Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › IP4 4.1 Startar inte!
-
AuthorPosts
-
Hej!
Jag har en Iphone 4 4.1.
Min telefon är fast och jag kan inte starta den, varken återställda den i itunes.
Telfonen är fast med apple-loggan och “loader-hjulet”.Är fast i “dfu”-läge?
Hur kan jag fixa detta? Har sånn jävla panik!
DFU läge är när skärmen är svart (den hittas av itunes då)
Recovery är när du ser usb sladd + iTunes på skärmenOm du bara ser äpplet så har du antignen hamnat i bootloop eller annat som har blivit fel.
Googla efter kick out of bootloop så hittar du några lösningar för detta.Om du inte lyckas, så ska du sätta telefonen i antingen DFU eller Recovery och återställa via iTunes, mer om dfu, recovery hittar du på imedia.nu bland guiderna
@iPhoneReservdelar.se 81934 wrote:
DFU läge är när skärmen är svart (den hittas av itunes då)
Recovery är när du ser usb sladd + iTunes på skärmenOm du bara ser äpplet så har du antignen hamnat i bootloop eller annat som har blivit fel.
Googla efter kick out of bootloop så hittar du några lösningar för detta.Om du inte lyckas, så ska du sätta telefonen i antingen DFU eller Recovery och återställa via iTunes, mer om dfu, recovery hittar du på imedia.nu bland guiderna
Glömde säga att den är jailbreakad via greenp0ison.
Ja, den hittas av iTunes men iTunes kan inte återställa den fel (20000).
Ibland ser jag bara äpplet, ibland dyker “hjulet upp”, som sedan rullar lite, stannar.Det som händer var att jag bläddra lite i cydia för fontswaps. För iOS4 och iPad så var man tvungen att pilla lite i iFile i katalogen library/fonts/cache.
Här råkade jag ta bort en fil. Antar att det är detta som är problemet.
Funkar det du skrivit ovan trots att det saknas några filer?Ska kolla kickout out of bootloop. Ska också försöka med båda DFU och Recovery.
Tack för svar! Kommer skriva här direkt jag testat detta.
Efter många om och men så kunde jag tillslut återställa den via återställningsläget.
Det var straffet för att man pillar för mycket.Tack för svaret iPhoneReservdelar.se!
Hej!
Jag har liknande problem.
Jag har en jailbroken telefon och när jag startar den fastnar den i apple-loggan och ringen, ibland bara apple-loggan, ibland batteri-läge.
Jag har testat ansluta den till itunes men den hittar inte telefonen.
Jag har testat ladda den, mjukuppdatera men inget funkar! 🙁Jättetacksam för hjälp!!
EvelinaDu måste sätta den i DFU eller återställningsläge (helst DFU)
när du har gjort det, så kommer den synas i iTunes och vara fullt uppdateringsbar. -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.