Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Upplåsning och jailbreak › iOS 4.0 och iPhone 4 kommer att vara upplåsbara!
-
AuthorPosts
-
Musclenerd har bekräftat att final versionen av iOS 4.0 och även iPhone 4 kommer att vara upplåsbara.
okey dumförklara mig nu, men ordet unlockable tolkar jag som att det går att låsa upp
även google translator översätter det till (upplåsbara) *var tvungen kolla för att vara säker)Nej dumförklara mig istället, läste denna nyhet på iClarified och andra forum och det verkar som alla har missuppfatta detta. Du har nog rätt, ska redigera inlägget.
Edit: helt sjukt, läser fortfarande i kommentarerna i andra forum att folk tolkar detta som oupplåsbart.
så det nya ios 4.0 är uppdateringen som skall komma till 3gs väll?
3g, 3gs, 4
sedan ipod touch ocksåokej, men det är den uppdateringen som kommer nu då så man ÄNTLIGEN kan låsa upp dom!? 😀
ios 4.0 kommer ut nu på måndag och kanske någon dag eller vecka efter det så släpper dev-team jb & unlock. man vet aldrig hur dom tänker så ;p
hoppas dom släpper det samma dag eller nästa vecka 😮 hade en upplåst 3.1.2 innan, men tappade den i golvet så den la av, så fick jag en ny på garantin men den vart ju tyvärr uppdaterad 🙁
altså jag läste detta nys och det står att dom kommer låssa upp 3.1.3 05.12.01 och ios 4.0, så det är underbart och det kommer den 24 juni har dom sagt precis efter att dom har släppt iphone 4 🙂
Det är kanske en riktigt dum fråga men vad innebär det att man kan låsa upp telefonen ?
så den 24 kommer man kunna låsa upp, bra!! 😀
24 Juni = Om 1,5 timmar. Någon som vet lite mer exakt hur dags eller liknande? =)
Den är ute nu och folk är lyriska 😉 så klart
Upplåsningen är ju här redan, iaf för 3G och 3GS med gamla bootromet. Borde fungera på 4an oxo men återstår att se nu när folk, inklusive Musclenerd fått en i handen
hur vet man vilket bootrom (eller va det heter) man har, vilket är det nya och vilket är det gamla?
Letar svar oxå för vilken iboot jag har.
Står 6.4 för mig men vilken av dom här har jag då?
359.3 eller 359.3.2?@ashe 69345 wrote:
hur vet man vilket bootrom (eller va det heter) man har, vilket är det nya och vilket är det gamla?
Som jag förstått det är så är det 4 och 5 siffran i serienumret. ex xxx39xxxxxxxxxxx
Är det senare än 39 så har du säkerligen den nya bootromen, vilket det inte finns en upplåsning till än?
Jag har iOS 4.0 bb 05.13.04 och nya bootromen. (Och som jag förstått finns det inget jailbreak eller upplåsning till denna ännu) 🙁
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.