänga av det så jag kan knäppa på min mobildata igen?Hoppas någon förstod och kan hjälpa mig! 🙂
Sms som skulle dra data är nytt för mig,
Men många program kör reklam, som tas ner som datatrafik.
Rekommenderat att skaffa frisurf när man kör en smartphone.Jag får endast dom här meddelandena när jag är inne på meddelande-appen och skickar sms och läser sms, men inte alls ofta men det händer. Jag har inte installerat något tillägg till sms eller liknande. Ingen som får lika?
har du en ämnesrad(subject) på dina sms du skickar.
Om så stäng av den funktionen under inställningar och meddelanden.Att stänga av notiser fungerade visst inte. Varför är det såhär?
Jag har samma problem:( men vet inte hur man löser det…
Verkar inte vara som om någon alls vet..
mm, svårt.
Kan bero på din leverantörs inställningar som måste uppdateras eller har nåt fel. hade du testat att köra en restore?@ng0r 81890 wrote:
Jag får endast dom här meddelandena när jag är inne på meddelande-appen och skickar sms och läser sms, men inte alls ofta men det händer. Jag har inte installerat något tillägg till sms eller liknande. Ingen som får lika?
Jag har stängt av mobildata, och om mitt wifi inte är igång och jag inte har några appar i bakrunden eller något, så poppar den rutan upp i sms i vilket fall.
Kan inte aktivera mobildata, eller nått sånt står det.
Undrar vad det är….Den poppar upp då den inte vet om du ska skicka mms eller sms förrän du är färdig.
Prova att stänga av mms funktionen så ska den nog inte komma nåt mer.är det fortfarande Internet.tele2.se eller Surf.tele2.se?
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.