Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Upplåsning och jailbreak › iOS 4.2 släpps ikväll! :)
-
AuthorPosts
-
Nu är det officiellt. iOS 4.2 släpps ikväll 🙂 Unlock kommer med största sannolikhet ut inom ett par dagar.
hoppas imorgon eller idag! klarara min inte utan min iphone mer nu =(
Vi som har iPhone 4 och som inte vill låsa upp den men vill använda “Cydia” vågar vi uppdatera mobilen när den nya iOS 4.2 kmr ut? eller måste vi vänta med dagar tills cydia kmr ut till den?
finns att hämta nu på itunes
Finns jailbreak till 4.2 ännu eller ska man vänta med att uppdatera?
@ssnd 83316 wrote:
Finns jailbreak till 4.2 ännu eller ska man vänta med att uppdatera?
läs själv från dev team
* Thanks to geohot’s limera1n exploit, and our original pwnage2 exploit, and @pod2g’s ipod2g-MC exploit, absolutely all devices at all iOS firmware versions are capable of being jailbroken.
* The untethered jailbreak of those very latest FWs and latest devices depends on @comex hacks. His hacks so far extend only to 4.1 and 4.2beta3. He’s working on a way to extend it to 4.2 and beyond. Just wait for him to work out his method.
* iPhone 3G and 3GS unlockers will be covered by our upcoming unlock. Stay away from any updates to Apple FW until our official release and you’ll be okay. Just stay away from all Apple IPSWs 🙂
* iPhone4 unlockers are not left out in the cold. @sherif_hashim has found some very promising avenues to pursue. Those will be explored as soon as possible after all the 4.2 madness.What does this mean to you?
* If you’re an unlocker, just stay where you are. Please, just stay where you are. Any mistakes you make now may be permanent.
* If you only care about the jailbreak and you’re absolutely sure you have your personalized 4.1 SHSH hashes, feel free to experiment but keep in mind that any mistakes you make may result in your losing pictures or notes or bookmarks that you’d rather keep. Honestly unless you love living on the bleeding edge, it’s better to just wait for official updates from Cydia/redsn0w/PwnageTool.
* Don’t buy or donate to any unlock or jailbreak scammers. Every legitimate solution you will find for unlocks or jailbreaks will be offered without an extended hand. That’s how the iPhone jailbreak/unlock community has succeeded. It’s about freedom to do what you want with your $300 device — not about donations, egos, tweets, or “interviews.”Hittar inte på några nya sms-signaler. Skulle det inte ingå detta i 4.2 eller var det bara för iPhone 4?
Verkar som sms-signalerna hamnat bland ringsignalerna.
17 nya sms-signaler enligt Apple. Var tusan ligger de? Jag har fortfarande endast de sex usla signalerna som jag hade innan uppdateringen.
jasifil wrote:17 nya sms-signaler enligt Apple. Var tusan ligger de? Jag har fortfarande endast de sex usla signalerna som jag hade innan uppdateringen.Längst upp i listan under “Nya”
@tompasod 83326 wrote:
Längst upp i listan under “Nya”
Har inga nya signaler. Undrar om inte 3G omfattas av detta? Märkligt i så fall eftersom 3G rimligen måste orka med nya sms-signaler. Bäst vore ju om man kunde välja valfri egen sms-signal men av någon anledning verkar Apple envist vägra att fatta vad användarna vill ha.
Alven73 wrote:Hittar inga nya heller:mad2:Jag hittar inga heller på den 3Gs jag precis uppdaterade… Dock finns de på min ip4…. Snålt om de inte kom till 3Gs….
Det kom bara nya signaler till Iphone 4…
@linx 83353 wrote:
Det kom bara nya signaler till Iphone 4…
Någon som vet hur man tänkt där? Det kan väl knappast vara så pass avancerat ljud så att endast iPhone4 kan spela upp dem?
