Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › iOS 4.1 – 3g prestanda
-
AuthorPosts
-
Ja som nästan alla vet som har en 3g så har prestandan sedan uppdateringen 4.0 fått en märkningsvärd sänkning, men det finns tydligen ett ljus för denna pensionerade mobil, o svaret verkar vara 4.1.
nu kommer frågan till er som kör betan 4.1 på eran 3g mobil, vad säger ni, märker ni någon skillnad eller är det samma skitsnack som vanligt, lovar guld o rosor men håller inte upp till det utlovade.
Apples vd lovar bättre prestanda på iPhone 3Gnu bryr inte jag mig så mycket, men skulle ändå vara intressant då man vart själv lite irriterad på sin 3g innan den blev såld.
samt hur många utav er har märkt av prestanda problemet i 3g med ios 4.0
[YOUTUBE]Pdk2cJpSXLg[/YOUTUBE]Hej
Har en 3G och höll på att slänga ut den genom rutan på bilen häromdagen.
har bytt till min P1 nu….DEN är inte lika slö….säger väll en del 🙂Min är lika seg som i parodin ovan..
Men det var den på 3.1.3 också.
Men visst den har kanske blivit ännu lite segare sen 4.0Ska bli spännande att få de första rapporterna från 4.1, märkte själv en viss skillnad på min 3gs:a, men du jag nu uppdaterat till 4 så berör det problemet inte mig längre, men kul att veta ändock.
Min har blivit ordentligt mycket segare med iOS4. Allt tar typ 10 sekunder och uppåt att starta. Att gå in i anteckningar tar t.ex. 13 sekunder innan man kan börja skriva. Jävligt irriterande! Har testat att streama musik till luren med Airfoil ett par gånger. Jag lade ner de försöken eftersom musiken hackade som fan och uppspelningshastigheten varierade. Fixar de inte dessa problem tänker jag nog inte stödja Apple fler gånger. Gillar inte företag som skiter i sina tidigare kunder bara för att man släppt en ny modell. Dessutom har de ju sålt 3G ända tills helt nyligen så jag är nog ändå hoppfull om en snar lösning.
@jasifil 76058 wrote:
Min har blivit ordentligt mycket segare med iOS4. Allt tar typ 10 sekunder och uppåt att starta. Att gå in i anteckningar tar t.ex. 13 sekunder innan man kan börja skriva. Jävligt irriterande! Har testat att streama musik till luren med Airfoil ett par gånger. Jag lade ner de försöken eftersom musiken hackade som fan och uppspelningshastigheten varierade. Fixar de inte dessa problem tänker jag nog inte stödja Apple fler gånger. Gillar inte företag som skiter i sina tidigare kunder bara för att man släppt en ny modell. Dessutom har de ju sålt 3G ända tills helt nyligen så jag är nog ändå hoppfull om en snar lösning.
Man får leva på hoppet 😀
Nej men löser de inte detta är det skandal, då bör alla med en 3g eller som upplevt problem med sin iPhone tillåtas att nedgradera från 4.0.1.Min 3G har blivit äckligt långsam sedan jag uppgradera den till iOS 4.0.2 .. Telefonen är i stort sett tom men de tar 5-10sekunder att öppna ett SMS.
Finns de några tips på vad man kan göra för att lösa de?
@aeus 76506 wrote:
Min 3G har blivit äckligt långsam sedan jag uppgradera den till iOS 4.0.2 .. Telefonen är i stort sett tom men de tar 5-10sekunder att öppna ett SMS.
Antingen en nergradering: Nergradera din iPhone 3G från iOS4 till firmware 3.x.x | iMedia
Eller att invänta tills apple har fixat problemen i framtida firmwares for 3G som upplevs sega.
SNÄLLA LÄS Altsååå snälla jag blir galen när folk säger att ils 4.0.1 är seg på 3G , 🙁 ärligt talat min är inte seg är jailbreakat med redsnow och upplåst med ultrasnow. Har backgrounds bil och batteri procent . Har också sbssettings och infinidock. Det tar 3 sekunder att komma in i anteckningar och börja skriva nåt , totalt 3 sekunder, när jag ska in på inställningar och börja röra nåt i inställningar så tar det totalt 5 sekunder . Men iPod är seg det tar exakt 11 sekunder att starta den 🙁 . Starta kameran 7 sekunder . Min är jätte snabb men den var seg när den inte var jailbreakat. när jag inte hade markerat av , inte startat mail och stänga av notiser och platstjänster. Så jag fattar inte när folk säger att ios 4.0.1 är seg på iphone 3G , blir galen är säker på att jag har 4.0.1 inte beta 🙁 kan nån förklara nåt varför min inte är seg
slaneby
August 28, 2010 at 18:15Post count: 0@aeus 76506 wrote:
Min 3G har blivit äckligt långsam sedan jag uppgradera den till iOS 4.0.2 .. Telefonen är i stort sett tom men de tar 5-10sekunder att öppna ett SMS.
