iPad 2 vs iPad 2 3G

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPad iPad 2 vs iPad 2 3G

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • Author
    Member
    Post count: 108

Har tänkt köpa den ny paddan men vet inte om jag ska köpa den med eller utan 3G, vet ju att den med 3G även har GPS men hur ofta använder man den egentligen? Har sedan tidigare en iphone 4 så kan ju dela internet med den.

Hur skulle ni gjort?

Cophe
    Member
    Post count: 1079

Det är ju helt klart vad du är i behov av. Känner du att du skulle kunna utnyttja 3g’n fullt ut ska du ju satsa på den. Annars, kör på den utan.

Bjornsson
    Member
    Post count: 108

Det är ju så klart sant. Men när skulle man kunna tänkas behöva GPSen i paddan tänkte jag.

Zike.
    Member
    Post count: 16

Om du kommer surfa mycket på paddan när du är utanför wifi-ställen så köp 3g, kommer du surfa ibland så köp wifi och dela med dig av iphones uppkoppling.

När iphonen känner att ingen utnyttjar dess utdelning längre än ca 5 minuter så sätter den internetdelningen i stand-by, så man måste koppla upp mot den från ipaden igen, detta kan bli lite irriterande om man ska använda det flera gånger per dag, men mer än 5 min paus mellan gångerna.

Jag köpte min ipad 1 3g innan iphone4 kunde dela ut wifi, men jag känner inte att jag har köpt fel, för det känns bra att ha en mer komplett version.

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.