iOS 4.0 och iPhone 4 kommer att vara upplåsbara!

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Upplåsning och jailbreak iOS 4.0 och iPhone 4 kommer att vara upplåsbara!

Viewing 24 posts - 1 through 24 (of 24 total)
  • Author
    Member
    Post count: 2331

34968.png

Musclenerd har bekräftat att final versionen av iOS 4.0 och även iPhone 4 kommer att vara upplåsbara.

imported_pongo
    Member
    Post count: 893

okey dumförklara mig nu, men ordet unlockable tolkar jag som att det går att låsa upp
    även google translator översätter det till (upplåsbara) *var tvungen kolla för att vara säker)

Ponyboy
    Member

Nej dumförklara mig istället, läste denna nyhet på iClarified och andra forum och det verkar som alla har missuppfatta detta. Du har nog rätt, ska redigera inlägget.

Edit: helt sjukt, läser fortfarande i kommentarerna i andra forum att folk tolkar detta som oupplåsbart.

Valentine
    Member
    Post count: 182

så det nya ios 4.0 är uppdateringen som skall komma till 3gs väll?

imported_pongo
    Member

3g, 3gs, 4
    sedan ipod touch också

Valentine
    Member

okej, men det är den uppdateringen som kommer nu då så man ÄNTLIGEN kan låsa upp dom!? 😀

imported_pongo
    Member

ios 4.0 kommer ut nu på måndag och kanske någon dag eller vecka efter det så släpper dev-team jb & unlock. man vet aldrig hur dom tänker så ;p

Valentine
    Member

hoppas dom släpper det samma dag eller nästa vecka 😮 hade en upplåst 3.1.2 innan, men tappade den i golvet så den la av, så fick jag en ny på garantin men den vart ju tyvärr uppdaterad 🙁

medzz
    Member
    Post count: 259

skönt att man kommer att kunna låsa upp 😀

Valentine
    Member

@medzz 68192 wrote:

skönt att man kommer att kunna låsa upp 😀

säger jag med! 😀

denniz123456
    Member
    Post count: 144

altså jag läste detta nys och det står att dom kommer låssa upp 3.1.3 05.12.01 och ios 4.0, så det är underbart och det kommer den 24 juni har dom sagt precis efter att dom har släppt iphone 4 🙂

Gurre
    Member
    Post count: 26

Det är kanske en riktigt dum fråga men vad innebär det att man kan låsa upp telefonen ?

Ponyboy
    Member

@gurre 68345 wrote:

Det är kanske en riktigt dum fråga men vad innebär det att man kan låsa upp telefonen ?

Det betyder att du kan använda den med alla operatörer.

Valentine
    Member

så den 24 kommer man kunna låsa upp, bra!! 😀

Gurre
    Member
    Post count: 26

@ponyboy 68346 wrote:

Det betyder att du kan använda den med alla operatörer.

okeeej 🙂

jonnilsson
    Member
    Post count: 338

24 Juni = Om 1,5 timmar. Någon som vet lite mer exakt hur dags eller liknande? =)

Freebo
    Member
    Post count: 4365

Den är ute nu och folk är lyriska 😉 så klart

Freebo
    Member
    jonnilsson
    Member

@freebo 69311 wrote:

Den är ute nu och folk är lyriska 😉 så klart

Jag syftade mer på Upplåsningen som skulle komma nu den 24 juni! =P

Freebo
    Member

Upplåsningen är ju här redan, iaf för 3G och 3GS med gamla bootromet. Borde fungera på 4an oxo men återstår att se nu när folk, inklusive Musclenerd fått en i handen

ashe
    Member
    Post count: 15

hur vet man vilket bootrom (eller va det heter) man har, vilket är det nya och vilket är det gamla?

SomethinG
    Member
    Post count: 363

Letar svar oxå för vilken iboot jag har.

Står 6.4 för mig men vilken av dom här har jag då?
    359.3 eller 359.3.2?

ashe
    Member
    Post count: 15

hehe vart kollar man?? :confused:

jonnilsson
    Member

@ashe 69345 wrote:

hur vet man vilket bootrom (eller va det heter) man har, vilket är det nya och vilket är det gamla?

Som jag förstått det är så är det 4 och 5 siffran i serienumret. ex xxx39xxxxxxxxxxx

Är det senare än 39 så har du säkerligen den nya bootromen, vilket det inte finns en upplåsning till än?

Jag har iOS 4.0 bb 05.13.04 och nya bootromen. (Och som jag förstått finns det inget jailbreak eller upplåsning till denna ännu) 🙁

Viewing 24 posts - 1 through 24 (of 24 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.