Internetdelning försvunnit efter ugradering till 3.1

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Internetdelning försvunnit efter ugradering till 3.1

Viewing 12 posts - 1 through 12 (of 12 total)
  • Author
    Member
    Post count: 13

Hej,

Jag uppgraderade igår till 3.1. Efter det så har Internetdelning försvunnit i menyn. Alltså när jag går in i Inställningar-Allmänt-Nätverk så är det bara borta.

Har detta hänt någon annan? Det är en 3G, ej jailbreakad.

Freebo
    Member
    Post count: 4365

@gurgel 43182 wrote:

Hej,

Jag uppgraderade igår till 3.1. Efter det så har Internetdelning försvunnit i menyn. Alltså när jag går in i Inställningar-Allmänt-Nätverk så är det bara borta.

Har detta hänt någon annan? Det är en 3G, ej jailbreakad.

Här är en lång tråd om detta…
    Apple – Support – Discussions – no tethering on officially unlocked …

Gurgel
    Member

Bra tråd du länkade till. Fast jag har köpt min hos Telia och jag således Telia abonnemang. Så jag antar att min telefon inte är “officially unlocked”.

Frågan är om det har någon betydelse eller inte. Vissa i tråden skriver att det är operatören som bestämmer och för vissa fungerar det ju uppenbarligen även med 3.1.

Och när man går in och läser användarhanboken online så står det ju fortfarande att det bara är att gå in i menyn och aktivera internetdelning. Det står ju inget om att det inte kommer fungera om man uppgraderar till 3.1.

Freebo
    Member

Jag tror det enklaste är att ställa frågan direkt till Felia, här Fråga Telia – 99.se

Gurgel
    Member

Alltså nu är jag sur. Ska det bli massa problem och ändringar varje gång man uppdaterar.

Det här marknadsförs ju som en feature. Det är ju typ som att man köper en bil. Men efter första servicen så går det bara att svänga åt vänster…..

Freebo
    Member

Hehe, mjo det är en förbenat bra liknelse…

snook
    Member
    Post count: 2190

Vet inte om du har löst det?

Jag fick samma fenomen, och jag löste det genom att avinstallera den “inofficiella” operatörs inställningen från help.BenM.at

Sedan startade jag om och synkade med iTunes, då fungerade det bra sedan.

Gurgel
    Member

@snook 43206 wrote:

Vet inte om du har löst det?

Jag fick samma fenomen, och jag löste det genom att avinstallera den “inofficiella” operatörs inställningen från help.BenM.at

Sedan startade jag om och synkade med iTunes, då fungerade det bra sedan.

Innan jag vågar göra det där, du menar alltså att “internetdelning” kom tillbaka i menyn under inställningar?

snook
    Member
    Post count: 2190

@gurgel 43233 wrote:

Innan jag vågar göra det där, du menar alltså att “internetdelning” kom tillbaka i menyn under inställningar?

Exakt.

Tompasod
    Member
    Post count: 175

Testa att återställa nätverksinställningran, funka för mig…

Gurgel
    Member

Jag vill bara meddela att jag gjort detta nu och det fungerar!

Tack för hjälpen! Nu är jag lite vänligare inställd till Apple igen:)

Freebo
    Member

Nu finns det relativt solida hack för tethering på 3.1.2 (3G & 3GS) tillgängligt

Answers to random questions [iPhone Dev Team]

THE BEATMIX: Enable Tethering on iPhone 3.1.2 – ONLY 3G & 3GS Supported
    Sinfuliphone Tethering Hack 3gs 3.1.2 – Mac Forums

Fungerar för vissa, dock ej för alla så kom inte och gråt om du måste köra restore =)

Viewing 12 posts - 1 through 12 (of 12 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.