Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Ios 4.1
-
AuthorPosts
-
Hej alla säger att man kunde uppdatera till 4.1 idag men går ju inte kommer bara “vill du uppdatera dina operatörsinställningar?”
Någon som vet när man kan uppdatera?
Dagen är inte slut ännu. Det är amerikansk tid vi pratar om. Brukar komma vid 19 tiden.
Okej tackar!
Japp laddar ner 😀 äntligen kanske ip4 blir normal o slippa lägga på varje samtal 😛
Konstigt, när jag kopplar i min iP4 till datorn (PC) å iTunes kommer igång så står det att jag kan uppdatera till 4.0.2 å inte till 4.1! Måste jag uppdatera till 4.0.2 först?
Du måste nog uppdatera iTunes först till 10.
4.1 Ute nu.
(Jag var inte först märkte jag) 😉@svensson431 77644 wrote:
Japp laddar ner 😀 äntligen kanske ip4 blir normal o slippa lägga på varje samtal 😛
Återkom med info om droppade samtal.. =) Har även jag lite problem..
Sitter nu med iOS 4.1 och kollar runt i gamecenter. hittar dock inga spel där? är det inga som funkar med gamecenter än eller?
Någon får gärna ge en rapport hur 4.1 funkar på 3g.
@jonneracer 77657 wrote:
Någon får gärna ge en rapport hur 4.1 funkar på 3g.
Instämmer. Vill ha rapport snarast! 😉
Det var ingen stor skillnad på prestandan tycker jag.
3.1.3 är fortfarande myyyyycket snabbare och bättre. Synd att man själv sitter med 4.1 på sin 3g 🙁
Blir nog att lägga telefonen på hyllan…@crille93 77662 wrote:
Det var ingen stor skillnad på prestandan tycker jag.
3.1.3 är fortfarande myyyyycket snabbare och bättre. Synd att man själv sitter med 4.1 på sin 3g 🙁
Blir nog att lägga telefonen på hyllan…VAAAAAAAAAHHHHHHH nu blir jag lite chockad här, vad menar du med inte snabb 🙁 den ska ju vara det
@apple 3g 77671 wrote:
VAAAAAAAAAHHHHHHH nu blir jag lite chockad här, vad menar du med inte snabb 🙁 den ska ju vara det
Jämfört med 3.1.3
Den är förhoppningsvis än 4.0
🙂
Min 3G blev märkbart mycket snabbare med 4.1 gentemot 4.0 eller 4.0.2! 🙂
hos mig står det att det inte finns någon uppdatering för iPhone
uppdaterade precis.. mkt mkt snabbare än med 4.0.2
Hur får man gamecenter att fungera? har inga spel eller något ju
är väl inga spel som stöder gamecenter än
Min 3g blev mycket snabbare med 4.1. man undrar kanske vad dom gjort, och jag tror dom hade vissa saker “preloaded” eller om det var lite multitasking igång. för vissa saker som kalendern öppnade väldigt snabbt tidigare, men nu efter uppdateringen så går det långsamt, lite tråkigt kanske. men nu är det responsiv igen.
@trub 77685 wrote:
är väl inga spel som stöder gamecenter än
Min 3g blev mycket snabbare med 4.1. man undrar kanske vad dom gjort, och jag tror dom hade vissa saker “preloaded” eller om det var lite multitasking igång. för vissa saker som kalendern öppnade väldigt snabbt tidigare, men nu efter uppdateringen så går det långsamt, lite tråkigt kanske. men nu är det responsiv igen.
Det måste ha varierat mellan olika exemplar. Min kalender t.ex. var väldigt seg tidigare men nu med 4.1 så öppnar den något snabbare.
Alltså bara så att ni vet: Våra 3G kommer inte att gå snabbare. Sluta tjata om detta. Vi får helt enkelt köpa en 4G eller så får vi acceptera det.
Ha det gött freaks
@kamush 77740 wrote:
Alltså bara så att ni vet: Våra 3G kommer inte att gå snabbare. Sluta tjata om detta. Vi får helt enkelt köpa en 4G eller så får vi acceptera det.
Ha det gött freaks
Det kan de visst. Och jag menar inte på att det kommer att flyta på bättre. Menar bara att chansen finns.
Det är ju beroende på hur mycket kraft själva OS behöver ta av hårdvaran.
Titta bara på Windows 7 och XP/Vista.Windows 7 flyter på bättre av min personliga erfarenhet iaf på en gammal burk än vad vista/XP gör.
@muffins 77741 wrote:
Det kan de visst. Och jag menar inte på att det kommer att flyta på bättre. Menar bara att chansen finns.
Det är ju beroende på hur mycket kraft själva OS behöver ta av hårdvaran.
Titta bara på Windows 7 och XP/Vista.Windows 7 flyter på bättre av min personliga erfarenhet iaf på en gammal burk än vad vista/XP gör.
aa det är sant windows 7 använder minnet lite så då blir datorn snabbare 🙂
Min är snabbare nu med 4.1 än vad den var med 4.0.2 🙂
3g´n blir visst snabbare med 4.1
På min blev det stor skillnad.Väntar på JB..
Upplever 4.1 snabbare än 4.0.2 på min iPhone 4.
Väntar som er andra på Jailbreak, under tiden kan ni lägga till mig på GameCenter: StefannikolaÄven jag upplever att mobilen är snabbare.. då med Iphone 4
Ni kan adda Snappz i gamecenter (:
Försökte uppgradera till 4.1 men den hängde sig. Nu står det att jag måste koppla upp den mon iTunes men när jag försöker göra det vill Windows ha drivrutiner för enheten vilket den inte hittar. Telefonen går inte att göra något med då den bara visar att jag ska koppla upp mig mot iTunes. Kan någon hjälpa? Jag har iTunes 10 installerat.