Liten märkbar skillnad i os om du gör följande:
Stäng av platstjänster, push och avmarkera allt i spotlightsökningEdit: annars släpptes porteringen av android 2.2 precis i dagarna till iphone 3g för windowsanvändare, fortfarande
Beta men är ett tips om d skulle vara ett vågat alternativ@apple 3g 76516 wrote:
kan nån förklara nåt varför min inte är seg
Du kanske har en 3Gs? 😉
@jasifil 76539 wrote:
Du kanske har en 3Gs? 😉
har ingen video inspelning eller compass sså svaret är nej, skulle vilja göra en kamera men min webkamera lagar lite 🙁 så det går inte att visa då hur snabb den är , det är en 3g 8 gb , men altså varför säger alla att den är seg , är med att det är seg att starta ipoden och det är alt 🙁 skulle vilja ha ett svar varför min är snabb, är det för att den är jailbreakad ? är der för att jag återställde den 2 gånger och körde en hard reset ??????? 😮
Körde en downgrade från 4.0.2 till 3.1.3 på min 3G lur. Nu fungerar allt snabbt och smidigt utan problem!
Kör 4.0.2 på min nu och den är i princip obrukbar. Allt är sirap så fort man skall göra något och man blir nästan så arg att man vill slå sönder telefonen.
Kan jag göra något åt detta eller skall jag behöva köpa en ny telefon?
@sai 76630 wrote:
Kör 4.0.2 på min nu och den är i princip obrukbar. Allt är sirap så fort man skall göra något och man blir nästan så arg att man vill slå sönder telefonen.
Kan jag göra något åt detta eller skall jag behöva köpa en ny telefon?
Är det en iPhone 3G du har? Följ denna guide isf: Nergradera din iPhone 3G från iOS4 till firmware 3.x.x | iMedia
@muffins 76632 wrote:
Är det en iPhone 3G du har? Följ denna guide isf: Nergradera din iPhone 3G från iOS4 till firmware 3.x.x | iMedia
Japp en 3G. Tack, skall kolla den guiden.
@apple 3g 76516 wrote:
SNÄLLA LÄS Altsååå snälla jag blir galen när folk säger att ils 4.0.1 är seg på 3G , 🙁 ärligt talat min är inte seg är jailbreakat med redsnow och upplåst med ultrasnow. Har backgrounds bil och batteri procent . Har också sbssettings och infinidock. Det tar 3 sekunder att komma in i anteckningar och börja skriva nåt , totalt 3 sekunder, när jag ska in på inställningar och börja röra nåt i inställningar så tar det totalt 5 sekunder . Men iPod är seg det tar exakt 11 sekunder att starta den 🙁 . Starta kameran 7 sekunder . Min är jätte snabb men den var seg när den inte var jailbreakat. när jag inte hade markerat av , inte startat mail och stänga av notiser och platstjänster. Så jag fattar inte när folk säger att ios 4.0.1 är seg på iphone 3G , blir galen är säker på att jag har 4.0.1 inte beta 🙁 kan nån förklara nåt varför min inte är seg
Med dom tiderna skulle jag säga att din iPhone är rätt seg. Det enda som verkar vara snabbt för dig är anteckningar med sina 3 sekunder..
Får ett felmeddelande efter 2 försök nu. Ett okänt fel uppstod (1015) Så kan ej återställa. Verkar bero på att jag har nyare bootloader?
@sai 76642 wrote:
Får ett felmeddelande efter 2 försök nu. Ett okänt fel uppstod (1015) Så kan ej återställa. Verkar bero på att jag har nyare bootloader?
Error 13: Update and restore alert messages on iPhone, iPad, and iPod touch
Avinstallera iTunes och installera på nytt.
Försök sedan igen.Ominstallerade iTunes men nu startar inte ens återställningen utan det står bara “Förbereder iPhone för återställning…” ??
@sai 76654 wrote:
Ominstallerade iTunes men nu startar inte ens återställningen utan det står bara “Förbereder iPhone för återställning…” ??
Efter du har ominstallerat iTunes så måste du göra som du gjorde tidigare, dvs SHIFT + klicka på återställ, leta upp ipsw-filen och sen återställs det.
Vore bra om du skriver utförligare om hur du gått tillväga så det inte blir missförstånd i förklaringarna.
Mvh
@muffins 76656 wrote:
Efter du har ominstallerat iTunes så måste du göra som du gjorde tidigare, dvs SHIFT + klicka på återställ, leta upp ipsw-filen och sen återställs det.
Vore bra om du skriver utförligare om hur du gått tillväga så det inte blir missförstånd i förklaringarna.
Mvh
Gjorde precis så. Provade även nu att låta iTunes återställa som vanligt men även den återställningen bara stannar. Får felkod 1603 nu.
