Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Ios 4.0.1 Alla apps man clickar på hamnar i bakgrunden?
-
AuthorPosts
-
Hejsan, har nyligen uppdaterat min iphone 3gs till 4.0.1 och jailbreakat den med jailbreakme.com
Jag märkte genast att varenda app jag clickar på, (allt från kalkylator till spel), hamnar i bakgrunden?, för det är ju lite irriterande att man ska behöva stänga av varenda app man clickar på, för om man inte gör det så byggs det ju på med en hel bunt av apps i bakgrunden, och sedan börjar den lagga.
Så min fråga är om det finns något sätt att stänga av denna ‘backgrounding-funktionen som följde med i os 4.0.1?Du installerar backgrounder från Cydia och sen väljer du i inställningar att alla appsen inte ska lägga sig i bakgrunden. Men den metoden är inte heller vattentät.
Det ska inte börja lagga av iOS egna multitasking funktion och du ska aldrig behöva stänga av en app, det ska det göra själv när minne behöver frigöras. så frågan är, märker du att det laggar eller tror du bara att det kommer göra det för att andra mobiler har det problemet?
Nu har jag ingen iPhone med 4.0.1 (ännu), men är det inte så att alla apps inte lägger sig igång i bakgrunden, utan att det också blir en lista med senast använda i bakgrunds dockan?
@e-minor 74706 wrote:
Nu har jag ingen iPhone med 4.0.1 (ännu), men är det inte så att alla apps inte lägger sig igång i bakgrunden, utan att det också blir en lista med senast använda i bakgrunds dockan?
Alla apps du öppnar hamnar i dockan. Det finns en SBSettings toggle som stänger alla multidocksapps.
RemoveBG heter den.aa dett hatar jag också måste alltid dubbelklicka sen hålla in ikonen sen trycka på kryss 🙁 det är drygt men får väl vara så , drar också mycket batteri om man har program öppen i backgrunden
fan vad ni gnäller, alla har väntat på detta p.g.a att man tex vill kunna lyssna på Spotify medans man spelar ett spel eller liknade..
Det ultimata vore att man fick välja vilka apps ska ligga i bakgrunden!
Testkör nu utan multitasking, verkar som dock telefon, mail och ipod kan vara i bakgrunden. Men multitasking är avstängt i min Iphone 4.
Remove Recents i cydia hindrar apps som inte stöder multitasking att hamna i “multidocken”.
Sedan finns “disable multitasking” on ios4 också i cydia.@timpppa 74765 wrote:
Det ultimata vore att man fick välja vilka apps ska ligga i bakgrunden!
Eller också att man skulle kunna välja om man vill minimera appen eller stänga den helt. Ett kryss högst upp i fönstret och programmet stängs helt. Hur svårt kan det vara? Tycker Apples nuvarande lösning är helt idiotisk. Hoppas de tänker om. Varför i hela friden skulle samtliga världens användare av iPhone vilja ha varje startad app igång permanent?
@jasifil 74830 wrote:
Eller också att man skulle kunna välja om man vill minimera appen eller stänga den helt. Ett kryss högst upp i fönstret och programmet stängs helt. Hur svårt kan det vara? Tycker Apples nuvarande lösning är helt idiotisk. Hoppas de tänker om. Varför i hela friden skulle samtliga världens användare av iPhone vilja ha varje startad app igång permanent?
Dom är inte igång bara för att dom ligger nere i dockan. Det är bara vissa apps som klarar multitask. E.g. apples original apps samt vissa andra som stöder ios4 multitasking
Håller med om att det blir onödigt många som ligger därnere o skräpar, men lägg in remove recents så ligger bara äkta ios4 apps kvarSBSettings – Ta bort alla pågående processer | iPhoneguiden.se
denna testade jag idag, funkar perfekt om du har jailbreakat och har sb-settings
@kalle99 74851 wrote:
Dom är inte igång bara för att dom ligger nere i dockan. Det är bara vissa apps som klarar multitask. E.g. apples original apps samt vissa andra som stöder ios4 multitasking
Håller med om att det blir onödigt många som ligger därnere o skräpar, men lägg in remove recents så ligger bara äkta ios4 apps kvarMer eller mindre alla apps stöder väl eller kommer att stödja multitasking? Såvitt jag vet har nästan alla mina apps uppdaterats till iOS4-stöd inkl. multitasking. Nu har jag ingen 3Gs eller 4 än men är lite tveksam om inte Apple kommer med en vettigare lösning.
Tvekare också inför en uppgradering av den anledningen att Apple måste ha kodat iOS4 helt fel eftersom 3G:n blivit så jävla seg av den. Om de inte släpper en uppdatering så att man får tillbaka flytet så vägrar jag stödja Apple igen 🙂
@linus 74954 wrote:
SBSettings – Ta bort alla pågående processer | iPhoneguiden.se
denna testade jag idag, funkar perfekt om du har jailbreakat och har sb-settings
Exakt det jag sa för några dagar sedan.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.