Lilja
jag skulle jätte glad om ni iphone 3g ios 4.1 ägare skulle göra mig en tjänst, stänga ner alla appar ni har i backgrunden, altså du ska inte ha några appar öppna , när du har stängt ner allt i multitask och sånt så starta och räkna , för mig tog det 13 sekunder att starta den 🙁 så jag undrar hur det är för er ? 🙁
@lilja 77807 wrote:
Försökte uppgradera till 4.1 men den hängde sig. Nu står det att jag måste koppla upp den mon iTunes men när jag försöker göra det vill Windows ha drivrutiner för enheten vilket den inte hittar. Telefonen går inte att göra något med då den bara visar att jag ska koppla upp mig mot iTunes. Kan någon hjälpa? Jag har iTunes 10 installerat.
Lilja
rätt vanligt problem, finns 2 alternativ som jag rekommenderar
1, Om du har tillgång till en annan dator, installera itunes och gör det från den datorn.
2, testa installera om itunes på din nuvarande dator men är större chans med
tips ett.@apple 3g 77809 wrote:
jag skulle jätte glad om ni iphone 3g ios 4.1 ägare skulle göra mig en tjänst, stänga ner alla appar ni har i backgrunden, altså du ska inte ha några appar öppna , när du har stängt ner allt i multitask och sånt så starta och räkna , för mig tog det 13 sekunder att starta den 🙁 så jag undrar hur det är för er ? 🙁
Vi 3G ägare har inte multitask för det slöa ner telefonen.
Har du jailbrekat?
Kan vara därför den är slö 😉Någon som upplever förbättring i täckning efter uppdate till 4.1 ?
Ända sen jag uppdaterade till iOS 4 och även 4.0.1 så är det många samtal som inte kommer fram till mig. Får bara ett sms där det står att någon har försökt nå mig.
(Har inte uppdaterat till 4.1 själv och testat, för jag väntar in JB)
@jabbasvens 77852 wrote:
Vi 3G ägare har inte multitask för det slöa ner telefonen.
Har du jailbrekat?
Kan vara därför den är slö 😉aa den är jailbreakat med redsnow med mutlitask och background bilder, den är inte seg, bara när jag startat ipoden och safari 🙁 annars är jag nöjd men tänker uppdatera till 4.1 , ska jailbreaka och låssa upp , men jag undrar om jag måste använda mitt telia kort igen för att aktivera mobilen för den är ju låst till telia, så jag undrar om jag uppdaterar till 4.1 måste jag då aktivera den med ett telia kort , eller så kanske jailbreakar hackar igenom den som redsnow gjorde 😉 då behöve jag inget kort för att komma till hemmenyn ???
Det finns inget fungerande jailbreak till 4.1 ännu…
@matteh80 77893 wrote:
Det finns inget fungerande jailbreak till 4.1 ännu…
jag vet men jag hoppas det kommer ett som man inte behöver aktivera den med telia kort, det behövde inte jag med redsnow som sakt 🙂 så det är bara att vänta, men fick inget svar hur många sekunder det tar för 3g ios 4.1 att starta ipoden
Tar mig 4 sekunder att starta Ipoden
Har problem med min första iPhone och första uppdatering. Hoppas verkligen någon kan hjälpa mig…
Itunes laddar ner 4.1 filen, sen står den bara o “tuggar” “bearbetar fil” står det längst upp. Sen kommer ett felmeddelande.
“Problem uppstod vid hämtningen av programvaranför iPhone-enheten <telefonens namn. nätverksanslutningenkopplades ner på grund av en tidsgräns"
(kontrollera att nätverksinställningarnaär korrekta och att nätverksanslutningen till Internet fungerar, eller försök igen senare)
Har startat om tlf/dator ett par ggr. Har nyaste itunes och har installerat om det.
Vad är detta? Please help me@ganzta 77933 wrote:
Har problem med min första iPhone och första uppdatering. Hoppas verkligen någon kan hjälpa mig…
Itunes laddar ner 4.1 filen, sen står den bara o “tuggar” “bearbetar fil” står det längst upp. Sen kommer ett felmeddelande.
“Problem uppstod vid hämtningen av programvaranför iPhone-enheten <telefonens namn. nätverksanslutningenkopplades ner på grund av en tidsgräns"
(kontrollera att nätverksinställningarnaär korrekta och att nätverksanslutningen till Internet fungerar, eller försök igen senare)
Har startat om tlf/dator ett par ggr. Har nyaste itunes och har installerat om det.
Vad är detta? Please help meSitter du på mobilt bredband eller liknande?
Det är precis som felmeddelandet säger. Att du inte hunnit få hem den information som behövs inom tidsgränsen som apple/iTunes har satt.@muffins 77934 wrote:
Sitter du på mobilt bredband eller liknande?
Det är precis som felmeddelandet säger. Att du inte hunnit få hem den information som behövs inom tidsgränsen som apple/iTunes har satt.Sitter på ett 8mbit ADSL från telia, filen laddas ner relativt snabbt. vad är det 550 mb o det tar några minuter bara (kanske 5)
Borde väll inte vara det som är problemet då? :(:confused:
@jabbasvens 77983 wrote:
550 mb!!!
Min vart på 315 mb
måste blivit något fel589.9 MB står det när jag går in på “hämtningar” i iTunes….vad är det som är på tok :confused::confused:
Yes, det är fyran jag har…Lär kunna vara skillnad
Fan, detta måste fungera på något sätt.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.