IPSW filen jag försöker återställa med heter: iPhone1,2_3.1.3_7E18_Restore.ipsw
@sai 76659 wrote:
Gjorde precis så. Provade även nu att låta iTunes återställa som vanligt men även den återställningen bara stannar. Får felkod 1603 nu.
IPSW filen jag försöker återställa med heter: iPhone1,2_3.1.3_7E18_Restore.ipsw
Försök då med de alternativ för lösning till ditt problem här: Error 1603 When Restoring iPhone in iTunes
Startade om datorn och då fungerade det men nu får jag samma felkod som tidigare dvs 1015.
This error is caused by attempts to downgrade the iPhone, iPad, or iPod touch’s software. This can occur when you attempt to restore using an older .ipsw file. Downgrading to a previous version is not supported. To resolve this issue, attempt to restore with the latest iPhone, iPad, or iPod touch software available from Apple.
Enligt den koden så går det inte att nergradera?
@sai 76668 wrote:
Startade om datorn och då fungerade det men nu får jag samma felkod som tidigare dvs 1015.
This error is caused by attempts to downgrade the iPhone, iPad, or iPod touch’s software. This can occur when you attempt to restore using an older .ipsw file. Downgrading to a previous version is not supported. To resolve this issue, attempt to restore with the latest iPhone, iPad, or iPod touch software available from Apple.
Enligt den koden så går det inte att nergradera?
Återställdes telefonen? Alltså du fick 1015 _efter_ återställningen, eller var det _före_ återställningen?
Om det är _efter_ återtällningen, kör detta program för att komma ur loopen: http://imedia.nu/dl/RecBoot_v1.1.zipMvh
@muffins 76672 wrote:
Återställdes telefonen? Alltså du fick 1015 _efter_ återställningen, eller var det _före_ återställningen?
Om det är _efter_ återtällningen, kör detta program för att komma ur loopen: http://imedia.nu/dl/RecBoot_v1.1.zipMvh
Får det när den typ är mot slutet av återställningen. Skall testa det programmet.
Nu fungera det, tackar muffins för hjälpen.
4.1 presenterades idag. Steve sa inget om prestandaförbättringar för 3G.
Vi får hoppas att det blir det ändå 🙂Googlade på “download iOS 4.1 GM” och hittade en del länkar. Vet dock inte om det är värt att köra på redan nu.
Orkade inte vänta så jag tog hem iTunes 10 från Apples hemsida och dunkade in 4.1. Verkar rulla på utan problem.
Ja. Hade tidigare 05.13.04, nu är det 05.14.02.
Min telefon upplåst av Telia, eller Apple om man så vill, eftersom jag har haft den ett år. Ni som är beroende av unlock ska nog vänta.
Ska tydligen gå att Jailbreka iOS 4.1 för oss som har en “gammal” 3G på samma sätt som vi kunde Jailbreaka iOS 4.02. Detta ät alltså ingenting jag VET utan något jag har läst. Får bli nästa projekt.
@6295gl 77003 wrote:
Min telefon upplåst av Telia, eller Apple om man så vill, eftersom jag har haft den ett år. Ni som är beroende av unlock ska nog vänta.
Ska tydligen gå att Jailbreka iOS 4.1 för oss som har en “gammal” 3G på samma sätt som vi kunde Jailbreaka iOS 4.02. Detta ät alltså ingenting jag VET utan något jag har läst. Får bli nästa projekt.
Tack för infon om basebandet, det uppskattas!
Mvh
men va fan hur kunde du ladda ner ios 4.1
Är osäker på hur reglerna är. Jag googlade på “download iOS 4.1 GM”.
Download iOS 4.1 GM for iPhone and iPod Touch [Direct Links]@6295gl 77029 wrote:
Är osäker på hur reglerna är. Jag googlade på “download iOS 4.1 GM”.
Download iOS 4.1 GM for iPhone and iPod Touch [Direct Links]Undra vad det är för baseband-uppdatering till iPhone4 då.
Ska bli spännande att se sen.Edit:
Nytt baseband kommer med iOS 4.1 | iMedia
Nytt baseband för 3G/3GS: 05.14.02
Nytt baseband för iPhone4: 02.07.01Ska testa dunka in 4.1 :an jag med in min gamla olåsta 3g.
Kul och se om det blir förbättringar i prestandan.@6295gl 77003 wrote:
Jag har testat det på nån beta, problemet är att nätverket inte fungerar alls, kan inte tänka mig det funkar bättre på GM men kanske ska testa…
Bryr mig inte längre huruvida iOS4 försämrar eller nu förbättrar prestandan på 3g. För jag har en 4:a. Yey, lite skryt bara.
@drivalen 77045 wrote:
Klar förbättring helt klart 🙂
Håller med. Kan iofs också bero på att jag har en helt ny och “ren” installation utan Jailbreak. Men jag tycker nog att det går bra mycket bättre. (Med 4.01 och 4.02 gick det lika slött med eller utan Jailbreak.
Tycker också att iTunes 10 är mycket snabbare än 9..2.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.