Jag såg igår på ett Youtube-klipp där man visade de nya ljuden och spelade upp dem. Tyckte inte att det såg ut som en iPhone4 som de använde där. Snarare en 3G eller troligen en 3gs. Dock var det fråga om en av kandidat-versionerna som kom innan den skarpa 4.2. Alltså torde det inte vara fråga om en hårdvarumässig begränsning utan snarare en cynisk taktik från Apples sida.
Vilka nyheter i iOS 4.2 funkar i 3G? Jag har märkt att kalenderbuggen verkar vara åtgärdad nu samt läst att prestandan skulle vara ytterligare förbättrad. I övrigt har jag inte hittat något.
@pongo 83318 wrote:
* The untethered jailbreak of those very latest FWs and latest devices depends on @comex hacks. His hacks so far extend only to 4.1 and 4.2beta3. He’s working on a way to extend it to 4.2 and beyond. Just wait for him to work out his method.
Betyder detta att det inte finns untethered jailbreak ännu?
I så fall väntar jag gärna.
Tack för ditt svar 🙂
@jasifil 83355 wrote:
Någon som vet hur man tänkt där? Det kan väl knappast vara så pass avancerat ljud så att endast iPhone4 kan spela upp dem?
dom vill att folk uppgraderar till senaste och då gör den så attraktiv som möjligt genom att sätta begränsningar på äldre. vissa kanske är bra för användaren, men andra lullilull grejer är bara för att locka folk till uppgradera.
@trub 83359 wrote:
dom vill att folk uppgraderar till senaste och då gör den så attraktiv som möjligt genom att sätta begränsningar på äldre. vissa kanske är bra för användaren, men andra lullilull grejer är bara för att locka folk till uppgradera.
Fast den typen av begränsningar är bara korkade och får mig snarare att fundera på att byta märke än att köpa ännu en iPhone.
@trub 83364 wrote:
kör du windows?
dom har och gör samma sak.Byt
bara ett exempel
Jag kör windows men jag förstår inte vad du menar. Har man t.ex. windows 7 som jag har så funkar väl alla funktioner på alla datorer? Givetvis med den begränsning som ev. hårdvara kan sätta men med iPhone så stänger man av en funktion som mycket väl fungerar i samtliga telefoner oavsett hårdvara.
@jasifil 83373 wrote:
Jag kör windows men jag förstår inte vad du menar. Har man t.ex. windows 7 som jag har så funkar väl alla funktioner på alla datorer? Givetvis med den begränsning som ev. hårdvara kan sätta men med iPhone så stänger man av en funktion som mycket väl fungerar i samtliga telefoner oavsett hårdvara.
win7 är senast, precis som ip4
MS säljer inte hårdvaran för datorer, för att du ska få tillgång till vissa features, låt oss ta dx11 som exempel kan man inte köra xp. Men det har visats att det går att köra dx10+ på xp genom olika mods och cracks.
eller utnyttja ramet måste man köra 64bitars, som finns till xp, men stödet för det är så dåligt att man lika gärna glömma det. custom drivrutiner och annat strul. Så då måste man gå över till vista eller win7.tydligt nog?
@trub 83374 wrote:
win7 är senast, precis som ip4
MS säljer inte hårdvaran för datorer, för att du ska få tillgång till vissa features, låt oss ta dx11 som exempel kan man inte köra xp. Men det har visats att det går att köra dx10+ på xp genom olika mods och cracks.
eller utnyttja ramet måste man köra 64bitars, som finns till xp, men stödet för det är så dåligt att man lika gärna glömma det. custom drivrutiner och annat strul. Så då måste man gå över till vista eller win7.tydligt nog?
Haha, nej det är inte tydligt. Jag fattar inte riktigt hur du kan jämföra uteblivna sms-signaler med att dx11 inte funkar i XP. Windows 7 innehåller som bekant DirectX 11 och iOS 4.2.1 innehåller sms-signaler. Vill man köra dx11 så får man snällt slanta upp för Win 7 annars låter man bli. Vill jag köra en feature som ingår i iOS 4 så kan jag ju inte få tillgång till den funktionen om jag inte uppgraderar till iOS 4. Jag kan ju inte plocka ur en enskild funktion som jag installerar på en iOS 3-lur.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.